Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Stedahult

Citaat van: OlivierV op 11 juni 2015, 10:35:53 AM
Idd, 'n tweedehandse Roco, nen NMJ kan der van mijn studentenportefeuille niet af hoor!

??? Met verzendkosten 200€, dat kan ik echt niet duur noemen voor een NMJ model...
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stedahult op 12 juni 2015, 20:18:40 PM


??? Met verzendkosten 200€, dat kan ik echt niet duur noemen voor een NMJ model...
maar voor een student misschien wel :-\

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 juni 2015, 21:44:38 PM
Citaat van: Stedahult op 12 juni 2015, 20:18:40 PM


??? Met verzendkosten 200€, dat kan ik echt niet duur noemen voor een NMJ model...
maar voor een student misschien wel :-\
Inderdaad! Tenzij je een oma/moeder/familielid hebt die als sponsor dient ofwel een goed betaalt vakantiejobke te pakken hebt (gehad) voor de volle 50 dagen dat je mag werken. (én geen vriendin hebt die handen vol geld kost :P )
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stedahult

In Nederland heet zoiets sparen. En een vakantiejob?
Wat dacht je gewoon van werken in je vrije tijd! Dan kun je
naast je studiegeld ook nog voor je plezier sparen!
Mvh. Steef

SuSke

Kan je in België niet Steef.
Je mag kiezen: werken of studeren en 50 dagen een vakantiejobke doen. Doe je halftijdse dagen dan ben je voor elke halve dag een hele kwijt.

Ik weet het: 't zijn rare jongens die Belgen  ;)

Sorry, kan je wel, maar je gaat als min 18-jarige geen jobke vinden want elke werkgever wil ook profiteren van de vrijstelling in de sociale zekerheid en de student wil ook niet op de volle pot belast worden aan 50%.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stedahult

Kijk... dat is een antwoord. Das een waardeloos systeem dus.
Mvh. Steef

OlivierV

Citaat van: Stedahult op 12 juni 2015, 20:18:40 PM
Citaat van: OlivierV op 11 juni 2015, 10:35:53 AM
Idd, 'n tweedehandse Roco, nen NMJ kan der van mijn studentenportefeuille niet af hoor!

??? Met verzendkosten 200€, dat kan ik echt niet duur noemen voor een NMJ model...
Dat klopt en NMJ heeft zeker mooie modellen, maar de 5408 kostte mij nog niet de helft, ge moet chance hebben, maar ja van diezelfde handelaar kocht ik al eens een zeldzaam restauratierijtuig voor €30 terwijl het makkelijk €100 kan opbrengen, dusja...

Tevens heb ik in mijn hele verzameling maar 2 locs die rond de €200 draaien, al de rest zit daar ver onder (meestal rond de €100).


Citaat van: LS Models op 12 juni 2015, 22:18:55 PM

Inderdaad! Tenzij je een oma/moeder/familielid hebt die als sponsor dient ofwel een goed betaalt vakantiejobke te pakken hebt (gehad) voor de volle 50 dagen dat je mag werken. (én geen vriendin hebt die handen vol geld kost :P )
Dat heb ik niet, ik  betaal alles zelf, zou mijzelf ook niet goed voelen in een situatie waarbij familieleden mij moeten financieren wanneer ik iets wil.
Trouwens mijn vriendin kost geen handen vol geld hoor.

Citaat van: SuSke op 12 juni 2015, 23:12:32 PM
Kan je in België niet Steef.
Je mag kiezen: werken of studeren en 50 dagen een vakantiejobke doen. Doe je halftijdse dagen dan ben je voor elke halve dag een hele kwijt.

Ik weet het: 't zijn rare jongens die Belgen  ;)

Sorry, kan je wel, maar je gaat als min 18-jarige geen jobke vinden want elke werkgever wil ook profiteren van de vrijstelling in de sociale zekerheid en de student wil ook niet op de volle pot belast worden aan 50%.

Sparen dat gaat ook hoor zoals Steef zegt, maar dan naar een rekening waar ik nooit iets afhaal. Systeem van slechts 50 dagen te mogen werken is nog zo slecht niet, want ik kom nooit aan die 50 dagen op een heel jaar. Heb de afgelopen jaren wel geen vaste vakantiejob gehad, echter werk ik wel op vrij regelmatige basis in een feestzaal als afwasser/ober en dat betaalt vrij goed, maar dat is dan een leuke extra op mijn maandelijks zakgeld (naargelang hoeveel dagen ik werk op een maand). Maar ik heb ook nog andere hobby's buiten treinen en modelbouw en bezoek ik nog graag festivals en ga ik al eens graag een pintje drinken ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: Stedahult op 13 juni 2015, 08:12:46 AM
Kijk... dat is een antwoord. Das een waardeloos systeem dus.

Zo hebben we er nog wel een paar in het land der Belgen   ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

vreemd ik dacht rond deze tijd dat er nieuwe modellen zouden uitkomen, schijnbaar stil aan het het Westers front !  :-\

OlivierV

En rol kurk, dat rolt ook, zij het slechts voor beperkte afstand. :D

Van bij een Belgische winkel, maar veel model is er niet aan, zal goed van pas komen op de nieuwe baan! :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 juni 2015, 17:09:31 PM
vreemd ik dacht rond deze tijd dat er nieuwe modellen zouden uitkomen, schijnbaar stil aan het het Westers front !  :-\

Murphy...

???

Chrisrail

#2726
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

reeves

Bij deze:



Van biervliet

Groet Tom




Dirky

Met dank aan Ronny enkele M2 rijtuigen rijker. Met dank aan Stefan een reeks 29 in nieuwstaat erbij...

Mijn verzamelinkje Belgische Spoorwegen groeit  :)