Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 08 juni 2015, 15:24:06 PM
da ander tweete dat daar rond rijd das een diesels tel zoals je in mol ook tegen komt denk ik
wa merk is da
gr raf

Wordt/werd in model gemaakt door Mehano
in het echt is het de DMU41 van Alsthom met een Cummins dieselmotor,

https://www.google.be/search?q=dmu41&rlz=1C1CHNG_nlBE347&espv=2&biw=1280&bih=933&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=bZ51VfSJAYHgUsHegcAE&ved=0CDEQsAQ

;)



Svendw

De rode heb ik overgenomen, de new look had ik al.

En jep, weet het, ze zullen waarschijnlijk toch niet teveel in tractie rijden wegens een (te) kleine ruimte! + de ene duwt de andere net iets teveel (verschil tussen de motoren/decoders/aandrijving?)

Dat andere tweetje is idd de dmu41 van mehano, 1/3e de prijs van de rode break, rijd minstens evengoed (of zelfs beter
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

OlivierV

Met dank aan Benny mijn M2 trek-duw stam voor diesel compleet gemaakt (stuurstand zocht ik nog tegen democratische/normale prijs ipv exotische prijs). Dit zijn de groene rijtuigen die Marklin in 2004 uitbracht, dus niet de makkelijk te vinden bordeaux set (die er ook ooit eens zal komen). Op een half jaar tijd heb ik deze bijeen gesprokkeld voor een naar mijn mening fair bedrag. Wel moet ik onder mijn stuurstandrijtuigen nog eens een koppelingshouder + koppeling plaatsen opdat ook kan gereden worden volgens het voorbeeld van kapotte stuurstand.



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Met dank aan onze Rudy de rangeerduivel.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

reeves


loebaske

Zeer mooi die NMJ, nog de relingen vervangen als die er zijn ...

Rangeerduivel

ja de Roco was correcter hé Eric! ;D ;D ;D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 11 juni 2015, 08:30:01 AM
ja de Roco was correcter hé Eric! ;D ;D ;D

;)

Idd, 'n tweedehandse Roco, nen NMJ kan der van mijn studentenportefeuille niet af hoor! :D
Vlekjes zijn trouwens zo goed als verwijderd gekregen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

de oude pico krijgt een nieuw chassis
wielen waren der niet meer te vinden en er waren er een paar die wat eivorm hadden
kwam er eentje voor bij met nog wat wagons en dergelijke voor een 60 euro met rails en trafo
ok die rails gaan terug in de verkoop en die wagons (NL)passen zeker op de baan want ze rijden als goederen wagons toch meestal gemengd
en anders plezant om op het goederen spoor een ze uit elkaar te halen een een NL stel samen te stellen

de oude stel ik dan ergens af als verwarmings ketel met de voordeur open en wat dikke leidingen er aan die naar binnen lopen
of een roest bak die nog ergens op een god vergeten stukje spoor staat weg te roesten kan ook nog

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

niko

N Schaal NMBS telescoop wagons 8)




mvg NiKo
mvg Niko

loebaske

heel mooi voor zo kleine wagons...

dani

N is een leuke schaal....    Z vind ik persoonlijk wat  aan de kleine kant (met mijn grote lompe saucissenvingers) maar N is zo nog net handelbaar en toch klein genoeg om op een klein oppervlak iets leuks te maken.  En toch ook nog detail in alles.
Fraaie aanwinst !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

niko

Ja ze zien er goed uit en ze wegen best ook veel voor zo'n klein wagons  :D

mvg Niko
mvg Niko

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan