Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

SirGresley

Raf, het is misschien cru te zeggen maar dat Märklin model trekt nergens op, volledig in metaal, niet op juiste schaal en mimieme details.
Koop dan liever een Fleischmann of Roco AC model. Dan moet ge niks of bijna niks veranderen! 8)
Toen ik nog Märklin reed had ik dit "monster" ook en hij stak af bij die andere modellen, voor mij is het speelgoed en geen modelbouw. :P
In die Märklin boekjes over 64/81 en de zwarte "bijbel" van Dambly staan ook de verschillende versies in.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Huugooke

Citaat van: SirGresley op 30 april 2015, 11:33:06 AM
Raf, het is misschien cru te zeggen maar dat Märklin model trekt nergens op, volledig in metaal, niet op juiste schaal en mimieme details.
Koop dan liever een Fleischmann of Roco AC model. Dan moet ge niks of bijna niks veranderen! 8)
Toen ik nog Märklin reed had ik dit "monster" ook en hij stak af bij die andere modellen, voor mij is het speelgoed en geen modelbouw. :P
In die Märklin boekjes over 64/81 en de zwarte "bijbel" van Dambly staan ook de verschillende versies in.
Dat is nu juist de uitdaging Bert, dit model aanpassen tot op niveau. En dat het volledig in metaal is, vind ik juist een pluspunt.

Huugooke


Chrisrail

#2598
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }


raf

kijk wat is schaal voor de een en schaal voor de ander
daar is reeds meerder topic over geschreven en zal nog meer over geschreven worden
in de tijd dat deze loco's gemaakt zijn geworden waren deze goed omdat er geen andere waren
zo ook marklin 3 rail en de rest 2 rail maar er word nog steeds marklin verkocht
kijk eens naar de tweede hands prijzen dan word er voor marklin nog steeds meer betaald dan andere merken
gaan we nu vallen over een handgreepje meer of minder terwijl de loco over de baan ligt te razen als zot
of rijden we meer schaal (wat het ook mag betekenen )en valt nog steeds dat zelfde ontbrekende handgreepje niet op
schaal is voor mij als het op de baan past en de baan past op mijn zolder
een klein station als ASCHE na bouwen kan niemand hier op het forum aanwezig
niet de kennis om dit te bouwen maar je hebt gewoon weg de ruimte niet om alles sporen schaalgetrouw te leggen .
je ziet loco's met 20 of 30 bakken der achter rijden en dan whow wat een treinstel
soms rijden de achte met 40 bakken en meer en dan nog is er plaats langs een perron
dus kom op en stop over schaal want dat is een hopeloze zaak
of ik de loco ga aan passen zien we wel na september
en anders blijft hij herspoten zo over de baan rijden en ben ik daar geen seconde minder gelukkig om

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

#2601
Ik kocht ook nog eens iets nieuw 2dehands, nu mag het wel weer even gedaan zijn. :)

2 Roco Esso ketelwagens voor Tijdperk 4, maar kunnen gerust ook tijdperk 5 binnengesmokkeld worden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

hoi olivier mooie wagons man
passen niet in mijn tijdperk maar niet te min mooie bakken om achter een lok te hangen
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter


loebaske

had echter verwacht dat die geweather waren na zo een cursus op de AMSAC  :D :D

OlivierV

Citaat van: loebaske op 30 april 2015, 16:38:12 PM
had echter verwacht dat die geweather waren na zo een cursus op de AMSAC  :D :D
Dat komt nog wel eens, misschien moeten we maar eens zo een (namid)dag inlassen met wat leden, want intussen weten we toch wel ongeveer hoe het moet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Ik weet het hoe het moet ondertussen....zonder cursus....


knibbelknabbel

Bij de treinenboer in Ingelmunster eens langsgeweest en ja hoor; hij had nog ertswagens in promotie  8)





10 stuks, en ik had al eens ooit een setje gekocht met 2 stuks, dus dat maakt een sleepje van 12 stuks homogene last  ;D
Da's al een halve, zoals wij vroeger zegden, toen we deze treinen nog reden...

mvdr1

SNCB-SBB fan

ERVIN

Dat gaat een mooi sleep(je) worden , ik rij misschien morgen eens naar Ingelmunster. ;)