Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

loebaske

Persoonlijk vond ik met de afprijzing vandaag nog te duur...is zoals Dani zegt "tegenwoordig is niks goedkoop" toch kijk ik de kat uit de boom...en anders geen City rail....

NielsVV

Was inderdaad niet goedkoop. Maar als iets in mijn hoofd zit...
Had het geluk de laatste AC versie te hebben.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

dani

eindelijk de Piko  2813  kunnen kopen gisteren...  Ik had al de 2803 van Märklin in AC, nu ook de Piko in AC digitaal.   Beetje Blij , en zeker omdat hij nogal goedkoop was ook !    Dank aan de verkoper :-)

Zoek de verschillen  :-)



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Ik weet het......DE PRIJS, dat maakt het verschil

Frans Bosmans

Euh, het autooke is vertrokken

Michael

Citaat van: Frans Bosmans op 29 maart 2015, 19:21:29 PM
Euh, het autooke is vertrokken

Frans leg eens uit, want voor mij lijkt dit wartaal.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Citaat van: dani op 29 maart 2015, 18:01:13 PM
...Zoek de verschillen  :-)

Volgens mijn bescheiden mening is die Pico deftiger afgewerkt?

En wat is het verschil in rij-eigenschappen?

Citaat van: dani op 29 maart 2015, 18:01:13 PM
QUICK...  Switch off that fan, before something brown hits it !

When the shit hits the fan...  ...helpt zelfs een paraplu of regenvestje niet...  :D
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michael op 29 maart 2015, 19:26:35 PM
Citaat van: Frans Bosmans op 29 maart 2015, 19:21:29 PM
Euh, het autooke is vertrokken

Frans leg eens uit, want voor mij lijkt dit wartaal.

op de ene foto staat een wagen op de andere niet = is toch een verschil zelfs voor Belgen die in Nederland wonen  ;D

dani

inderdaad.. het autootje is verdwenen...

Wat prijs betreft : de Piko kocht ik tweedehands, de Märklin nieuw...  dus is moeilijk te vergelijken.
De Piko kostte nieuw denk ik rond de 110 euro  (ik betaalde gisteren 70), de Märklin 129.  Dus niet zo heel veel verschil.

De Piko is "anders" afgewerkt, heeft andere details dan de Märklin, en omgekeerd dan ook weer.  Algemeen gezien vind ik de details op de PIko scherper en iets fijne , de "neus" is dan daarentegen bij de Märklin weer gedetailleerder.

De lichtjes werken anders... Märklin heeft enkel wisselende  rijlichten, de Piko ook rode sluitlichten

Wat rij eigenschappen betreft zijn ze aan elkaar gewaagd, want  ze worden beiden aangestuurd met MM2  (Marklin Motorola) protocol met 28 rijstappen en ze hebben zo goed als hetzelfde type  (gelijkstroom-) motor aan boord.    De  Piko is uit de "expert" reeks, bij Märklin is het de "hobby" reeks.  Dus  niet helemaal gelijk maar toch minimaal kwa verschil.


Volgens mij zou het perfect mogelijk zijn na wat meten, tunen en  afstellen, deze in dubbeltraktie te laten rijden met darachter een mooie lange sleep wagonnen.   Ik zit te denken aan een lange  autotransport trein van zo'n  15 a 20  wagons.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 29 maart 2015, 19:40:01 PM
aan een lange  autotransport trein van zo'n  15 a 20  wagons.
dat trekt één 28 ook alleen bovendien nog veel meer !

die 28 kocht ik laatst bij een winkel die ermee ophoudt nieuw voor ongeveer 45 euro, soms moet je geluk hebben, 't is er één die zal omgenummerd worden  daar ik die al had!

Groeten Peter ;)

mivc057

Dani, ben blij dat je blij bent met de Piko 2803. Heb je verdikke niet herkent, foei.

niko

Mooie lok Dani , de piko staat ook nog op mijn verlang lijst

Mvg NiKo
mvg Niko

dani

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 maart 2015, 20:27:11 PM
Citaat van: dani op 29 maart 2015, 19:40:01 PM
aan een lange  autotransport trein van zo'n  15 a 20  wagons.
dat trekt één 28 ook alleen bovendien nog veel meer !

die 28 kocht ik laatst bij een winkel die ermee ophoudt nieuw voor ongeveer 45 euro, soms moet je geluk hebben, 't is er één die zal omgenummerd worden  daar ik die al had!

Groeten Peter ;)

45 euro maar dan gelijkstroom analoog wslk ?
Deze is ac digital
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

#2503
Citaat van: dani op 29 maart 2015, 23:37:59 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 maart 2015, 20:27:11 PM
Citaat van: dani op 29 maart 2015, 19:40:01 PM
aan een lange  autotransport trein van zo'n  15 a 20  wagons.
dat trekt één 28 ook alleen bovendien nog veel meer !

die 28 kocht ik laatst bij een winkel die ermee ophoudt nieuw voor ongeveer 45 euro, soms moet je geluk hebben, 't is er één die zal omgenummerd worden  daar ik die al had!

Groeten Peter ;)

45 euro maar dan gelijkstroom analoog wslk ?
Deze is ac digital

Sowieso. ;)

Moet wel zeggen, de snoet van de piko ziet er wel beter uit dan de Marklin waar alle details er precies nogal lomp tegen zijn gesmeten.
Heb nu wel die marklin nog niet in mijn poten gehad, maar de piko heb ik zelf in mijn bezit. alsook zijn de wielen bij de piko veel meer waarheidsgetrouw dan die frisbee's de er bij marklin onder zitten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

#2504
Mij nog maar eens laten gaan,ondanks alle eerdere goede(slechte?) voornemens!
Roco met (ESU-)sound.
Zoals jullie al wel weten ben ik een "sound-fanaat"!

De sound is niet zo uitstekend als bvb de 60/61 van VBV,maar dat is dan ook te wijten aan een 3.5 decoder,die niet kan presteren zoals een 4.0.,begrijpelijk,maar hij kan er nog net door,en misschien later is daar een (betere) mouw aan te passen met een andere decoder...probleem echter is dat deze sound niet te vinden is in het ESU-gamma.

De machine is hier nog uitgerust met vooraan de gewone en achteraan een bufferbalk met schorten.
Er horen schorten aan te komen,maar dat is voorlopig nog niet gebeurd wegens tijdsgebrek,beide versies zijn wel bijgevoegd.
Eigenlijk een beetje jammer,want de bufferbalk zonder schorten is veel uitgebreider uitgerust met allerlei slangen en aansluitingen,wat veel beter 'smoelt'.
Wat alles goedmaakt is de prijs van 'slechts' 155€ voor een nagelnieuw sound-model.

En nu begin ik toch serieus plaatsgebrek te krijgen! ;D ;D

;)