Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Huugooke


755philippe


Vandaag nieuwe aanwinst van B-models met de post van Ingelmunster toegekregen.
Wagons met gasbuizen van bij VBV. Mooi zeg.
Even fotoposten.



Sorry nog niet uitgepakt. Eerst nog langs de keuring.

Mvg
755philippe

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

ik heb ook weer wat nieuws


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

trainboattools

Nog eens aan het knutselen geslagen en het resultaat is netjes.

Een project dat eigenlijk al 8 jaar op zich liet wachten.

Grote stukken Russisch steenkool, ooit met mijn schoonvader meegenomen na een stoomrit vanuit Anduze naar Saint-Jean-du-Gard.
Het idee speelde om echte steenkool die gebruikt wordt in stoomlocomotieven op een decoratieve manier te kunnen uitstallen bij mijn bescheiden stoomlocverzameling.

De grootste uitdaging is het boren van de steenkool voor de gaten van de messing staven zonder de steenkool splijt. Aangezien elke steenkoolbrok anders van vorm en textuur is, zijn de boorgaten steeds op een andere plaats en blijft dit mooi handwerk. Maar zeer leuk om te doen :)


DSC06978 by Trainboattools, on Flickr

DSC06985 by Trainboattools, on Flickr
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

G8

Deze morgen dan toch vroeger wakker dan gedacht en maar eens langs Woluwe gereden  ;)

Varkensneus met wat werk aan.


21 reeks (voor een heeel schappelijke prijs, de verkoper had er nog 5 liggen, voor minder als de helft dat ze normaal verkocht worden...)



potje jocadis rood en geel en wat niet belgische prullen  ;D







Jurgen

Ben toevallig ook naar Woluwe geweest.
Roco I6'en + de Rils B-Cargo en een setje met M2-rijtuigen van Märklin.

Onvoorzien ook een PBA-rijtuig aangekocht.


Thuisgekomen de prijs eens omgerekend naar Belgische franken. Doe'k nooit meer!  ::) ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Een varkensneus met 5 rijtuigen is van het goede te veel!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Jurgen

Voor de nummertjesfreaks: Het I6-rijtuig 64495 heeft hetzelfde UIC-nummer als artikelnummer 45505!

Het verschil? In het oude rijtuig is het nog toegelaten te roken, in de nieuwe oplage niet meer!

Het is maar dat jullie het weten.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

knibbelknabbel

Groene 62'ers gescoord...


De 212.144 met snor...


En de 6324 in gewoon groen kostuum.

Beiden nu uitrusten met 8 polige NEM-stekker en een ESU erin. Verder nog de gekende LED-jes truc toepassen en ze kunnen de baan op! En de bestuurder goed zetten ook...  :D

dani

is die bovenste "snorremans" origineel of is dat een overgespoten exemplaar ?  in elk geval weer mooie aanwinsten en netjes gedetailleerd zo te zien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Terwijl de machine open is om de bestuurder naar links te plaatsen zou ik toch het lelijke gele interieur wat bijschilderen,
Wat vinden ze daar bij Roco nu toch mooi,laat staan origineel aan!? ::)

En ja Dani,de "snorremans" is origineel...
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.train-photos.com%2Fpicture%2Fnumber279.asp&ei=NTkJVd6TFsWrabKHgNgC&usg=AFQjCNEMv_wS9i4Q5-28WUW8WfEj-xadvg&sig2=GwnzXZccT0tUg6NxoYEVKw

;)

dani

ik bedoelde niet of die origineel in het echt zop heeft rondgereden, maar of het een bestaand model was, waarvan de kleuren en "snor"  nadien zijn aangebracht , door de eigenaar of door een kleinserie fabrikant of zo.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 18 maart 2015, 10:17:32 AM
ik bedoelde niet of die origineel in het echt zop heeft rondgereden, maar of het een bestaand model was, waarvan de kleuren en "snor"  nadien zijn aangebracht , door de eigenaar of door een kleinserie fabrikant of zo.

Daar kan ik je helaas niet op antwoorden,maar het zou mij niet verwonderen dat het nadien aangebracht is,
kijk maar eens ter hoogte van de ladder en de lamp,waar de twee gele banden mekaar overlappen,dat is nu net géén Roco-stijl!
Jouw vermoeden zou wel eens gegrond kunnen zijn Dani!

;)