Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM


NielsVV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 februari 2015, 16:22:52 PM
andere kortkoppelingen gebruiken voor deze set en wagons ! Niels

groeten Peter ;)

Ok, welke raad je aan? Maar heb ik dan ook de garantie dat de koppelingen niet gaan blijven steken zoals ik lees in dit topic?

Gebruik tot op heden naar volle tevredenheid de Marklin kortkoppelingen op al mijn rijtuigen.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City


TBCédric

Citaat van: Huugooke op 16 februari 2015, 21:16:29 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 februari 2015, 16:27:23 PM
Hugo,

https://www.google.com/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=685&q=memling+I6&oq=memling+I6&gs_l=img.12...8144.16085.0.18799.10.8.0.2.2.0.162.1221.0j8.8.0.msedr...0...1ac.1.61.img..1.9.1222.PrKXmhzgo9Y

groeten Peter ;)
mooi! Ik zag er daarnet bij de modelspoorhandel van Roco, met een gelijkaardig lijnenpatroon maar zonder de driehoek met de "B".
Zijn dit de opvolgers?


Dat is inderdaad de opvolgende livrei, namelijk de 'new look' livrei. Die vind je ook terug op de M4, I10 en de I6 rijtuigen natuurlijk. De I11 rijtuigen en de treinstellen die een grote revisie krijgen hebben allemaal de 'vereenvoudigde new look' livrei. Dat is gewoon de 'new look' livrei zonder rode streep.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Citaat van: LS Models op 15 februari 2015, 23:43:47 PM
Mijn éérste stel voor FSN!
Nu nog een new lookje misschien nog een cityrail en dan is de tweetjes familie compleet.
Volgende stelletjes op de agenda zijn de break memling, de AM 75 van Goover én een sprinter van VBV.  Zal wel niet allemaal voor dit jaar zijn spijtig genoeg. Hopelijk brengen ze genoeg nummers uit zodat ik er ooit (minstens) nog ééntje van elk kan kopen.

Ik zal na de revisie een nieuwe, betere foto maken met een mooier decor. ;)
Stelletjes is van de eerste serie en van mij dankzij een clublid.  :D

Am 610 by LSModels, on Flickr
Mooi stel, maar de rij-eigenschappen met die ikbendemerknaamvergeten-motortjes zijn wel echt triest. Heb hier ooit zo eens een stel voor Rudy omgebouwd qua verlichting en dat was toch maar erg pover.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#2330
Citaat van: G8 op 15 februari 2015, 22:58:23 PM
Citaat van: OlivierV op 15 februari 2015, 12:57:56 PM
Deze verzwaar je best, anders rijden ze nogal waggelig. Heb zelf zo'n set oranje en een set new looks, na verzwaren rijden ze redelijk voortreffelijk.


strak plan! ze moeten toch nog open voor de binnenverlichting :)
de matige rij-eigenschappen heb ik op de helix al mogen ondervinden...  :-[
Kap eraf, zittingen eruit, metalen plaatjes verwijderen en dan de plaatsen die je dan ziet (putjes om het maar te zeggen) opvullen met metaal of eventueel instant muur plamuur uit den action. Vervolgens bij het andere draaistel van de 2 nog 2 pootjes voorzien om het draaistel op te laten rusten. Er zweven hier ergens foto's van mij rond, maar kan zo 1-2-3 niet terugvinden op het forum.

edit:
Wel op mijn flickr een foot gevonden van de kap.


En op mijn tinypic staat blijkbaar ook nog wat bruikbaars voor jou.


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 17 februari 2015, 11:03:47 AM
ikbendemerknaamvergeten

TENSHODO

Die rijden wel goed...maar volgens mensen bij ons op de club waren die na één intense club/rijdag totaal versleten.
Of waren ze niet gesmeerd?
Bij mij hebben ze niet zo vaak gereden,dus de huidige eigenaar kan gerust zijn,ze zijn nog als nieuw!
Ze zijn ook gevoelig voor ontsporingen,maar dat hangt ook voor een groot deel van de staat van de baan af.
Ook was het nodig om er 2 uhlenbrock decoders(1 per motor) in te plaatsen.
1 decoder kon de grote stroomafname van beide motoren niet aan.

;)


G8

Citaat van: OlivierV op 17 februari 2015, 11:28:47 AM

Kap eraf, zittingen eruit, metalen plaatjes verwijderen en dan de plaatsen die je dan ziet (putjes om het maar te zeggen) opvullen met metaal of eventueel instant muur plamuur uit den action. Vervolgens bij het andere draaistel van de 2 nog 2 pootjes voorzien om het draaistel op te laten rusten. Er zweven hier ergens foto's van mij rond, maar kan zo 1-2-3 niet terugvinden op het forum.

edit:
Wel op mijn flickr een foot gevonden van de kap.
knip*

En op mijn tinypic staat blijkbaar ook nog wat bruikbaars voor jou.
knip*

super! hier ben ik wat mee!

bedankt Olivier.

Huugooke

Wèl een nieuwe aanwinst: niet echt een Belg, maar hij reed hier toch niwaar!
Wel een flinke lengte, waar ga ik die verduiveld moeten rangeren!

raf

niet belgische maar wel om de rails proper te houden

dit gaat me veel in bochten wringen sparen om alles proper te houden


nu nog zo een stofzuiger op de kop tikken of zelf maken van een oude wagon
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Hugo en Raf, gefeliciteerd met jullie niet belgische aanwinst, welke in een andere rubriek thuis horen, ik begrijp niet , jullie zeggen het zelf dat het niet belgisch, waarom jullie dat hier posten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

michael het ombouwen/verbeteren van de wagons hoort ook hier niet thuis
mij hoor je niet klagen want ik vind het wel interesant om dit te weten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: Michael op 18 februari 2015, 17:29:45 PM
Hugo en Raf, gefeliciteerd met jullie niet belgische aanwinst, welke in een andere rubriek thuis horen, ik begrijp niet , jullie zeggen het zelf dat het niet belgisch, waarom jullie dat hier posten.
In mijn geval: het was wel een TEE, die ook in België reed, zo vreemd is die dus niet. Als je de lijn zo strak gaat trekken dan kan je hier veel aanwinsten weghalen.

doomslu

Het is maar dat we ook een rubriek voor niet-Belgische aanwinsten hebben...  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Ach ja, wat is Belgisch? Waarschijnlijk niet eens de verf waarmee ze geschilderd zijn (de echte bedoel ik).
Maar als het je stoort mag je het gerust verzetten hoor. :(