Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

jb

Vandaag het fort van Merksem is gaan onveilig maken....I11 met stuurstand op de kop getikt  :) leuk voor met men13....vind ik  :o






Metpetergaathetbeter


jb

Fleischmann kortkoppeling tussen loc en rijtuig, tussen de rijtuigen Roco kortkoppelingen gemonteerd.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: jb op 15 februari 2015, 21:36:14 PM
Fleischmann kortkoppeling tussen loc en rijtuig, tussen de rijtuigen Roco kortkoppelingen gemonteerd.
geen problemen met de koppelingsmechaniek, dat ze bleven hangen(blokkeerden)?

Groeten Peter ;)

G8

Citaat van: OlivierV op 15 februari 2015, 12:57:56 PM
Deze verzwaar je best, anders rijden ze nogal waggelig. Heb zelf zo'n set oranje en een set new looks, na verzwaren rijden ze redelijk voortreffelijk.


strak plan! ze moeten toch nog open voor de binnenverlichting :)
de matige rij-eigenschappen heb ik op de helix al mogen ondervinden...  :-[

SuSke

Mijn I11'en bollen zonder problemen of verzwaren op de clubbaan, zelfs als geduwd stel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Ook bij mij worden er 7 geduwd door de kortste bochten zonder problemen

;)

TBCédric

Mijn éérste stel voor FSN!
Nu nog een new lookje misschien nog een cityrail en dan is de tweetjes familie compleet.
Volgende stelletjes op de agenda zijn de break memling, de AM 75 van Goover én een sprinter van VBV.  Zal wel niet allemaal voor dit jaar zijn spijtig genoeg. Hopelijk brengen ze genoeg nummers uit zodat ik er ooit (minstens) nog ééntje van elk kan kopen.

Ik zal na de revisie een nieuwe, betere foto maken met een mooier decor. ;)
Stelletjes is van de eerste serie en van mij dankzij een clublid.  :D

Am 610 by LSModels, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

jb

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 februari 2015, 21:57:36 PM
Citaat van: jb op 15 februari 2015, 21:36:14 PM
Fleischmann kortkoppeling tussen loc en rijtuig, tussen de rijtuigen Roco kortkoppelingen gemonteerd.
geen problemen met de koppelingsmechaniek, dat ze bleven hangen(blokkeerden)?

Groeten Peter ;)

Getrokken geen probleem. Geduwd heb ik wel wat problemen op men baan. Zoals aangegeven hier, misschien verzwaren. Ik heb nu wel meer bochten dan rechte stukken op men baan  :-[  iets waar ik bij de volgende toch op moet letten.

Huugooke


NielsVV

Citaat van: jb op 16 februari 2015, 07:52:54 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 februari 2015, 21:57:36 PM
Citaat van: jb op 15 februari 2015, 21:36:14 PM
Fleischmann kortkoppeling tussen loc en rijtuig, tussen de rijtuigen Roco kortkoppelingen gemonteerd.
geen problemen met de koppelingsmechaniek, dat ze bleven hangen(blokkeerden)?

Groeten Peter ;)

Getrokken geen probleem. Geduwd heb ik wel wat problemen op men baan. Zoals aangegeven hier, misschien verzwaren. Ik heb nu wel meer bochten dan rechte stukken op men baan  :-[  iets waar ik bij de volgende toch op moet letten.

Je doet mij twijfelen over deze set. Kopen of laten liggen? Ik werk met kortkoppelingen van Marklin.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Peter

Met Märklin kortkoppelingen heb je kans dat die blijven haken. Dat is ook de reden dat de modellen van Mä een te hoge bufferhoogte hebben (ong. 1 mm)
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#2322
Citaat van: Huugooke op 16 februari 2015, 11:17:13 AM
Citaat van: Huugooke op 14 februari 2015, 19:01:21 PM



Dus, hier hoort een loc bij in dezelfde schildering, of niet?

Dat kan/mag maar hoeft niet,
De enige die je hiervoor zal vinden is de HLE16,
Ik heb geen weet van andere E-loc's die in die schildering gereden hebben.
Een voorbeeld;
http://www.2dehands.be/verzamelen/modelbouw-schaalmodellen/modeltrein/lokomotief-nmbs-1602-vi-trains-memling-219296324.html
Doch je kan er ook de 13,12,21,27 en andere voorspannen
Zo slecht staat deze er toch ook niet bij...?


;)


jb

Dat ziet er zelfs erg sexy uit Rudy. 21/27 staat ook nog op mijn to do list. Het is ieders zijn eigen meug natuurlijk Huugooke, bij mij steekt het allemaal niet zo nauw of dat de samenstellingen nu wel of niet naar het grote voorbeeld zijn.


Metpetergaathetbeter

andere kortkoppelingen gebruiken voor deze set en wagons ! Niels

groeten Peter ;)