Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

yannickvw

Zo, men ram M6'en is nu compleet. Deze week een set van drie met de HVR gekocht.


En ook een 77 met sound is erbij gekomen...

ceuleer


Johnnytrein

Intussen heb ik eindelijk vorige week een zakje met roco antislip bandjes voor de DMU 41 mogen ontvangen. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michiel

Ik was uiterst benieuwd naar de nieuwe wind dat er waait bij MTE Blankenbergen op het vlak van N-schaal, en heb mezelf een cadeautje aangepraat: een stammetje M2-rijtuigen. De rijtuigen zijn er heel goed uit. Heel strak spuit- en decalwerk. Ze zijn technisch helemaal in orde. En meer dan vermeldenswaardig is de communicatie en service door Stephane, wie ook de verantwoordelijkheid heeft gekregen over het schaal-N gebeuren bij MTE. Werkelijk uitmuntend. Een klein minpuntje in het raamwerk bij deze M2-rijtuigen; iets te mat en minder strak geschilderd. Maar dat is het gevolg van de productiemethode van de kap met ingegoten raamwerk. Mochten ze dit nog in orde krijgen... Ik ben heel tevreden. Samen met m'n type 201 in de maak, wordt het m'n eerste "Lier 1962" samenstelling.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

evenwel een woordje van kritiek(ik dacht verstevigingdbanden onderaan de wagons te zien, of ben ik verkeerd ?), onderaan zijn dacht ik die versterkingsbanden(tijdperk IV-V?) aangebracht en die dateren van veel later?(in Ho staan ie er bij Marklin niet op )

Groeten Peter ;)



Michiel

Peter, nu vertel je iets waar ik niets van wist. Nooit geweten dat de M2's ooit versterkingsbanden hebben gekregen. De aanwezigheid ervan is dus geen "kritiek", want een mooi en correct detail voor de uitbeelding van de rijtuigen in een later tijdperk.

Ik heb weer iets bijgeleerd.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Waren die verstevigingsbanden niet enkel bij stuurrijtuigen?
dus ook bij de 'gewone'...

;)

Metpetergaathetbeter

ook ja, maar ik dacht bij trek en DUW (zeker dit laatste er grotere krachten op de wagens kwamen te staan, vandaar...en meteen doorgetrokken in het revisieprogramma van alle ? wagons. Trouwens ooit al niets eens een art. in de MSM om die Marklins of Lima's te verbouwen (of was het SJ ?)met die verstevigingen ?

Groeten Peter ;)

modeltreinbart

Ik heb mijn collectie eens vlug bekeken . Een mens verschiet toch wat hij met de jaren verzameld. 
In mijn collectie zitten al reeds 18 ketelwagens, 1 set autotransporter , 1 set m4 rijtuigen, 1 am 86 en een 8tal locs waaronder reeks 13, 27, 28, 52, 59, 77, 80, 96 en misschien ben ik nog eentje vergeten.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Huugooke

Citaat van: modeltreinbart op 13 februari 2015, 04:16:12 AM
Ik heb mijn collectie eens vlug bekeken . Een mens verschiet toch wat hij met de jaren verzameld. 
In mijn collectie zitten al reeds 18 ketelwagens, 1 set autotransporter , 1 set m4 rijtuigen, 1 am 86 en een 8tal locs waaronder reeks 13, 27, 28, 52, 59, 77, 80, 96 en misschien ben ik nog eentje vergeten.
Is't maar dat?  ;D

modeltreinbart

Stilaan zal mijn collectie groeien tot ik treinen heb zoals in  realiteit.
goederen van 22 wagons en personen van 8 rijtuigen.
Maar Rome is ook niet gebouw in 15 jaar.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)


Huugooke

Je moet dat niet collectioneren Bart, je moet dat laten rijden!  ;)

modeltreinbart

Dat komt ooit wel eens als ik veel plaats en tijd heb. Vooral plaats.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 13 februari 2015, 20:37:25 PM
Je moet dat niet collectioneren Bart, je moet dat laten rijden!  ;)
Ik deel je mening Hugo. Nog een paar maanden en dan kan alles wat ik gecollectioneerd heb in de afgelopen jaren een paar stevige toerkes rijden, want sommige staan al veel te lang stil/doen geen deftige kilometers.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan