Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

loebaske

Het gaat hem hier om simpele wagons, zonder al teveel poespas en gemakkelijk te blokkeren door een stukje isimo (zie geel kader) bij bvb rongen wagens is dit minder eenvoudig, die blokkeer is met een stukje schuim in en tussen de rongen...
In zo een koffer kunnen drie lagen, in dit geval zitten er 36 colli wagons in...



In de koffer met ertswagons zitten er minder in, door de relingen opzij kunnen er maar 26 stuks in, ook zo met graanwagons, die zijn langer en er geraken maar 22 stuks in, ook rekening houden met welke koppelingen ze zijn uitgerust...

dani

Die boxen gebruik ik ook maar dan van ander merk. Ik neem er 2, zet ze naast elkaar, schroef er 2 houten latjes op, daar 4 wieltjes onder, en dan een stapel van 2x3 of 2x4 dozen onder de baan rijden. Netjes. Ook voor gewoon ovp materiaal !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Ik gebruik momenteel die boxen van 64l om alles nog in zijn oorspronkelijke doosjes op te bergen.

Heb ondertussen een prototype van bakjes laten maken bij onze grote vriend om mijn wagons, rijtuigen en loc's in op te bergen.





Zo kunnen er 8 in een 64l box, 10 in een 84l box en 4 in een 35l box.
Het aantal wagons, rijtuigen of loc's is een beetje afhankelijk van het type.

Maar ook bij mij gaan de OVP van de "gewone" wagons op het vuilnis. Alleen van de loc's en speciale wagons of rijtuigen houd ik de OVP bij.

(Foto's zijn echt van de eerste prototypes, ondertussen zijn er een paar kleine wijzigingen aangebracht)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Kan je de verpakkingen niet verkopen (of weggeven) aan mensen die wel doosjes willen hebben, maar er geen hebben om welke reden dan ook?

Eigenlijk zijn we hier wel off-topic bezig nu hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

raf

doosjes hou ik bij en gaan allemaal in grote bananen dozen en worden zo opgestapeld
gr raf die aan het wachten is op zijn loc uit duitsland
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Misschien het draadje afscheuren?
In ieder geval lijken mij zo'n transportboxen handig voor als je vaak materiaal meeneemt om ergens te gaan rijden, want om daar dan te gaan priegelen met uw doosje per wagon aan die baan is ook niet altijd alles.
Maar doosjes weggooien zou ik niet doen, geef ze desnoods aan iemand die er wel waarde aan hecht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Fastfly

even poseren voor de foto en dan terug in de doos, want de deal met de vrouw was: 'hij is voor uw verjaardag en eerder krijgt ge hem niet'.
Gelukkig is dat nog maar ongeveer anderhalve maand wachten ;-)


B_Modelbouw

En daar er de voorbij dagen veel werd geschreven op een degelijk opbergsysteem voor je treinencollectie.

Plaatjes gegraveerd om niet telkens één voor één de koffers open te maken om te zien wat erin zit ...
De nummer op de koffer werd aangevuld met een indexlijst in welke koffer wat zit (voor 90% Belgische
materiaal dus hoort het in dit draadje thuis - al lijkt een draadje 'Treincollectie Opbergen' geen slecht idee)


Originele verpakkingen opgeborgen op de hoge zolder ... Zo liggen ze niet in de weg.
De koffers bevatten telkens een volledige treinsamenstelling (ev. met variant)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


loebaske

amaai mooie koffers Bert, kan je ook eens een binnen zicht geven, bijleren kan nooit geen kwaad...

Idd. misschien beter om een apart draadje te beginnen, das iets voor de moderators..

centauri167

Citaat van: loebaske op 29 januari 2015, 18:13:50 PM
amaai mooie koffers Bert, kan je ook eens een binnen zicht geven, bijleren kan nooit geen kwaad...

Idd. misschien beter om een apart draadje te beginnen, das iets voor de moderators..

+1

Davy

Mooie 77'er! brave vrouw heb jij dat je dat krijgt en vooral dat je hem al moogt zien :)

Johnnytrein

Waar heb je die koffers gekocht?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

centauri167

Citaat van: Johnnytrein op 30 januari 2015, 07:29:49 AM
Waar heb je die koffers gekocht?

Die koffers lijken me gereedschapskoffers, al kunnen het andere zijn natuurlijk.

loebaske

denk dat het selfmade koffers zijn ???

centauri167

Citaat van: loebaske op 30 januari 2015, 12:59:54 PM
denk dat het selfmade koffers zijn ???

de binnen-indeling zal dat zeker zijn, maar de koffer zelf toch niet ? heb zo'n type koffer al vaak gezien in doe-het-zelf zaken