Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

jb

Eerste nieuwe aanwinst van het jaar, NMJ 5404, mooi  :)
plus nog 2 ketels van Roco VTG & Orlen.....dag uitstap in Sint-Niklaas gehad gisteren, altijd fijn daar!


loebaske

Schoon machien die van NMJ, jammer van die handvatten op de neus, eens gepatineerd zie je er niets van, zo klein zijn die gaatjes....en een goede loop, is als een naaimachientje!!!
Merk nu ook dat je loc geen gele (2de) doorlopende lijn  heeft, die van me had dat wel....ondertussen wel opgelost door in te kleuren met groene verf.

Normaal zou de CFL deze maand uit komen, maar ze zijn niet tevreden over de kleuren, dus uitstel maar geen afstel....

59erke

Citaat van: Rangeerduivel op 16 januari 2015, 10:17:21 AM
Citaat van: 59erke op 15 januari 2015, 21:34:45 PM
Ook voor het aanbrengen van decals kan ik nog wat ervaring gebruiken

Afwrijfletters eerst mooi uitknippen,dan in de goede volgorde op de snijmat leggen,positioneren en ze oprapen met een stukje doorschijnende kleefband(lakselkes! ;D)
Dan het geheel op de loc plakken en doorwrijven met stylo,
Daarna de plakband verwijderen en klaar is Kees...

Let wel,het ganse nummer in zijn geheel,want wanneer je het anders doet en je raakt met de kleefband een reeds afgewreven letter,dan blijft ie aan de kleefband hangen en kan je herbeginnen!

;)

Bedankt voor de goede tip, Rudy
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ward

#2148
Nieuw jaar, nieuwe voornemens.. Dit jaar ging ik het eens rustig aandoen, en enkel kopen wat besteld was..
Helaas was er nog een 2352 beschikbaar, waardoor dit voornemen al mislukt is  :-X
Nieuwe aanwinsten van vandaag:

2x VBV tremie balast wagon sets
VBV/ LSM HLE 2352 AC sound



Uitgebreid verslag van de balastwagons met meer foto's: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,21857.0.html

Grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Peter

Vanmorgen bij Patrick een andere decoder gaan halen. De eerste deed het niet. Zoiets kan gebeuren natuurlijk, en Patrick treft hierin geen fout
Daarjuist decoder geplaatst, ingesteld op adres 11 en alles funktioneerd prima.
Lok rijdt heel soepel, en praktisch geruisloos. Je hoort enkel de wielen op de rails.
Een ding ontbrak bij de lok, namelijk het zakje met extra onderdelen, maar ik ben er zeker van dat dit ook binnen de kortste keren in orde zal komen.

Toch een "kleine" opmerking bij deze lok 'en ook bij de 12 enz. De trapjes onder de kabinedeuren hebben de onhebbelijkheid van er af te vallen.
Een minikuul drupje  lijm kan dit verhelpen, want de pinnetjes waarmee de trapjes op hun plaats gehouden worden zijn vrij kort, en de trapjes passen ook niet altijd
voor 100 % in de voorziene uitsparing. Even met een zacht vijltje langs de randjes van het plat stukje verhelpen ook dit kleine probleempje..
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

nieuwe aan winst
een pak met 10 rails dus we kunnen weer 9 meter verder leggen


nog een 100 meter te gaan
en nu wachten op een Roco lok nr 69998
dit zou een type 59 moeten zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

NielsVV

Citaat van: Peter op 17 januari 2015, 14:26:19 PM
Vanmorgen bij Patrick een andere decoder gaan halen. De eerste deed het niet. Zoiets kan gebeuren natuurlijk, en Patrick treft hierin geen fout
Daarjuist decoder geplaatst, ingesteld op adres 11 en alles funktioneerd prima.
Lok rijdt heel soepel, en praktisch geruisloos. Je hoort enkel de wielen op de rails.
Een ding ontbrak bij de lok, namelijk het zakje met extra onderdelen, maar ik ben er zeker van dat dit ook binnen de kortste keren in orde zal komen.

Toch een "kleine" opmerking bij deze lok 'en ook bij de 12 enz. De trapjes onder de kabinedeuren hebben de onhebbelijkheid van er af te vallen.
Een minikuul drupje  lijm kan dit verhelpen, want de pinnetjes waarmee de trapjes op hun plaats gehouden worden zijn vrij kort, en de trapjes passen ook niet altijd
voor 100 % in de voorziene uitsparing. Even met een zacht vijltje langs de randjes van het plat stukje verhelpen ook dit kleine probleempje..

Over welke loc gaat het peter?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Peter

Gaat over LSM 1181 (zie dit draadje wat hogerop)
Met vriendelijke groeten
Peter

jb

Citaat van: Peter op 17 januari 2015, 17:01:07 PM
Gaat over LSM 1181 (zie dit draadje wat hogerop)
Mooie loc! Enkel jammer dat de wielen zulke vuilmagneten zijn...allez bij mijn exemplaar dan toch. Had al gedacht om andere te monteren. Heeft de jouwe hier ook zo'n last van Peter?

OlivierV

Citaat van: jb op 17 januari 2015, 18:17:39 PM
Citaat van: Peter op 17 januari 2015, 17:01:07 PM
Gaat over LSM 1181 (zie dit draadje wat hogerop)
Mooie loc! Enkel jammer dat de wielen zulke vuilmagneten zijn...allez bij mijn exemplaar dan toch. Had al gedacht om andere te monteren. Heeft de jouwe hier ook zo'n last van Peter?
Ligt dat soms niet aan het type rails waar je op rijdt?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

Ja dacht ik ook al want ik heb eigenlijk niet veel last van vuile wielen
nu en dan neem ik eens een stel apart en maak dan de wielen proper omdat ik dan meteen ook een druppeltje olie en dergelijke aan de assen doe

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Citaat van: jb op 17 januari 2015, 18:17:39 PM
Citaat van: Peter op 17 januari 2015, 17:01:07 PM
Gaat over LSM 1181 (zie dit draadje wat hogerop)
Mooie loc! Enkel jammer dat de wielen zulke vuilmagneten zijn...allez bij mijn exemplaar dan toch. Had al gedacht om andere te monteren. Heeft de jouwe hier ook zo'n last van Peter?

Dacht al dat mijne het allen had ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

jb

Citaat van: OlivierV op 17 januari 2015, 19:18:00 PM
Citaat van: jb op 17 januari 2015, 18:17:39 PM
Citaat van: Peter op 17 januari 2015, 17:01:07 PM
Gaat over LSM 1181 (zie dit draadje wat hogerop)
Mooie loc! Enkel jammer dat de wielen zulke vuilmagneten zijn...allez bij mijn exemplaar dan toch. Had al gedacht om andere te monteren. Heeft de jouwe hier ook zo'n last van Peter?
Ligt dat soms niet aan het type rails waar je op rijdt?
Dat denk ik niet Olivier, het is de enige van de x-aantal die er last van heeft.

ERVIN

Heeft niets met het soort rails te maken , wel met de gebruneerde wielen , mijn Reeks 13/3000 hebben/hadden daar ook last van , evenals mijn Heljan locs , gelukkig is dit nu opgelost.


reeves

Nieuwste aanwinsten:









Groet Tom