Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

raf

Hugo je mag hem hier ook komen lezen hoor en bij ons in de winkel zit hij niet verpakt dus ????
dat doen ze om u te pesten denk ik

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: dani op 11 januari 2015, 22:59:11 PM
wat is rijk ?
Als je hard werkt en geld verdient ben je tegenwoordig blijkbaar een gewild doelwit.  (zie topic over gemiddeld loon van de belgen).

Ik begrijp dat sommigen het moeilijker hebben door omstandigheden bujiten hun wil om , maar anderzijds brengt "spaargeld" in deze tijden toch niks meer op.
Ik wil niemand viseren, en mijn commentaar was eerder "zwanzend" bedoeld.
En nu wil ik zeker hier geen tweede draadje starten over inkomsten en uitgaven, maar ook de minder financieel gegoede hebben het nu slecht, en vergeleken met wat ik moet uitgeven aan bijvoorbeeld energie, is driehonderd euro voor een loc een schijntje!
Ik gun ook iedereen het vermogen om te kopen, en het plezier dat ze beleven aan een nieuwe aanwinst.
Ik heb dit hobby altijd gezien als een manuele uitdaging, vandaar mijn steeds weerkerende vraag naar bouwdozen. Op de duur ben je dan natuurlijk ook een verzamelaar, als al die afgewerkte modellen in de kast staan.
Mijn inkomen ligt vrijwel vast tot ik het symbolische bijltje er bij neerleg (alhoewel ik weer zo'n laconiek bericht heb gekregen dat mijn pensioen boven de magische grens van 1400 en een beetje is, en ik dus extra ZIV moet betalen!)
Spaargeld is voor onvoorziene omstandigheden, dat is klassiek, en voor mijn begrafenis, luguber maar realistisch (al eens een begrafenis betaald de laatste tijd?)
Dus jongens, van mijnentwege geen "sjaloerzigheid", geniet van uw aanwinsten., en sorry voor het vervuilen van dit draadje.
(en de krantenwinkel waar ik ga heeft wel degelijk één MSM, ingepakt, in de rekken staan, als je'm wil kopen krijg je een exemplaar vanachter de toog! Maar die 12 € kan er nog wel af elke maand)

doomslu

€ 8,95 Hugo.  ;)

Abonnees betalen veel minder...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 12 januari 2015, 18:12:17 PM
€ 8,95 Hugo.  ;)

Abonnees betalen veel minder...
Het was maar om te zien of je tot beneden zou lezen  ;D
Een abonnement heb ik al dikwijls overwogen; twee punten contra: levering in mijn brievenbus, en 77 euro ineens is pijnlijker dan 8.95 maandelijks.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 12 januari 2015, 18:27:47 PM
Citaat van: doomslu op 12 januari 2015, 18:12:17 PM
€ 8,95 Hugo.  ;)

Abonnees betalen veel minder...
Het was maar om te zien of je tot beneden zou lezen  ;D
Een abonnement heb ik al dikwijls overwogen; twee punten contra: levering in mijn brievenbus, en 77 euro ineens is pijnlijker dan 8.95 maandelijks.

Ook dit helemaal tot beneden gelezen Hugo,
Het is "maar" 75€!
En voor 2 jaar doe je nog méér profijt...
En wat het pijnlijke betreft,
Ik heb mijn vrouw ook moeten wijsmaken dat ze moet kijken wat bvb charcuterie per kg kost,en niet zo van 'dit pakje kost maar 1,5€ en dat pakje kost 2,5€.
Dat er in het ene meer zat dan in het andere daar hield ze geen rekening mee... :D :D

;)

En vanmijnentwege ook sorry voor de draadvervuiling. :-[

loebaske

Ben tot de conclusie gekomen dat men best voldoende documentatie heeft en dit naar aanleiding van de aanschaf van een hele reeks SJ.... wat ik daar nu in aantref is best intresant, overweg nu om me ook te abonneren op SJ  ;) ;)

doomslu

Citaat van: loebaske op 12 januari 2015, 18:59:33 PM
Ben tot de conclusie gekomen dat men best voldoende documentatie heeft en dit naar aanleiding van de aanschaf van een hele reeks SJ.... wat ik daar nu in aantref is best intresant, overweg nu om me ook te abonneren op SJ  ;) ;)
Ik ben blij dat het je bevalt!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

Loebaske "overweg nu om me ook te abonneren op SJ" welke overweg voor K rail of voor c rail's ?  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

#2138
eindelijk mijn nieuw aan koop is binnen



daar gaan der 3 van overspoten worden naar de belgische kleuren
deze hebben zo gereden

al waren ze niet echt bij de nmbs ingedeeld ze reden wel in de nmbs kleuren
de enige die in aanmerking komt is die met de drie lampen want aan de andere is meer werk om deze om te bouwen

nu kijken of ze der twee hadden anders komt er eentje in de verkoop te staan
anders eens kijken of ik een chassis kan gebruiken om een brosseltje van te maken
seffens kijken hoe ze rijden want volgens de verkoper zijn ze allemaal in orde buiten dat er in een wagon de verlichting het niet doet maar dat kan een defect lampje zijn
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

eric


raf

Hoi Eric

ja maar dien gaat veul meer kosten dan ik er voor betaald heb mijn gedacht

enig probleem is eigenlijk het dak
marklin heeft het dak helemaal in aluminium gespoten maar op de beperkte foto's die ik heb is het zo te zien gewoon groen en kan het midden deel aluminium zijn gebleven
heeft er iemand daar enige info of afbeelding over
het gaat over de 552.669 denk ik dat de nummer is

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

Citaat van: 59erke op 01 november 2014, 18:33:56 PM
Voor mijn collectie 59'ers

De 5950 van Roco, weliswaar zonder onderkast. Hoop deze nog te vinden, iemand toevallig eentje liggen ?



Bedoeling is om met deze lok mijn eerste ombouwprojectje te starten. Ik ga simpel beginnen en proberen deze variant te maken.



Nog juist de groene kleur van de Roco vinden, bedoeling is de voorkant te laten hoe hij is en enkel de zijkanten te bewerken
De nummering gaat ook blijven bij gebrek aan goede decals


Eerste ombouwprojectje is afgerond, ziehier het resultaat.



Al bij al vindt ik het redelijk geslaagd, buiten het geel dat mij iets te fel lijkt. Ook voor het aanbrengen van decals kan ik nog wat ervaring gebruiken. In tegenstelling tot wat eerst de bedoeling was, is de lok volledig herschilderd en nieuwe nummering aangebracht.

En voor het N Baantje 2 Belgische schuifwandwagens  gevonden op E-bay





Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

reeves

Das mooi gemaakt, nu nog gaatjes in de buffers en het is compleet dezelfde  ;)

Groet Tom

Huugooke

Als je problemen hebt met de "afwrijfcijfers": ik maak er eerst decals van, wel wat meer werk, maar je kan ze perfect plaatsen.

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 15 januari 2015, 21:34:45 PM
Ook voor het aanbrengen van decals kan ik nog wat ervaring gebruiken

Afwrijfletters eerst mooi uitknippen,dan in de goede volgorde op de snijmat leggen,positioneren en ze oprapen met een stukje doorschijnende kleefband(lakselkes! ;D)
Dan het geheel op de loc plakken en doorwrijven met stylo,
Daarna de plakband verwijderen en klaar is Kees...

Let wel,het ganse nummer in zijn geheel,want wanneer je het anders doet en je raakt met de kleefband een reeds afgewreven letter,dan blijft ie aan de kleefband hangen en kan je herbeginnen!

;)