Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ceuleer

Zijn gsm nr staat in de aanbieding op Ebay vermeld.

NielsVV

Hou ons op de hoogte, ben benieuwd hoe dit afloopt.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

krispy

Let wel , als het via eBay of wat else verloopt en geen handelaar is , en het is geen nieuwe lok , is de verkoper tot niks verplicht .

Die antislip bandjes zullen hier en daar wel te vinden zijn , anders eens mee naar een speciaalzaak gaan en samen met de verkoper naar bandjes van marklin,rock of andere zoeken , lukt meestal wel.

Zoals ik veel gevallen , wil men niet de prijs van nieuw geven( of ze bestaan als niet meer ) en stel men zich tevreden met een tweede hands ( opmerkelijk goedkoper )maar er mag zekers niks aan mis zijn.

In der tijd was er een verkoper( mischien diezelfde man ) hij heeft in  de laatste stuks bij mehano opgekocht zoals ze waren , met en zonder problemen aan .
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

raf

diameter van de wielen meten en dan denk ik dat je bij de verschillende nog overblijvende merken wel bandjes vind die passen
ik heb er een stuk of 4 verschillende en kan daar haast al mijn loc's mee voorzien

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

Gisteren nog antwoord gekregen op mijn vraag. "Ik zal een oplossing vinden. Laat u iets weten" Dus ik wacht af.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Huugooke


raf

ik heb ze van ergens anders laar der zitten der 10 in een zakje
en voor de prijs hoef je het niet te laten
rondrijden met een loco waar de bandjes vanaf zijn is heel sletig voor de rails en de wielen
ik heb er reeds gezien waar de kanten helemaal van rond gesleten waren en der zelfs geen bandjes meer op bleven zitten
dan maar wat zap er aan maar dat is eigenlijk niet de oplossing want der zouden eigenlijk nieuwe wielen onder gemoeten hebben

maar dat vond die man te duur uitkomen

zelf nieuwe lood gekocht voor 29 euro en op de veiling is diezelfde 85 euro gegaan
begrijpen wie kan ????


gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GVL

Met Kerstmis is de vloot versterkt met 2 open wagens van Roco.  Tussen de feesten door heb ik ze klaargemaakt voor gebruik.

Bij deze Eaos met versterkte zijwanden zijn de originele ronde buffers vervangen door rechthoekige die, vermoed ik althans, meer conform zijn voor een Belgische wagen.  Roest op de deurdorpel en de bogies is een typische verwering voor wagens die al eens ingezet zijn voor het vervoer van schroot.



De tweede wagen ziet er iets meer afgeleefd uit.  Als eerste bewerking heb ik zout (fleur de sel in deze feestperiode ...) op de wanden gestrooid en daarover een laagje vuilzwart gespoten.  Eens droog heb ik het zout grotendeels maar niet volledig afgeborsteld  zodat het effect van aangekoekt vuil ontstaat.   



Dan ook maar mijn Lima Eaos onder handen genomen.  Die moet ondertussen zo'n 20 jaar oud zijn maar de gravure van de bak en de bogies kan de vergelijking met Roco nog steeds doorstaan.  Met losstaande handgrepen, opstapjes op de kopse kanten, remslangen, verbindingsstangen tussen de remschoenen en een lading hout is het model weer à jour.



Alle wagens hebben nog hun originele wielen (de Lima pronkt zelfs met de beruchte 'pizzasnijder'-exemplaren ...).  Bij gelegenheid krijgen ze RP25-wielen.

Groeten.

loebaske


vyncky

Prachtig verweerd, Gino,

I like it  :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Metpetergaathetbeter

fraaie beelden Gino, die rechthoekige buffers waar haalde je die ? of uit de rommeldoos ?

Groeten Peter ;)

centauri167

Citaat van: vyncky op 28 december 2014, 21:00:22 PM
Prachtig verweerd, Gino,

I like it  :D

Yannick

+ 1, ze zien er echte roestbakken uit, haha.  ;)

GVL

Peter, de buffers komen van een Eaos van Klein Modellbahn die ik heb moeten schrappen wegens de gekende problemen met het chassis.  Passen perfect op de Roco wagens; lijmen overbodig. Groeten.

Metpetergaathetbeter

bodemplaat vernieuwen was geen optie bij KMB's ?

Groeten Peter ;)

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan