Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

loebaske

Citaat van: centauri167 op 20 december 2014, 18:20:47 PM
Citaat van: ERVIN op 20 december 2014, 17:40:28 PM
Versterking in Mol-Cargo , nu de tremelwagons volgende week gaan uitkomen , moet er dringend meer dieselgeweld op de sporen gaan verschijnen , de nieuwste B-Models , de 5525 met stelplaats Hasselt.



Hey Erwin, prachtige lok, maar hoe zijn de rijeigenschappen eigenlijk ?


Denk het zelfde zoals al de andere 55 reeks van VB en is reeds eerder besproken....

Davy

die 55'er blijft toch ne schone diesel!
Kheb mijn oog laten vallen op de 205.002 maar helaas nog niet gevonden. Marklin had ene uitgebracht maar met een derde frontlicht

Is het zeker dat die tremels bij kerstmis gaan uitkomen? dat zou wel mooi zijn :)

ERVIN

De rijeigenschappen lijken beter te zijn dan mijn andere 55ers. Maar we zijn hem nu aan het inrijden hé.
Ik ben hem vandaag gaan halen , Kristof verzekerde mij dat de tremels maandag of dinsdag in de winkel zullen liggen. ;)

Johnnytrein

Mijn nieuwste NMBS aanwinst"http://www.benl.ebay.be/itm/MEHANO-DMU-41-4132-SNCB-NMBS-DEPOT-HASSELT-AC-DIGITAL-MARKLIN-3-RAILS-/331406597985?rd=1&ssPageName=STRK:MERFB:IID" alleen zal ik op zoek moeten naar nieuwe antislip bandjes want die zijn door het stilstaan kapot.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

NielsVV

Citaat van: Johnnytrein op 23 december 2014, 07:32:42 AM
Mijn nieuwste NMBS aanwinst"http://www.benl.ebay.be/itm/MEHANO-DMU-41-4132-SNCB-NMBS-DEPOT-HASSELT-AC-DIGITAL-MARKLIN-3-RAILS-/331406597985?rd=1&ssPageName=STRK:MERFB:IID" alleen zal ik op zoek moeten naar nieuwe antislip bandjes want die zijn door het stilstaan kapot.

Waarom ga jij ervan uit dat de antislipbandjes stuk zijn? Staat toch niets van commentaar hierover? Of verduren deze na enkele jaren? Dan zal ik dringend eens al mijn locs moeten gaan controleren.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Johnnytrein

Niels na enkele rondjes vond ik een antislipbandje naast het spoor, dat was gewoon gebroken geen idee waarom ik vermoed leeftijd deze loc had blijkbaar bij de vorige eigenaar gewoon in de vitrine gestaan.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

ja leeftijd en stil staan hebben invloed op die bandjes
van al mijn oudere loco's die hebben stil gestaan heb ik de bandjes ook vervangen want na een tijdje rijden braken ze gewoon
ik vond ze wel ongeveer allemaal op de zelfde plaats dus daar zal de loco tijdens het rijden extra kracht hebben moeten zetten en zo de bandjes extra hebben belast

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

NielsVV

Oei, dan zal ik binnenkort al mijn locs best eens controleren. Zitten al jaren opgeborgen in hun doos. Eerst nog wat verder werken aan de layout.

Ik veronderstel dat deze vervangen niet moeilijk is? Rij zelf met Marklin.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

raf

ja bij sommige stoom loco's moet je de drijfstangen los maken
dan kun je het bandje der onderdoor wurmen en ik rijd ook 3 rail hoor
bij diesels moet je dan soms de schortjes of omkadering van de wielen verwijderen om er aan te kunnen
maar het lukt normaal wel als je een beetje handig bent

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: Johnnytrein op 23 december 2014, 10:34:16 AM
Niels na enkele rondjes vond ik een antislipbandje naast het spoor, dat was gewoon gebroken geen idee waarom ik vermoed leeftijd deze loc had blijkbaar bij de vorige eigenaar gewoon in de vitrine gestaan.

Johannes,
Ik heb reeds verscheidene loc's bij deze verkoper gekocht en zelfs bij hem thuis reeds geweest,
daardoor weet ik dat de treinen bij hem niet in de vitrine staan maar bewaard worden in de doos zoals ze bij hem binnen komen.
Het breken van het bandje zal wel toeval zijn denk ik...

;)

ceuleer

Heel juist Rudy, ik ben er ook al geweest, ik zou in dit geval met hem contact opnemen en het probleem uitleggen, dan kunnen jullie waarschijnlijk iets afspreken voor de herstelling.
Het is een zeer sympathieke man, dus je gaat zeker geholpen worden.  ;)

tsjoektsjoek

bij een betrouwbare verkoper staat een Mehano class 66 ac van DLC te koop voor de prijs van 134 euro, is dat een Belgische aanwinst
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Johnnytrein

Rudy, ik had ooit begin 2014 reeds contact met deze meneer maar die verstond geen NL.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 23 december 2014, 13:31:58 PM
Heel juist Rudy, ik ben er ook al geweest, ik zou in dit geval met hem contact opnemen en het probleem uitleggen, dan kunnen jullie waarschijnlijk iets afspreken voor de herstelling.
Het is een zeer sympathieke man, dus je gaat zeker geholpen worden.  ;)

Die kans is groot ja...maar of het sop de kool waard is voor 1(paar) bandje(s)?
Citaat van: Johnnytrein op 23 december 2014, 14:42:09 PM
Rudy, ik had ooit begin 2014 reeds contact met deze meneer maar die verstond geen NL.
Nu wel! ;D ;D

;)

Johnnytrein

Heb contact gezocht via ebay, nu antwoord afwachten.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about