Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Ja Rudy, dat is wel een stevige aanwinst, nu nog een setje rijtuigen voor erachter zeker? :D

@jb, die i4 rijtuigen van Heris, die zien er mij erg plastiekerig uit, of droom ik dat nu (hun i10 rijtuigen zijn ook niet de allerbeste, maar zien er mij toch nog beter uit dan hun i4-tjes).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 18 augustus 2014, 23:30:29 PM
Ja Rudy, dat is wel een stevige aanwinst, nu nog een setje rijtuigen voor erachter zeker? :D


Hij mag het doen met de M2 trek/duwset van  Marklin....

;)

jb

Een beetje wel ja, op internet zagen ze er beter uit....
Soit ze staan hier nu, beetje vervuilen en dan zien ze er vast beter uit.
Mvg.

doomslu

Die modellen van Heris zijn eigenlijk de ooit zo eens bejubelde LS-Models rijtuigen.
Maak de merk-sticker een model dan mooier??  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

reeves

Heb hier verschillende Heris modellen , en prijs kwaliteit zijn ze perfect voor mij

Brossel

Citaat van: Rangeerduivel op 18 augustus 2014, 23:41:24 PM
Hij mag het doen met de M2 trek/duwset van  Marklin....

Als je dan de bordeaux set bedoeld, dan moet je wel weten dat dat in werkelijkheid nooit gekund heeft:

De reeks 6106 is buiten dienst gesteld op 1 december 1985.
Pas vanaf 1986 zijn M2 rijtuigen in de bordeaux kleurstelling gespoten.

De 6106 zal in werkelijkheid wel dienst hebben kunnen doen met M2 rijtuigen in de groene kleurstelling.

Of de reeks 61 ook daadwerkelijk werd ingezet met groene trekduwstammen M2 betwijfel ik echter...
Zoveel van die stammen waren er namelijk niet en ze werden veelal door de reeks 62 getrokken/geduwd.

Wel reden ze met zekerheid treinen met trekduwstammen M1 rijtuigen, in model te krijgen van OVB.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Rangeerduivel

Bedankt voor de info Davy,
Maar ik heb hem nu éénmaal,en totdat mijn zijlossers binnenkomen,moet het maar zo.
Een nieuwe aanwinst moet toch eens kunnen rijden hé..
Eens die zijlossers er zijn (wrschlk morgen) mag hij de electriciteitscenrtrale van Ruien gaan bevoorraden,en dan gaat de 62 terug voor de trek/duw. :D

;)

ward

Citaat van: Anarchy op 12 augustus 2014, 12:11:53 PM
Ward,

Zijn die even kort gekoppeld als de Fl Profi koppeling zelf?

Even voor de vergelijking..
Met de niet kortste stand bedoel ik dat beide koppelingen 1 klikje losser zitten dan het maximum..
Ik ben best heel tevreden met de koppelingen, al zijn ze net iets minder kort dan de Fl Profi's, al zal het niet veel schelen..

Standaard koppelingen:


Fl Profi (niet kortste stand):


Fl Profi (kortste stand):


Viessmann (niet kortste stand):


Viessmann (kortste stand):


Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 18 augustus 2014, 23:41:24 PM
Citaat van: OlivierV op 18 augustus 2014, 23:30:29 PM
Ja Rudy, dat is wel een stevige aanwinst, nu nog een setje rijtuigen voor erachter zeker? :D


Hij mag het doen met de M2 trek/duwset van  Marklin....

;)

Klopt niet he ... maar ja, in model kan het wel, in het echt was het trek-duw met M1 rijtuigen. Of je zou nog eens wat groene M2's moeten scoren om enkel te trekken, dan kunnen die ook evt dienst doen voor achter je 52 ... (wat ik soms doe).

Citaat van: jb op 19 augustus 2014, 07:51:25 AM
Een beetje wel ja, op internet zagen ze er beter uit....
Soit ze staan hier nu, beetje vervuilen en dan zien ze er vast beter uit.
Mvg.
Wel ze komen nogal plastiekerig over, 'k heb al vaak op het punt gestaan om mij die i4 rijtuigen van heris aan te schaffen, maar telkens ik ze op foto zie, dan komen ze wat krom over.

Over hun I10 rijtuigen ben ik na wat modificaties tvv gewicht en stabiliteit wel tevreden (eens je ze hetzelfde gewicht als een LS i10 of roco i6 geeft en wat verstevigingen aanbrengt bij de bougies, dan valt het best mee.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 19 augustus 2014, 11:19:59 AM

Maar ik heb hem nu éénmaal,en totdat mijn zijlossers binnenkomen,moet het maar zo.
naar Ruien reden vervolgens 60/61, 59 en 51 met stammen van 22 Belgischezelfllossers (passeerden iedere dag achter bij mij thuis !)

Groeten Peter ;)

bollen neus

Olivier de I4 en I5 van LS zijn niet krom tijdperk 3 zelfs, zijn andere materie dan de nieuwere Heris rijtuigen dat wel.
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 19 augustus 2014, 20:51:02 PM
Olivier de I4 en I5 van LS zijn niet krom tijdperk 3 zelfs, zijn andere materie dan de nieuwere Heris rijtuigen dat wel.
Den Eric.
Dat bedoel ik ook Eric ;)
Over de i10 rijtuigen van Heris ben ik na enige modificaties wel relatief tevreden, zeker als je hun prijs bekijkt ... maar bij hun i4's heb ik telkens wanneer ik ze op foto van iemand zie toch maar een vreemd plastiekerig gevoel.

Ale Peter, dan heeft onze Rudy de rangeerduivel genoeg tractie om voor die wagens te hangen (51, dubbeltracie 59's en die 61).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 19 augustus 2014, 21:30:33 PM


Ale Peter, dan heeft onze Rudy de rangeerduivel genoeg tractie om voor die wagens te hangen (51, dubbeltracie 59's en die 61).
't zijn zijn wel Duitse zelflossers van een later type !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 augustus 2014, 21:33:26 PM
Citaat van: OlivierV op 19 augustus 2014, 21:30:33 PM


Ale Peter, dan heeft onze Rudy de rangeerduivel genoeg tractie om voor die wagens te hangen (51, dubbeltracie 59's en die 61).
't zijn zijn wel Duitse zelflossers van een later type !

Groeten Peter ;)

Muggezifter!  :D

;)

Rangeerduivel

#1724
Moeten d'r nog kolen zijn? :D




Ik weet er énen die nu zal zeggen "ja hij past niet in het tijdperk bij die 1328,en hij rijdt op tegenspoor,en die wagens zijn Duitse " en si,en sa... ;D

Maar de BAAS vindt dat het goed is,dus is het goed!

9 Mooi geweatherde wagentjes van Mehano...

;)

BTW;vanmorgen een mailtje gekregen van GooverModels,
De uitlevering van de HLR91 is met een maand uitgesteld,
Blijkbaar ligt het aan Mashima...