Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ERVIN

Dat is weer een mooie aanwinst Rudy. ;)

OlivierV

Ja Rudy, dat zijn mooie wagons hoor!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 05 augustus 2014, 10:59:14 AM




Werkelijk jammer dat je,voor een gerenommeerd merk als LSModels,langs één zijde de buffers dient te verwijderen om er met kortkoppelingen te kunnen mee rijden!
(bijna)Alles geprobeerd,
Profi-koppelingen
Roco-steekkoppelingen,
Buffers ingestreken met een klein beetje smeervet,dat geeft iets beter resultaat maar nog haken ze in/achter mekaar.
En ik vertik het om met ouderwetse beugelkoppelingen te rijden,dan kan ik beter mijn oude Lima-rommel weer uit de kast halen! >:(

Of weet iemand hier een oplossing voor?

;)

Huugooke

Hebde gij oude Lima rommel Rudy? (De zever loopt nu langs mijn kin)

Wat die koppeling betreft: als je de koppeling nu een millimeterke uittrekt, helpt dat?

Rangeerduivel

#1684
Sommige NEM schachten zijn daar op voorzien,zoals bvb de Mehano HLE26,maar bij de meeste NEMschachten zijn de pennetjes niet meer geborgd(ze dienen een klikje te geven) als je ze niet diep genoeg steekt.

Lima loc's heb ik nog enkel een HLE15 staan(In zeer mooie staat,met een goeie motor,enkel de bedrading is verwijderd omdat er een decoder in gezeten heeft),de rest zijn allemaal goederenwagens en 2 M2's.
Ik zal eens een lijstje opmaken voor de geintresseerden...

;)

ceuleer

Als je de wagons toch niet van mekaar haalt, kan je van die vaste koppelingen gebruiken, die zijn iets langer dan kortkoppelingen. Voor mijn mehano G 1206 dubbeltractie heb ik die ook moeten gebruiken, de buffers haakten in de bocht in mekaar, gevolg, ontsporen of buffer eruit getrokken.
Ik zal sebiet eens de koppeling eruit halen en een foto plaatsen, dan kan je zien wat ik bedoel.
Ik weet wel het merk niet, deze zat ergens bij een loc die ik ooit gekocht heb.

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 06 augustus 2014, 13:50:38 PM
Sommige NEM schachten zijn daar op voorzien,zoals bvb de Mehano HLE26,maar bij de meeste NEMschachten zijn de pennetjes niet meer geborgd(ze dienen een klikje te geven) als je ze niet diep genoeg steekt.


;)
Daar moet een mouw aan te passen zijn. Ik zou alleszins eens proberen of het zin heeft.
Of zouden er lange kortkoppelingen bestaan?

dani

Citaat van: Huugooke op 06 augustus 2014, 14:19:26 PM
Of zouden er lange kortkoppelingen bestaan?
Ja die bestaan, ze heten "beugelkoppelingen" maar ze zijn oud.

En even serieus : sommige mensen hier zijn heel handig met pasticard en styreenprofielen, zou er geen mogelijkheid zijn om de schachten zelf te verlengen ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Hier alvast de foto's, dan kan je nog doen wat je wil....




Chrisrail

#1689
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 06 augustus 2014, 14:32:59 PM



Zo(SYMOBA) heb ik er verleden week alvast al 50 stuks besteld,voor oa mijn M6'n van Classix.

Effe wachten,ze waren niet in stock!

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 06 augustus 2014, 13:36:25 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 augustus 2014, 10:59:14 AM




Werkelijk jammer dat je,voor een gerenommeerd merk als LSModels,langs één zijde de buffers dient te verwijderen om er met kortkoppelingen te kunnen mee rijden!
(bijna)Alles geprobeerd,
Profi-koppelingen
Roco-steekkoppelingen,
Buffers ingestreken met een klein beetje smeervet,dat geeft iets beter resultaat maar nog haken ze in/achter mekaar.
En ik vertik het om met ouderwetse beugelkoppelingen te rijden,dan kan ik beter mijn oude Lima-rommel weer uit de kast halen! >:(

Of weet iemand hier een oplossing voor?

;)
Korte bochten weggooien en niet meer kleiner dan een R2 gaan (straal van 42cm).

Mijn roldakwagens voor staal haken ook achter mekaar, 't zelfde met mijn 62's icm mijn hobbytrade colli wagentjes, alsook nog enkele roco wagons die heel kortgekoppeld zitten. Ruimere bogen is de oplossing.

En zoals Chris zegt, planneke van Olivier. ;)
'k Wil nog eens eentje tekenen hoor als ik mijn hoofd nog eens wil breken. ;)

Maar nu gaan we eens stoppen met je zot te maken. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Aann de achterkant (kant wagon) een stukje van de koppelingsschacht zagen/snijden en aan de voorkant (kant andere wagon) een stukje styreem kokerprofiel tussenplaatsen.

Koppeling komt verder uit de buffers en als je dat styreentje zwart schildert, zie je het niet eens.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ward

Nieuwe aanwinsten van de voorbije maand..
Tijd dus om de vrije uren terug wat op te vullen met modelspoor  :P

10x Digirails binnenverlichting voor de I11 & I10 rijtuigen


FALLER 'industrie-arbeiders' die omgebouwd zullen worden tot volwaardige rangeerders


1000 treinreizigers voor de I11, I10, M6, I6, M4, break,..


2x Marklin I6 in promo


3x Viessmann stroomvoerende koppeling als test. Als deze niet voldoen nogmaals op zoek naar een degelijke variant..


Mvg,
Ward

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Ward, je weet toch dat die marklin i6 rijtuigen de verkeerde lengte hebben ?
('k Zeg het maar aangezien de dingen die jij hier post omtrent je aankopen wel op schaal zijn.)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan