Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 08 juli 2014, 13:31:35 PM
Ik heb een 'herschikking' uitgevoerd,zodat er weer meer plaats(ook voor die van jou) gekomen is.
En waarom ruimere bochtjes?Bij mij gaat alles lekker door de bocht,waarom zou dat voor u niet het geval zijn?

;)
Het oog wil ook wat!

't Is dat ik wel een leuk treintje heb (Roco nmbs 212.183 met mijn hobbytrade collitjes) waarbij de buffers achter die van de loc vasthaken in eender welke bocht, tenzij je bogen met een straal van 60cm gaat leggen. :D
Ofwel moet ik gewoon eens wat gaan doen aan de buffers van het eerste wagentje of bij die van de loc...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Is het verlengen van de nemschacht geen optie?
Dit kan met een verlengstukje van +/-2mm lang,die je over de steekpennetjes van de kortkoppeling schuift,
ik heb er nog zo wel ééntje op overschot liggen...
Normaal worden die bij de accessoires in het zakje van de 5206 bijgeleverd

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 08 juli 2014, 14:43:32 PM
Is het verlengen van de nemschacht geen optie?
Dit kan met een verlengstukje van +/-2mm lang,die je over de steekpennetjes van de kortkoppeling schuift,
ik heb er nog zo wel ééntje op overschot liggen...
Normaal worden die bij de accessoires in het zakje van de 5206 bijgeleverd

;)
Heb niet bij 't zakje van de 5206 gekeken, gewoon bruutweg met een vijltje een beetje aan de slag gegaan, probleem is al verholpen nu se!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Eindelijk toegekomen,
De 1802²,met (voorlopig nog) een sleep van 2 memling en 3 new look I6'n.hier naast zijn oudere broer,de 1328
1802² 001 by 1802² 002

;)

doomslu

'k Ben een beetje jaloers, want zo'n nieuwe 18 ontbreekt bij mij nog.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 26 juli 2014, 13:34:33 PM
'k Ben een beetje jaloers, want zo'n nieuwe 18 ontbreekt bij mij nog.  ;)

Hij heeft lang genoeg te koop gestaan hé Luc,je hebt zelfs nog gevraagd welke versie het was,de 1802 of de 1802²... ???

;)

Metpetergaathetbeter

maar ja Luc stond toen misschien aan het druppelkot op de Gentse Feesten !  ;D

Groeten Peter ;)

ERVIN

Proficiat Rudy , mooie aanwinst , en rijden doet hij als de beste , hier zijn de 1801 en de 1860 aan het werk. ;)

TBCédric

Niet nieuw maar vervuild.
Hle 2018 die een beetje stof moest wegwissen met zijn ruitenwissers.  ::)

hle 20 vuil by LSModels, on Flickr

hle 20 vuil by LSModels, on Flickr

hle 20 dak by LSModels, on Flickr

De hle 13 met zijn ruiten nog proper.

hle 13 vuil by LSModels, on Flickr

hle 13 vuil by LSModels, on Flickr

hle 13 vuil by LSModels, on Flickr

De minder goede foto's kon je al zien in : wat maakt vandaag men dag.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 26 juli 2014, 14:53:47 PM
Proficiat Rudy , mooie aanwinst , en rijden doet hij als de beste , hier zijn de 1801 en de 1860 aan het werk. ;)


Dank je Erwin,
Ja hij rijdt inderdaad als de beste,als een LSModels dus...
Je kan ze er zo uithalen als je ze hoort rijden,speciale,harde klank van ijzer op ijzer,wat je alleen bij LSM hoort ,vind ik 8)

;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 juli 2014, 14:45:36 PM
maar ja Luc stond toen misschien aan het druppelkot op de Gentse Feesten !  ;D

Groeten Peter ;)
;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Yep , klopt Rudy , alleen LS Models heeft die specifieke rijgeluiden bij hun locs , en laat dat nu net geluiden zijn die ik graag hoor. ;)

Metpetergaathetbeter


Rangeerduivel

Wel 't is er toch van gekomen,als je A(1802²)zegt moet je B(M6) ook zeggen.

Een sleep M6'n van Classix,bestaande uit voorlopig 7stuks(stuurstand inbegrepen),morgen komt daar nog een 'Declassé' bij.

Het was wel twee uur zweten en vloeken eer hij zijn eerste rondjes zonder ontsporingen deed.
Ik was ook verplicht om de sleepkontaktjes weg te buigen van de wielen,(enkel niet bij de voorste boogie van het stuurrijtuig daar de funktiedecoder voeding nodig heeft),zoniet was er teveel wrijving,en de 1802² LSModels zag het in de bochten echt niet zitten.
Dit is echter geen probleem,dat kan terug gewijzigd worden,maar blijft zo zolang ik geen interieurverlichting inbouw,en dat is niet gepland.
En om ieder misverstand te vermijden,ikzelf vind ze zeer mooi,spijts wat anderen ervan denken,en er zijn geen bulten te zien op de neus! :D




;)

mivc057

Rudy ik deel je mening. Na een beetje gepruts met de bogies deed de sleep van 7 rijtuigen en een stuurstand het uitstekend. Ik versta heel de problematiek niet die tussen de 2 merken ontstaan is.