Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Dani, je weet toch dat die rijtuigen van Märklin niet op schaal zijn?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

Die zijn wel op schaal hoor Luc....    1:1 wagons kunnen bij mij niet binnen  :-) :-) .

Okee, toegegeven, ze zijn dan wel op "lengteschaal" 1/100 ipv 1/87, maar het zijn wel de authentike Märklin wagons.   
Lengteschaal is minder belangrijk, zeker omdat ik met veel  "R1" bochten in de baan zit en de langere wagons meer overhangen.

Toch bedankt voor de tip, ik ben er me indderdaad an bewust.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Ik was niet zeker dat je het wist.
Roco heeft die trouwens wel op schaal.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: dani op 07 maart 2014, 10:22:22 AM
Die zijn wel op schaal hoor Luc....    1:1 wagons kunnen bij mij niet binnen  :-) :-) .

Okee, toegegeven, ze zijn dan wel op "lengteschaal" 1/100 ipv 1/87, maar het zijn wel de authentike Märklin wagons.   
Lengteschaal is minder belangrijk, zeker omdat ik met veel  "R1" bochten in de baan zit en de langere wagons meer overhangen.

Toch bedankt voor de tip, ik ben er me indderdaad an bewust.
Vroeger keek ik hier ook niet zo naar Dani, tot ik mijn eerste rijtuigen op juiste lengteschaal aankocht ... gevolg hiervan is dat al die korte karretjes buitengeflikkerd zijn ... en sindsdien ook alles wat minder is dan R2 gemeden wordt.


Hier wat wisseltjes binnengekomen voor mijn modules, volgende maand dan allicht wat flex en dan kan ik misschien nog eens wat rails leggen en schelletjes kurk snijden :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: doomslu op 07 maart 2014, 10:30:37 AM
Roco heeft die trouwens wel op schaal.
Heb je daar toevallig artikelnummers van bij de hand ?  ZOniet, geen probleem, ik zoek ze wel even op.


** edit: ik heb ze al   64305; 64306 en 64307
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 07 maart 2014, 11:50:51 AM
Citaat van: doomslu op 07 maart 2014, 10:30:37 AM
Roco heeft die trouwens wel op schaal.
Heb je daar toevallig artikelnummers van bij de hand ?  ZOniet, geen probleem, ik zoek ze wel even op.


** edit: ik heb ze al   64305; 64306 en 64307
I6 A9
- 44350

I6 B11
- 44351

als aanvulling ;)

Tevens komen er ook nog van LS Models en zijn er nog memling i10 rijtuigen van LS en Heris. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 07 maart 2014, 11:26:16 AM
CiteerVroeger keek ik hier ook niet zo naar Dani, tot ik mijn eerste rijtuigen op juiste lengteschaal aankocht ... gevolg hiervan is dat al die korte karretjes buitengeflikkerd zijn ...

En hier binnengeflikkerd!!! ;D

;)

dani

haha, Rudy...   bij ons steekt het niet zo nauw meer hee, maar die jeugd wil "de grootste hebben"...

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 07 maart 2014, 13:19:15 PM
haha, Rudy...   bij ons steekt het niet zo nauw meer hee, maar die jeugd wil "de grootste hebben"...
Niet per sé daarom hoor dani. ;)

Je moet eens een HLE18-1 of 20 naast zo'n karretje op 1/100 zetten en naast eentje op 1/87, dan zie je het wel met een 16 valt het dan weer veel minder op omdat dat een kortere machine is.

't Oog wil ook wat he. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 07 maart 2014, 13:27:37 PM
Citaat van: dani op 07 maart 2014, 13:19:15 PM
haha, Rudy...   bij ons steekt het niet zo nauw meer hee, maar die jeugd wil "de grootste hebben"...
Niet per sé daarom hoor dani. ;)

Je moet eens een HLE18-1 of 20 naast zo'n karretje op 1/100 zetten en naast eentje op 1/87, dan zie je het wel met een 16 valt het dan weer veel minder op omdat dat een kortere machine is.

't Oog wil ook wat he. ;)

Dat is simpel op te lossen,ik heb gewoon mijn LSModels 1806 verkocht... ;D

;)

dani

ik heb een lui oog aan beide kanten :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Citaat van: dani op 07 maart 2014, 15:23:51 PM
ik heb een lui oog aan beide kanten :-)
;D
En er tussen ook?  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

reeves

Mooie lok Dani, waarom tweekleuren leds? Lok heeft toch aparte wit en rode lichten ???

Groeten Tom

dani

je, Tom, correct gezien, ik bedoelde  Leds in 2 kleuren, dus rode leds en witte apart, maar tikte te snel.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.