Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Allee,proficiat,mooie uitbreiding
Dat vraagt een degelijk sporemplacement,zodat ze naar behoren kunnen bollen...
En géén sneeuw over de sporen dit keer! 8)

;)


TBCédric

Citaat van: Rangeerduivel op 22 december 2013, 18:00:28 PM
Allee,proficiat,mooie uitbreiding
Dat vraagt een degelijk sporemplacement,zodat ze naar behoren kunnen bollen...
En géén sneeuw over de sporen dit keer! 8)

;)

Nee, deze keer geen sneeuw  ;).
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Mijn nieuwe aanwinst, eindelijk!!! Eigenlijk van mijn madam gekregen  ;D :-*


Een 8062 van Roco. De wieltjes zijn wat vuil en moeten gekuist worden, net als de stroom afnemers en de loc in het algemeen. Maar gezien dat rijd hij best wel goed. Ikke content.
Ik heb hem al eens opgehaald om te kijken waar ik een decoder kwijt kan, maar dan heb ik me toch eens over mijn kale bol gewreven. Er is daar bijna geen plaats in over.. Ook heb ik gezien dat deze geen lichten heeft en het lijkt me ook niet gemakkelijk om er daar zelfs maar in te steken. Iemand die weet hoe en wat ivm de decoder?  ;)


Verder ook nog 2 NMBS wagonnetjes aangeschaft. Van eentje draaien de wieltjes wat stroef, maar ook dat is snel te fixen.


Foto's:


8062 (3)




8062 (1)


De wagons:

[size=78%]Goederenwagons (1)[/size]

OlivierV

#1413
Stieven,

De meesten bouwen in dat locje een decoder voor schaal N, of een kleine decoder voor schaal ho in, de motor is niet al te groot en echt gekke dingen moet die loc allicht niet gaan trekken.
In de Belgische variant zit geen verlichting, oplossing => SMD leds die met lakdraad naar de decoder en voorschakelweerstanden gaan, en van dat past ook prima in die lampenhouders.

Groet.

Heb mij zelf ook nog even getrakteerd op een nieuwjaartje, 'k had er al een van LS, Mattias bood nog eentje aan van Heris in nieuwstaat, dus toch maar toegegeven.  ::)
Betreft de eerste wagon, de tweede had ik al.



Moet hem het bedragje wel nog overschrijven.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Waar heb je die nog gevonden...? :o
Een decoder is best doenbaar in de 80 Stieven,
De jongere versie heeft hij zelfs een 8pins stekker.
Het is wat wringen en wroeten(desnoods met je voet er eens op! ;D)maar het kan.
Je kiest uiteraard een klein model decoder.
Bij mij hebben ze er ene ingestoken met pinnetjes (zonder draadjes)onderaan vast op de decoder,maar ik weet niet meer welke dat was.Ik moet dit eens opzoeken in mijn faktuurkes.

;)

Stieven76

CiteerWaar heb je die nog gevonden...?



In de te koop sectie, voor maar €45. Die kon ik niet laten liggen  :P  Bij een leuke oude meneer van bijna 85 die ermee ophoud. Heeft nog enkele NMBS stomers staan ook en nog wel een deel NMBS wagons.


Dat locje dient maar om wat te rangeren, niet om echt slepen mee te trekken, dus misschien eens kijken voor een N decoder..

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 28 december 2013, 22:42:02 PM
CiteerWaar heb je die nog gevonden...?
Dat locje dient maar om wat te rangeren, niet om echt slepen mee te trekken, dus misschien eens kijken voor een N decoder..

Nu je 't zegt,ik heb dat draadje ook zien passeren,heb nog getwijfeld,was intressant gerief bij,
maar ja,ne mens kan (spijtig genoeg) niet alles kopen hé!
Jammer dat die rocotjes geen anti-slip bantjes hebben want het zijn nochtans sterke duveltjes
Het is ook niet de bedoeling dat ze grote slepen trekken,het zijn rangeerlocjes,die je eventueel in dubeltractie kan................................................................................ 8)

;)

Mattias

Citaat van: OlivierV op 28 december 2013, 22:34:13 PM
Heb mij zelf ook nog even getrakteerd op een nieuwjaartje, 'k had er al een van LS, Mattias bood nog eentje aan van Heris in nieuwstaat, dus toch maar toegegeven.  ::)

En geleverd met een speciale pakjesdienst...  :D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

Citaat van: Mattias op 29 december 2013, 14:56:57 PM
Citaat van: OlivierV op 28 december 2013, 22:34:13 PM
Heb mij zelf ook nog even getrakteerd op een nieuwjaartje, 'k had er al een van LS, Mattias bood nog eentje aan van Heris in nieuwstaat, dus toch maar toegegeven.  ::)

En geleverd met een speciale pakjesdienst...  :D
NMBS Colli anno 2013... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B-Cargo

Hallo,
Vorige vrijdag ook even in Diepenbeek langsgeweest.
Dieselloc 1601 CFL (ROCO) en een set CFL Wegmann rijtuigen aangekocht. Alles met een serieuze korting!  :)
Groetjes,

krispy

Hier kwam daarstraks de MSM reeks55 in DCC Sound binnen gereden dankzij een jonge Post-dame .

Schoon machientje  :P 8) ( die 5523  ;) )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Johnnytrein

En hoe beviel je die post-dame?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

conducteur

Bedankt, Dirk! Heel blij ermee!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Waauw! Rian, erg fijn spul dat je daar hebt. Daar ga je nog veel pezier van hebben!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

MickeyMouse

Woeha, een goeie echte Hameg, waar is de tijd... ;D ;D