Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Bericht van Rangeerduivels persoonlijke fotouploader.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Nogmaals bedankt eh...fotoupdinges!
En ja,we weten dat het zijraam bestuurderskabine iets te laag komt,maar voor de rest kunnen ze er best wel door!

;)

Eres

Ja dat ziet er heel mooi uit vooral de kombinatie de loc met wagon heel mooi

Wim

ERVIN

Vandaag is er een nieuwe sleep in Mol-Cargo in dienst gekomen,  18 kolenwagons van Fleischmann , ze zijn tweedehands maar gloednieuw , en voor die prijs kon ik ze echt niet laten liggen.

Bedoeling was dat er twee locs in tractie van de reeks 28 van Piko deze sleep gingen sleuren , maar wat blijkt , ze hebben er last mee , dus dan gaan er twee 13ers van LS Models deze zware sleep voor hun rekening nemen.

Op onderstaande foto sleurt één enkele reeks 3000 deze wagons de helling op , en hij heeft er de minste moeite mee , maar voor het oog komen er dus twee van deze krachtpatsers voorhangen.



Michiel

Zou extra lood in die Piko's geen oplossing zijn?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Hmm , ze hebben al een behoorlijk gewicht , al zijn ze natuurlijk niet zo zwaar als pakweg een reeks 51 van Mehano , maar ik kan het wel eens proberen. ;)
Bedankt voor de tip.

ceuleer

Kan het zijn dat de piko's geen rubber bandjes hebben rond de wielen, ik heb eens een BR 218 van piko gehad en die had geen rubber bandjes, het gewicht was wel goed, misschien heeft uw piko wel rubber bandjes.
't Is maar een idee. :-\

grz,
Gunter

knibbelknabbel

Beter 2 ls'en gekocht  ;) die van mij kan wa trekken zenne  :P

Rangeerduivel

De Piko heeft wel degelijk rubberen bandjes,althans de 2901,dus zal de 28 er ook wel hebben zeker..

;)

Metpetergaathetbeter

Oplossing zou kunnen zijn nog een Piko ervoor en als die leermeester voor die bovenleiding geweest is, na beëindiging bovenleiding die derde laten meerijden als gesleepte loc(panto's neer beneden maar wij weten beter wel trekkende)

Groeten Peter ;)

OlivierV

Serieus trosje wagons om het zo te zeggen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

sleep Olivier, heb morgen een verrassing !

Groeten Peter ;)

ERVIN

Ook de Reeks 28 heeft rubberen bandjes , het is niet dat deze " jongens" doorslippen op mijn hellingen , maar ik heb precies de indruk dat ze het wat moeilijker hebben dan mijn Reeks 13.

Wat de LS Reeks 28 betreft , ik heb die ook gehad , maar terug verkocht , niet echt tevreden over , nee geef mij dan maar de Piko's. ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 november 2013, 14:36:52 PM
sleep Olivier, heb morgen een verrassing !

Groeten Peter ;)
Nu maak je mij wel curieus, is het in de zin van een oranje i6 met lichtgrijs dak en nummer dat ik nog niet heb om te ruilen (wat al moeilijk is aangezien ik ze op 1 of 2 na met lichtgrijs dak al heb)?

Of is het iets helemaal anders wat ik totaal niet had verwacht?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 17 november 2013, 19:49:23 PM


Of is het iets helemaal anders wat ik totaal niet had verwacht?

ik breng een Memling mee dat was toch afgesproken en iets van(en voor) mijzelf !     :-X ::) ::) ::) ::) ;D

Groeten Peter ;)