Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Eres

Wim

Hij krijgt een koekje van eigen deeg en zoals men in NL zegt wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Ik laat mij niet discrimineren dat ik in Wallonië woon Dergelijke figuren krijgen het heel moeilijk bij mij. Ben liever een Wallonier dan een Nederlander Want dat land ben ik ontvlucht en daar wil Vlaanderen dan naar toe. Verzin eer je begin

Wim

Kautenbach

hoi Wim,

ik waardeer de openheid dat je aangeeft hoe en wat, wel ben ik zelf van mening dat dit soort uitingen misschien beter in een ander draadje, of nog beter, misschien gewoon niet, gemaakt kunnen worden. het komt op mij een beetje kinderachtig over. Nu betrap ik mezelf er overigens op dat ik ook kritiek aan het weergeven ben, net als jij, zal wel in de naam zitten ;)

Vindt wel als Nederlander die blijkbare strijd tussen de Vlamingen en de Walen zeer interessant. We stonden op ons 1e tentoonstelling op de expo in Mechelen, ik dacht 2010, en reed er met een geladen kolentrein van links naar rechts op de Kautenbach Baan. Die was dubbelsporig, en ik reed ook een kolen trein per ongeluk gelijktijdig de andere kant op. Kon best was het commentaar, want er zijn altijd compensaties over en weer, dus kolen naar Vlaanderen, ook kolen naar Wallonië... Ik keek er, als echte blonde kaaskop, nogal van op ;)

wim

modelbaanHO

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 november 2013, 16:55:46 PM
knappe samenstelling .......op een knappe baan ! 8)
Groeten Peter ;)

Helemaal mee eens
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Eres

Citaat van: Kautenbach op 07 november 2013, 20:15:29 PM
hoi Wim,

ik waardeer de openheid dat je aangeeft hoe en wat, wel ben ik zelf van mening dat dit soort uitingen misschien beter in een ander draadje, of nog beter, misschien gewoon niet, gemaakt kunnen worden. het komt op mij een beetje kinderachtig over. Nu betrap ik mezelf er overigens op dat ik ook kritiek aan het weergeven ben, net als jij, zal wel in de naam zitten ;)

Vindt wel als Nederlander die blijkbare strijd tussen de Vlamingen en de Walen zeer interessant. We stonden op ons 1e tentoonstelling op de expo in Mechelen, ik dacht 2010, en reed er met een geladen kolentrein van links naar rechts op de Kautenbach Baan. Die was dubbelsporig, en ik reed ook een kolen trein per ongeluk gelijktijdig de andere kant op. Kon best was het commentaar, want er zijn altijd compensaties over en weer, dus kolen naar Vlaanderen, ook kolen naar Wallonië... Ik keek er, als echte blonde kaaskop, nogal van op ;)

wim

Ze mogen de kolen houden in Vlaanderen wij hebben hier hout genoeg wat ook naar Vlaanderen gaat Ze komen met bestelbusjes maar al te graag om de boel te plunderen en de houtprijs omhoog drijven Het hele jaar is men niet van toepassing hier in de Ardennen  behalve als er sneeuw valt ja dan massaal maar dan heb ik een ander gezegde. Geef ons de rust en blijf weg

Letterlijk de grootste overtreders zijn de Hollanders en de Vlamingen die zich op een zeer onbeschofte wijze weten te gedragen hier. Ik zeg niets bij een kassa bij de supermarkt maar de taal die ik hier hoor spreek ik nog niet tegen mijn dieren.

Laten ze de boel maar splitsen en meteen een zware tolheffing toepassen Ben een grote voorstander en dergelijke figuren als Peterweethetnietbeter kunnen we missen als kiespijn.

Wim

itchy

Ik wil 2 (niet meer) woorden vuil maken aan bovenstaande heen-en-weer posts:


Het eerste woord is: ON


en het tweede is: TOPIC.


desnoods wil ik er ook nog A.U.B.


of desgewenst S.V.P.


aan toevoegen.


Dit gezegd zijnde: ben vandaag ook de sets M6'en gaan afhalen bij Rail Facilities, niet voor mij, maar voor Erwin.
Tot binnenkort Erwin!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Aaahhh waarvoor dank itchy... yes eindelijk!!!

Eres

Ben een Wallonier maar denk dat er hier 4 staan Maar we zijn dom in de ogen van Vlaanderen

Wim

ERVIN

Oké Wim , en nu terug on-topic graag. ;)

itchy

Citaat van: Eres op 07 november 2013, 21:30:05 PM
Ben een Wallonier maar denk dat er hier 4 staan Maar we zijn dom in de ogen van Vlaanderen
Wim
1) Het is "Waal" en niet Walloniër en 2) let op: ik ben Brusselaar, geen Vlaming  ;) :D

On topic dus: mijn nieuwste aanwinst (voor mezelf, deze is niet voor Erwin :D ) is een type 29.013 van Olaerts, reeds lang besteld en eindelijk afgehaald in Genk. Super mooi model, ik ben geen kenner van stomers maar heb 'm toch gekocht - als 'museum'lok past die wel in mijn tijdperk V collectie (alle excuses zijn goed...). Enig minpuntje: weinig of geen documentatie of handleiding meegeleverd. Hoe moet dat ding open? Zoek het maar uit. Dat vind ik toch een beetje spijtig.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

OlivierV

Citaat van: Chrisrail op 07 november 2013, 16:48:20 PM
Maandag ontvangen de langverwachte
knip

heb nu 3 sets van 3
ik wacht echter nog op twee sets ;
set van Typ 27 + 2 M6
set van 2 M6

dan zal ik twee stammen hebben
voorlopig alle M6en eens samen gezet met de 18.2
knip


knip


Chris, mag ik volgende week van mijn nieuwe aanwinsten ook een fotootje op jouw baan komen maken? Dat presenteert wat beter. :D
(er komt namelijk nogal wat aan, gelukkig redelijk wat gerief verkocht, dat compenseert :))

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B-Cargo

hallo,
vorige week in Ingelmunster hld 6244 DC digital-sound en wagonsets 45.412 en 45.413 (platte wagens RES met damplanken) aangeschaft.
vandaag eerste rit gepland met de loc, benieuwd naar het motorgeluid  :)
groetjes,

Binco

Citaat van: B-Cargo op 12 november 2013, 08:11:44 AM
hallo,
vorige week in Ingelmunster hld 6244 DC digital-sound en wagonsets 45.412 en 45.413 (platte wagens RES met damplanken) aangeschaft.
vandaag eerste rit gepland met de loc, benieuwd naar het motorgeluid  :)
groetjes,

Zou je er een filmpje van willen maken?  :)
Niet dat ik hem nog niet gehoord heb maar vind het steeds leuk zo'n dingen te zien!  ;D

Bij mij is onlangs de 7719 Dakar binnen gereden!
Dit is de 2de 77 voor mij!

OlivierV

Citaat van: Binco op 12 november 2013, 16:30:39 PM
Citaat van: B-Cargo op 12 november 2013, 08:11:44 AM
hallo,
vorige week in Ingelmunster hld 6244 DC digital-sound en wagonsets 45.412 en 45.413 (platte wagens RES met damplanken) aangeschaft.
vandaag eerste rit gepland met de loc, benieuwd naar het motorgeluid  :)
groetjes,

Zou je er een filmpje van willen maken?  :)
Niet dat ik hem nog niet gehoord heb maar vind het steeds leuk zo'n dingen te zien!  ;D

Bij mij is onlangs de 7719 Dakar binnen gereden!
Dit is de 2de 77 voor mij!
Heb je daar geen filmpje van ofzo? :D

'k Zou niet weten welke van het dynamische quattro erbij is gekomen ...


Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

schone machinetjes! Ik heb er zelf ook zo eentje:

hle 2018 by modeltrainho, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.