Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 26 augustus 2013, 13:50:46 PM
Mooie en goede,krachtige loc,proficiat!
Jammer dat een 205007 daar niet zo goed bij past...alhoewel,het begint toch ook met het nr 20 :-\ ::) ??? ;) ;D ;D ;D


@ Peter,
Het stukje ironie dat hierachter verscholen zit zal aan jou wellicht ontgaan zijn,aan Olivier echter niet! ;)

Maar wat bij elkaar past beslis je zelf,daar moet ik je uiteraard gelijk in geven. :)

Groeten
Rudy

Jurgen

@ Peter: dat O&K dieseltje, is dat een rode rangeerdiesel? En was dat toevallig met 2 reizigersrijtuigen erbij? En dat stoomlocje ook?

Als het zo is heb ik deze hier ook staan, van mijn vader, maar hij heeft ze in omgekeerde volgorde gekregen. Eerst het stoomlocje en nadien het dieseltje dus. Nu staan ze mooi in mijn splinternieuwe vitrinekast te pronken.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Als ik me goed herinner was dat rood dieseltje samen met een gele (blikken) gesloten goederenwagen voor bananen,  een open goedenwagentje en een rood/zwart kipwagentje.
Dat stoomlokje samen met twee of drie?? blikken tweeassige reizigerswagentjes.

Die Burlington lok was gewoon zonder wagens.

Ondanks dat toen alles op 1/82 later 1/85 was waren ze toch mooi.
Mijn eerste "echte model" was die Fleischmann bruine Italiaanse lok: wow, wat was dat een stuk.
Nu halen de meeste er hun neus voor op.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

#1008
Citaat van: Eres op 26 augustus 2013, 14:00:27 PM
Olivier

Het is wat je zelf wilt, maar een dergelijke loc is heel mooi en ik las eerder ergens dat je nog wel interesse had in andere zaken? En waarom niet profiteer en geniet.

Nogmaals proficiat en veel plezier

Wim
Omdat ik al genoeg gekocht heb aan locs dit jaar, een paar rijtuigen/wagens lukt nog wel en kan nog door de beugel, al de rest wordt gewoon verschoven naar al mijn volgende levensjaren. Rome heeft men ook niet op 1 dag gebouwd, hetzelfde geld voor een collectie modeltreinen en een baan om op te rijden.

Citaat van: Peter op 26 augustus 2013, 14:44:10 PM
CiteerJammer dat een 205007 daar niet zo goed bij past

Wat er niet bij past beslis je zelf en niemand anders.

Toen ik jaren geleden begon was mijn eerste lok een rood O&K dieseltje van Fleischmann, gevolgd door een drie-assig fantasie stoomlokje met tender eveneens van Fleischmann. En plezier dat ik daarmee had.
Voor mijn kerst kreeg ik toen (ja ook van Fleischmann, want veel anders was er niet) een Amerikaanse Burlington diesellok.
Deze laatste heb ik jaaaaaaaren gehad, tot ik het gezaag beu was dat het niet samen paste.
Groot was later mijn verwondering (en verdriet) dat er regelmatig Amerikaanse loks in Duitsland rondreden (bv. Rio Grande) omdat die gebouwd werden door Kraus-Maffei en daar hun testritten deden.
Ik bedoel maar: Mijn slogan is NIETS MOET- ALLES MAG, en jij bent degene die beslist wat je leuk vind, en wat niet . En wil je dat alles bij elkaar past. Ja, waarom niet. Wil je dat niet, ook goed.

O&K locje heb ik hier ook en die doet het nog uitstekend, hetzelfde geldt voor dat zwarte fantasiestomertje, ziet er niet meer uit, maar technisch meer dan in orde, dan is er nog een oude fleischmann bolle neus de 204.006, dat zijn de machines waar het mee begon, die hebben dan ook kilometers afgelegd dat het niet schoon is.

Inderdaad niets moet, alles mag.

Citaat van: Rangeerduivel op 26 augustus 2013, 15:04:32 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 26 augustus 2013, 13:50:46 PM
Mooie en goede,krachtige loc,proficiat!
Jammer dat een 205007 daar niet zo goed bij past...alhoewel,het begint toch ook met het nr 20 :-\ ::) ??? ;) ;D ;D ;D


@ Peter,
Het stukje ironie dat hierachter verscholen zit zal aan jou wellicht ontgaan zijn,aan Olivier echter niet! ;)

Maar wat bij elkaar past beslis je zelf,daar moet ik je uiteraard gelijk in geven. :)

Groeten
Rudy
Rudy, ander tijdperk wil niet zeggen dat het buiten mijn interesse valt, mijn interesse begint vanaf tijdperk III tot V, alhoewel ik de 18² ook nog wel pruim, dus VI doet ook een beetje mee.

Ik ga terug verder genieten van mijn cursus historische kritiek.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Mattias

Citaat van: OlivierV op 26 augustus 2013, 17:15:32 PMalhoewel ik de 18² ook nog wel pruim, dus IV doet ook een beetje mee.
Tp VI dus..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Eres

Peter

Helemaal met je eens jij bent er voor de hobby en niet anders om. Ik hou zelf van TP IV en V maar heb al een zijsprong gemaakt naar VI qals ik er de lol maar van heb en zo ook Olivier en straks misschien  meer aan zal schaffen. Hij heeft er de lol van

Wim

modelbaanHO

Citaat van: OlivierV op 26 augustus 2013, 17:15:32 PM


Citaat van: Peter op 26 augustus 2013, 14:44:10 PM
Toen ik jaren geleden begon was mijn eerste lok een rood O&K dieseltje van Fleischmann, gevolgd door een drie-assig fantasie stoomlokje met tender eveneens van Fleischmann. En plezier dat ik daarmee had.

O&K locje heb ik hier ook en die doet het nog uitstekend, hetzelfde geldt voor dat zwarte fantasiestomertje, ziet er niet meer uit, maar technisch meer dan in orde, dan is er nog een oude fleischmann bolle neus de 204.006, dat zijn de machines waar het mee begon, die hebben dan ook kilometers afgelegd dat het niet schoon is.

Inderdaad niets moet, alles mag.


Dit is allemaal heel herkenbaar.
Op deze pagina van mijn website staan op de eerste foto's de modellen die de start vormden van mijn verzameling: http://www.modelbaanho.be/Pages/Modellen.htm
Het 3-assige stoomlokje met de 3 blikken wagens in rood-gele kleur heb ik ook nog ergens mooi opgeborgen staan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

Citaat van: vanmiegroet op 25 augustus 2013, 23:07:17 PM
Zeg Evan, doet da gene deugd van het Amerikaanse af te stappen en over te schakelen op het Belgische?

Ik moet wel zeggend dat het mooie aanwinsten zijn.

Geen verschil... het zijn treinen he :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Citaat van: Mattias op 26 augustus 2013, 18:50:33 PM
Citaat van: OlivierV op 26 augustus 2013, 17:15:32 PMalhoewel ik de 18² ook nog wel pruim, dus IV doet ook een beetje mee.
Tp VI dus..  ;)
Typefoutje, kan al eens voorkomen.

Citaat van: modelbaanHO op 26 augustus 2013, 20:10:55 PM
Citaat van: OlivierV op 26 augustus 2013, 17:15:32 PM


Citaat van: Peter op 26 augustus 2013, 14:44:10 PM
Toen ik jaren geleden begon was mijn eerste lok een rood O&K dieseltje van Fleischmann, gevolgd door een drie-assig fantasie stoomlokje met tender eveneens van Fleischmann. En plezier dat ik daarmee had.

O&K locje heb ik hier ook en die doet het nog uitstekend, hetzelfde geldt voor dat zwarte fantasiestomertje, ziet er niet meer uit, maar technisch meer dan in orde, dan is er nog een oude fleischmann bolle neus de 204.006, dat zijn de machines waar het mee begon, die hebben dan ook kilometers afgelegd dat het niet schoon is.

Inderdaad niets moet, alles mag.


Dit is allemaal heel herkenbaar.
Op deze pagina van mijn website staan op de eerste foto's de modellen die de start vormden van mijn verzameling: http://www.modelbaanho.be/Pages/Modellen.htm
Het 3-assige stoomlokje met de 3 blikken wagens in rood-gele kleur heb ik ook nog ergens mooi opgeborgen staan.
Hier zijn ze gekregen van mijn grootvader. eigenlijk zou ik ze zelfs nog durven digitaliseren en het O&K locje pimpen met verlichting etc. om ze later ook nog altijd in te kunnen zetten.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stedahult

Overgenomen van LocoRob



Deze gaat mee in de gemengde godståg die via de Deense module
Sønder Omme naar de Zweedse module Stedahult en tevens de eindbestemming.
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

Lima ? ziet er toch iets fraaier uit dan gelijkaardig model van Jouef(LS)


Groeten Peter ;)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 augustus 2013, 20:36:40 PM
Lima ? ziet er toch iets fraaier uit dan gelijkaardig model van Jouef(LS)


Groeten Peter ;)


Links boven in't hoekste van de doos staat het logo "PB". Ik heb dus zo'n lichtbruin vermoeden dat het geen Lima is.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

mensen van LS zijn ook begonnen met Jouef en andere modellen te verbelgischen, ik denk dat ik er niet ver zal van zijn gezien het model !
Groeten Peter ;)

Stedahult

Juist Jurgen hier http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18026.0.html
staat onder de pb de Lima. Die heeft bv geen openingen in het frame. Deze was ook helaas
buiten tp ivm met het rev jaartal, anders had ik die ook meegekocht.
Mvh. Steef

LocoRob

Klopt, is geen Lima, maar een PB ofwel volgens mij een Paul Bellon. Misschien dat Paul (Modélisme) hierover duidelijkheid kan brengen.

Op traintamarre staat hij vermeld, kijk maar tussen de Rils. 


http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=HKM#Regs
Greetz,
Robby