Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

leuke vondst, peter, die dingen worden inderdaad zeldzaam in deze tijd van "weaves" en extensions, zeker de amiluliljioemilimillimulumuiniummen...

Maar zijn ze belgisch ? anders staan ze in 't verkeerd topic, moehaaaaaa
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en we doen er nog eentje bij... de vorige is net geleverd en de volgende is "gewonnen".

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Allemachtig Dani je weet ons wel te verrassen nu bijna dagelijks. Wederom een mooi model. En ik zit in afwachting van het grote digitale pakkeet wat nog weel een weekje kan duren. Mijn nagels zijn er bijna allemaal af.

Wim

dani

oei, die levering laat even op zich wachten, dan , Wim ?   Maar het zal de moeite van het wachten wel waard zijn, geloof ik.
Het plezier van het uitpakken zal nog zo groot worden en eerste ritje met de digitale trein zal alles belonen !  Ik ga niet nagelbijten maar mee duimen dat je pakket snel aankomt



PS/ deze was echt een "toevalstreffer" hoor.  Gewoon even zo rond middernacht aan het rondneuzen op eBay, en voor een spotprijsje deze originele Märklin Digital gevonden met nog 4 u te gaan op de veilingteller.  Gewoon even een zot bodje op gedaan en vanmorgen bleek dat ik 'm gewonnen had.  Het had even goed op een sisser kunnen aflopen.     Ik ga toch ooit eens moeten stoppen met kopen.   (hmmm, waar en wanneer heb ik dat nog al eens gezegd... ?)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani

Het set was niet op voorraad vorige week donderdag. Hij is toen besteld bij de importeur en dat duurt ca. 1 week. Maar gelet op de vakantie heb ik een klein vermoeden dat het misschien een dag eerder kan zijn daar er niet veel bestellingen denk ik binnen komen. Maar ik kan het fout hebben. Ja en dan verzenden naar hier dat duurt ook 2 dagen  dus reken dan maar uit zit je op begin volgende week.

Je hebt dus weer geluk makker met je bod. Ik ben huiverig met E bay om daar te kopen. Maar gelukkig ben ik niet de enige ken er nog een paar uit de kennissen spoor kring.  Deze doen het ook niet. Zelf ben ik een keer goed benadeeld en dat is de reden. Met een wagon kan je geen buil vallen maar het wa een loc.

Veel suc 6 met je loc en wederom iets moois voor je ........ nr aanwinst. Ik moet er denk nog ca. 10 stuks hebben dan is het over en uit

WIm


dani

inderdaad, eBay is altijd een beetje gokken en roulette spelen op dat vlak.
Ik heb een paar min of meer "vaste" leveranciers waar ik in vertrouwen koop en bij anderen bekijk ik altijd eerst hun feedbackscore en commentaren voor ik een bod uitbreng.   Waarom ?  Omdat ik me ook al een paar keer gebrand heb met "wilde" aankopen inderdaad.  Een mens leert van zijn fouten en zoals je zegt  bij een wagon is het verlies beperkt maar bij een loko ben je direkt wat centen kwijt.   Nu, aan deze ga ik m'n broek niet scheuren voor een goeie 60 euro.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Ik doe nogal vaak zotte biedingen op Ebay, maar ik denk dat ik iets te zotte biedingen doe want ik win zelden of nooit.  ;D

Jouw loc staat volgens mij wel bij het foute onderwerp want deze is toch niet Belgisch?  :D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

volgens de beschrijving doet deze lok  BE-NL-L  aan.  Dus ik dacht dat hij hier goed stond.   Maar ik kan me uiteraard vergissen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Het is maar wat je verstaat onder Belgisch hé, voor mij is dat alleen datgene wat onze Belgische spoorwegen aankopen of huren. Bijv. de reeks 23 of de reeks 28, gekocht en gehuurd dus.
De Captrain rijdt wel in België rond, maar is niet Belgisch voor mij.

Ik maak me tijdens het typen van deze reactie meteen ook de bedenking dat DLC (nu Crossrail Benelux) eigenlijk volgens mijn logica dan ook niet Belgisch zou zijn terwijl dit wel zo is.
Laat ik het dan maar houden op dit: een Belgische loc is (voor mij) een loc die in België is ingeschreven.
Maar mijn mening is niet de enige hé, ik ga je dus niet afschieten. Ik vraag je zelfs om meer foto's als je de loc in huis hebt.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

#985
Citaat van: Jurgen op 20 augustus 2013, 14:34:02 PM
Ik vraag je zelfs om meer foto's als je de loc in huis hebt.  ;)
Als ik daar een plezier mee kan doen, graag !



By the way, even terug komen op de vorige aanwinst : degene die ik al huis had was een Märklin 3363 dus een   "model 1606".

Citaat van: Jurgen op 19 augustus 2013, 13:07:03 PM
Het nummer klopt dani. Als ik me niet vergis is deze loc eerst analoog geproduceerd geweest en kwam die later met hetzelfde nummer met een omschakelaar. Nog later is het locnummer gewijzigd naar 1608 en werd hij geleverd met een Delta-module, maar wel met hetzelfde artikelnummer.
Op diverse internetsites spreekt men echter over nummer 3363.1 (loc 1606) en 3363.2 (loc 1608) waarbij de eerste analoog is en de tweede met Delta-module. Men spreekt daar niet over diverse varianten van de 1606.
Wat de juiste uitleg over die 1606 is weet ik dus ook niet, maar oorspronkelijk was die wel analoog.

De 1606 die ik vorig jaar kocht had een electronisch omschakelrelais aan boord en was dus in principe de "analoge" versie maar dan met een klein printje ipv een mechanisch/electromagnetische omschakeling.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani en Jurgen

Voor de een is het op deze manier een Belg. loc en voor de andere niet. Heel gelukkig zijn er verschillen en dat is maar goed ook anders zou onze hobby zeer saai gaan worden. Voor de een is het een B loc als hij alleen maar hier rijdt gun deze zijn plezier. Ik ben bezig de zaak opnieuw op te bouwen maar dan digitaal.

Een terminal in de Ardennen dus zou het NMBS en CFL moeten zijn. Maar stel je gerust er komt ook wat DB, OBB en SBB Ik twijfel er over voor de SNCF. Ben niet zo'n liefhebber daar van maar als ik het een doet moet ik een buurland van B ook doen zeg ik maar. De NS weet ik niet daar zet ik een hele grote ? achter

Maar Dani heeft denk een goede aankoop gedaan en speciaal als het via een vertrouwd adres is gekocht.

Wim

Rangeerduivel

@Res,

FRET-loc's zie je ook in Belgie hé Wim,dus waarom zou je geen SNCF erbij nemen?
Het geeft meer keuzemogelijkheid in kleur en model.

Of ze nu veel in de ardennen te zien zijn weet ik niet,misschien vanuit Thionville...
Er zullen op dit forum wel mensen zitten die je daar uitsluitsel kunnen over geven ;)

grtn
Rudy

Eres

Rudy

Ben het helemaal met je eens. Tegenwoordig zijn de grenzen open en heeft men veel grens overschrijdend spoor verkeer. En waarom niet eigenlijk.  Denk dat SNCF/Fret wel via Thionville, Luxemburg-stad en via Arlon, Athus rijden en dan door naar noorden. Arlon/Athus liggen als ik het goed heb in Gaume (Belg.Lotharingen).  Ik ben zelf diverse keren in Thionville geweest maar helaas niet voor het spoor.

Natuurlijk is het leuk om met diverse verschillende locs van andere naties te rijden, maar ik weet het echt niet moet wel realistisch zijn en dan ontkom je er niet aan

dank en fijne avond

Wim

evan

Hello,

Een Break in bordeaux kleurstelling:



Een 62 van VBV met geluid:



Een reeks Cokes wagens (13 stuks) en Kolenwagens (5 stuks) van Roco.

De Belgische vloot groeit voor m'n nieuwe baantje :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.