Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

dani

Hij is zeker NIET nieuw, het is een "oudje" wat ik via eBay kon kopen, is nog analoog en is mijn 2de "ECHT Belgische" lokomotief, de 1605 van Märklin (art. nr. 3152, van 1980 dus 33 jaar oud deze knakker).   Hij is wel in OVP en zo goed als niet "bespeeld" volgens de verkoper, die ik persoonlijk ken en vertrouw.

Van zodra ik 'm thuis heb, gaat er een decodertje in en kan hij de rest van mijn rollend materieel vervoegen.   


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Daar kan je heel wat samenstellingen mee maken Dani, zo'n 16 van vitrains dan wel in memling en blauw/geel staat ook nog op mijn boodschappenlijst (voor 2014).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Dat is zeker een zeer mooie loc. Echt nog eentje uit de "oude" doos zullen we maar zeggen.

Veel rij plezier er mee

Wim

Jurgen

Ik heb hier 4 van de modernere varianten met Delta en Digital-decoders. Ik ben er heel tevreden mee en geloof me, ze hebben al heel wat kilometers gereden en slepers, antislipbandjes en koolborsteltjes versleten.
Helaas hebben mijn gouden en blauwe loc wel beide het nummer 1608, maar dat heeft de pret tot nu toe niet kunnen bederven.

Je gaat er echt wel je plezier van hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

Citaat van: OlivierV op 19 augustus 2013, 11:56:04 AM
zo'n 16 van vitrains dan wel in memling en blauw/geel staat ook nog op mijn boodschappenlijst (voor 2014).
Ik zal es gaan opzoeken, ik denk dat ik een 1606 in blauw/geel heb staan ergens thuis in een doos.   Dat was mijn "eerste Belg".  (märklin nr 3363 als ik me niet vergis).  Ik zou het toch es moeten opzoeken, ik denk dat het deze was :


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Het nummer klopt dani. Als ik me niet vergis is deze loc eerst analoog geproduceerd geweest en kwam die later met hetzelfde nummer met een omschakelaar. Nog later is het locnummer gewijzigd naar 1608 en werd hij geleverd met een Delta-module, maar wel met hetzelfde artikelnummer.
Op diverse internetsites spreekt men echter over nummer 3363.1 (loc 1606) en 3363.2 (loc 1608) waarbij de eerste analoog is en de tweede met Delta-module. Men spreekt daar niet over diverse varianten van de 1606.
Wat de juiste uitleg over die 1606 is weet ik dus ook niet, maar oorspronkelijk was die wel analoog.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Citaat van: dani op 19 augustus 2013, 09:35:46 AM
Van zodra ik 'm thuis heb, gaat er een decodertje in en kan hij de rest van mijn rollend materieel vervoegen.   
Dat is een stoere loc, Dani!
doe er niet alleen een decodertje in, maar maak hem goed schoon en zet er een permanent magneet in.
En vervang de lampjes door leds.
Maak er wat moois van.

grt Piet.

OlivierV

Citaat van: bossie op 19 augustus 2013, 13:08:24 PM
Citaat van: dani op 19 augustus 2013, 09:35:46 AM
Van zodra ik 'm thuis heb, gaat er een decodertje in en kan hij de rest van mijn rollend materieel vervoegen.   
Dat is een stoere loc, Dani!
doe er niet alleen een decodertje in, maar maak hem goed schoon en zet er een permanent magneet in.
En vervang de lampjes door leds.
Maak er wat moois van.

grt Piet.
En als je hiermee klaarbent, dan mag je er eens mee tot in Keulen rijden. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

een gouden tip, Piet.  zal ik zeker overwegen.  Momenteel gaat er waarschijnlijk een LD-W-32 in (heb ik nog op voorraad en hoef ik maar uit de lade te halen) maar later koop ik een aantal PerMa'tjes en bouw ik de mooiste loks om naar  ESU LoPi.   Dan zal ik wslk wel een aantal TAMS decodertjes over hebben.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 19 augustus 2013, 13:19:55 PM
een gouden tip, Piet.  zal ik zeker overwegen.  Momenteel gaat er waarschijnlijk een LD-W-32 in (heb ik nog op voorraad en hoef ik maar uit de lade te halen) maar later koop ik een aantal PerMa'tjes en bouw ik de mooiste loks om naar  ESU LoPi.   Dan zal ik wslk wel een aantal TAMS decodertjes over hebben.
Ja die LD-W-32 is wel een erg simpel decodertje hé?
Kun je niet beter meteen overwegen het goed te doen met een magneet en een Lopi 4?
Dan heb je in iedergeval een, goede, lastregeling.

grt Piet.

dani

zoals je zegt heel simple, maar ik had er destijds een karrevrachtjes tegelijk besteld waardoor ze maar een kleine 15 € per stuk kostten.  TOen was ik nog jong en onbezonnen.  En ik kan er in elk geval een hele poos mee verder, tot de baan klaar is (de sporen en zo toch) en ik me kan concentreren op de loks en de scenery.   Noem het een jeugdzonde.....  maar het wordt rechtgezet
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

voor5dekeer

Citaat van: Jurgen op 19 augustus 2013, 13:07:03 PM
Het nummer klopt dani. Als ik me niet vergis is deze loc eerst analoog geproduceerd geweest en kwam die later met hetzelfde nummer met een omschakelaar. Nog later is het locnummer gewijzigd naar 1608 en werd hij geleverd met een Delta-module, maar wel met hetzelfde artikelnummer.
Op diverse internetsites spreekt men echter over nummer 3363.1 (loc 1606) en 3363.2 (loc 1608) waarbij de eerste analoog is en de tweede met Delta-module. Men spreekt daar niet over diverse varianten van de 1606.
Wat de juiste uitleg over die 1606 is weet ik dus ook niet, maar oorspronkelijk was die wel analoog.

Onder diezelfde artikel nr heeft Marklin ook nog een gele 1602 uitgebracht, volledig analoog.
ik heb er nog zo eentje in de doos steken.

Guy

Jurgen

Citaat van: voor5dekeer op 19 augustus 2013, 17:16:43 PM
Citaat van: Jurgen op 19 augustus 2013, 13:07:03 PM
Het nummer klopt dani. Als ik me niet vergis is deze loc eerst analoog geproduceerd geweest en kwam die later met hetzelfde nummer met een omschakelaar. Nog later is het locnummer gewijzigd naar 1608 en werd hij geleverd met een Delta-module, maar wel met hetzelfde artikelnummer.
Op diverse internetsites spreekt men echter over nummer 3363.1 (loc 1606) en 3363.2 (loc 1608) waarbij de eerste analoog is en de tweede met Delta-module. Men spreekt daar niet over diverse varianten van de 1606.
Wat de juiste uitleg over die 1606 is weet ik dus ook niet, maar oorspronkelijk was die wel analoog.

Onder diezelfde artikel nr heeft Marklin ook nog een gele 1602 uitgebracht, volledig analoog.
ik heb er nog zo eentje in de doos steken.

Guy

Normaal zou dat artikelnummer 3163 geweest moeten zijn in een blauwe doos. Op Ebay heb ik echter ook al gezien dat de 1602 in geel/blauwe livrei in de witte doos met artikelnummer 3363 aangeboden werd.
Of dit echt zo verkocht werd door Märklin weet ik niet, maar zeg nooit nooit hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterC

#973
Na de vele (negatieve) commentaren van medeforumleden die naar rommelmarkten (moesten) gaan, mijn 'oogst' van de rommelmarkt van Grammene (vrijwel de grootste in de buurt - van 's morgens 08:00 uur tot late namiddag 17:00 uur er rond geslenterd - op zoek naar):



Ik zie er nu direct al een paar grijnzen met de gedachte: waarom heeft een kaalkop haarspeldjes nodig?  Wel ik was 'gewapend' met een magneet en elk haarspeldje dat ik tegen kwam, werd aan de 'magneettest' onderworpen: blijven plakken?  Afgekeurd!  Niet plakken: aluminium!  En het waren die die ik nodig had (nogal kieskeurig).

Mijn 'oogst': 1,60 Euro!

...En waarom?  Op het programma staat een tijdelijke locloods die ik wil maken met Layher stellingen.  Heel wat soldeerwerk en bij de reeds gesoldeerde verbindingen moet de warmte worden afgevoerd.  Alu is een heel goeie warmte geleider en niet soldeerbaar met 'normale technieken'.  Vandaar...

[edit]: spelingsvauten  ;)
Groetjes, Peter


Rangeerduivel

Waarom wenst niemand je proficiat met je aanwinst,Peter?
Ik in ieder geval wel,Proficiat met je aankoop!
En hier komt géén ironie aan te pas,het is welgemeend ;)

Het moeten toch niet altijd dure loc's zijn om tevreden te raken,