Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Jurgen

Altijd gevaarlijk om iets van een roker over te kopen. Ik heb ooit een rijtuig weken lang uit de doos ergens op een goed verluchte plaats gelegd, naast de doos waarvan het deksel geopend was.

Als ik nu die doos open ruik ik nog steeds een lichte rookgeur. De geur zal je er dus nooit volledig uit krijgen. De sigarettenrook verpest dus niet alleen je zomers terrasje, maar ook je modeltreinen!


Aan de rokers onder ons: ik zeg bewust sigarettenrook en niet rokers hé! Want ik hoor de rokers met korte lontjes al afkomen.  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 augustus 2013, 11:17:43 AM
Citaat van: OlivierV op 07 augustus 2013, 09:39:40 AM


Na 2000 jaar zijn ze hier eindelijk geraakt ..., mijn setje nmbs Gkklms (Colli) van Hobby Trade). 'k Moest wel nog de veertjes van de koppelingen terug goed steken en ze stinken wat naar sigaretten.... (misschien moet ik ze maar eventjes buiten zetten dat die geur er afregent). ::)

Olivier,

2000 jaar geleden reden er nog geen treinen, nogal een geluk dat geschiedenis ook niet in je lessenpakket zat of de loodgieter had nog werk(gehad) !  ;D :'(

De geur van.........zit mogelijks in de verpakking, je verpakkking dan ook maar laten luchten zou ik zeggen !

Groeten Peter ;)
De eerste spoor<weg (voorloper vd SNCF) situeert zich pas in 1302,ergens in een weide in het Kortrijkse....en naar verluid met gouden sporen! ;D

dieselfreak

Ik heb liever gerookt vlees dan gerookte modeltreinen.
MC

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 07 augustus 2013, 12:22:19 PM
Ik heb liever gerookt vlees dan gerookte modeltreinen.

En dat kunt ge ook langen behouden hebben ze me vroeger wijsgemaakt............

dieselfreak

Citaat van: bollen neus op 07 augustus 2013, 12:24:08 PM
Citaat van: dieselfreak op 07 augustus 2013, 12:22:19 PM
Ik heb liever gerookt vlees dan gerookte modeltreinen.

En dat kunt ge ook langen behouden hebben ze me vroeger wijsgemaakt............

Heel juist Eric, in vergelijking met de producten die in China en andere lage loonlanden worden gemaakt is de houdbaarheidsdatum van gerookte worst wellicht langer dan van modeltreinen.
MC

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 augustus 2013, 11:17:43 AM
Citaat van: OlivierV op 07 augustus 2013, 09:39:40 AM


Na 2000 jaar zijn ze hier eindelijk geraakt ..., mijn setje nmbs Gkklms (Colli) van Hobby Trade). 'k Moest wel nog de veertjes van de koppelingen terug goed steken en ze stinken wat naar sigaretten.... (misschien moet ik ze maar eventjes buiten zetten dat die geur er afregent). ::)

Olivier,

2000 jaar geleden reden er nog geen treinen, nogal een geluk dat geschiedenis ook niet in je lessenpakket zat of de loodgieter had nog werk(gehad) !  ;D :'(

De geur van.........zit mogelijks in de verpakking, je verpakkking dan ook maar laten luchten zou ik zeggen !

Groeten Peter ;)

't Was een portie sarcasme he Peter. ;) Hoeveel mailtjes ik naar die kerel heb moeten versturen eer hij eens meldde dat hij ze verzonden had. Sommige mensen he ...

Van geschiedenis weet ik wel genoeg hoor Peter, alsook van aardrijkskunde, maar iemand kan zich al eens vergissen tussen Argentinië en Bulgarije (zeker wanneer je niet meer goed weet waar het was, dan kan het overal ter wereld zijn).

Rudy, ze zijn zeker op lengte hoor, erg mooi en fijn afgewerkt.

Soit 'k zal mijn kookpot maar in de gaten houden.

:D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres


Vanmorgen heb ik dan mijn eerste Belgische electro loc mogen ontvangen. Het is de 2901 van B Logistics van Piko ref 59950. Inmiddels uitgebreid getest en hij rijdt zalig en is ook heel mooi in details. Helaas was de 2813 niet meer te verkrijgen maar de pret met deze is er zeer zeker niet minder om.  Hierbij enkele foto's oa ook van de wisselende lichten werking; Alleen helaas is dat met de rode lichten niet erg goed te zien maar ze doen het wel.












Wim

dani

mooie aanwinsten alweer, treinmakkers !
Ik krijg kriebels om ook nog wat te gaan bestellen, maar nu eerst even de centjes spenderen aan welverdiende vakantie !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Je kan het maar 1x uitgeven Dani, dat is het nadeel van geld. Er is een leuk gezegde: Als je veel geld hebt dan doe je wonderen, heb je het niet dan is het donderen

groet

Wim

dani

Klopt helemaal, en af en toe moet eens het slotje op de treinenbeurs, dan is familievakantie en plezier belangrijker.   Een mens moet eens wat rust nemen. (en ik haal dat nadien wel weer in ... )
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 07 augustus 2013, 19:24:47 PM
Klopt helemaal, en af en toe moet eens het slotje op de treinenbeurs, dan is familievakantie en plezier belangrijker.   Een mens moet eens wat rust nemen. (en ik haal dat nadien wel weer in ... )
Alleen de sleutel kwijtraken voor langer dan een maand is moeilijk. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 07 augustus 2013, 23:27:27 PM
Citaat van: dani op 07 augustus 2013, 19:24:47 PM
Klopt helemaal, en af en toe moet eens het slotje op de treinenbeurs, dan is familievakantie en plezier belangrijker.   Een mens moet eens wat rust nemen. (en ik haal dat nadien wel weer in ... )
Alleen de sleutel kwijtraken voor langer dan een maand is moeilijk. :D

Geen probleem mee. Gewoon niet naar de winkel gaan, Ebay vermijden en de rubriek "Te Koop" op dit forum vermijden en dat gaat als een fluitje van een cent. Mijn laatste aankoop is al van juni geleden en dan was het nog "maar" een vitrinekast. De aankoop daarvoor was ook in juni, maar die daarvoor is dan weer van april geleden in Dortmund.

De volgende aankoop zal ofwel de reeks 62 of 23 zijn van Van Biervliet, want beide zijn besteld en zullen er binnenkort wel gaan aankomen. Het zal een race worden tussen de 2, maar ik gok op de reeks 62.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Bij de een gaat het dan beter af dan de andere Jurgen. Maar op de reeks 62 heb ik ook wel interesse. HAd ook wel in de reeks 13 maar die is al uitverkocht al is deze wel aan de hoge prijs.

Groet

Wim 

OlivierV

Jurgen, voeg ik even aan toe dat het sommige periodes beter gaat dan andere.

Het enige wat ik dit jaar nog wil is de 2016 die roco opnieuw uitbrengt en eventueel nog een type 90 stoomlocomotief in TPIII uitvoering, maar dan stopt het dit jaar wel (hoop ik).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 09 augustus 2013, 01:25:34 AM

maar dan stopt het dit jaar wel (hoop ik).

hoop doet leven !
Groeten Peter ;)