Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

knibbelknabbel


Brossel

#856
Citaat van: knibbelknabbel op 28 juni 2013, 13:38:54 PM
De 2748 van LS gaat voortaan de M4'kes slepen (en duwen) in Barve-haut!

Mooie lok!

In werkelijkheid mag de reeks 27 nu geen M4's meer duwen...dat is voorbehouden aan de reeks 11.8, 12 en 21!
Slepen uiteraard wel...maar het stuurstandrijtuig kan niet communiceren met de MUX HLE 27.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

OlivierV

Wat je wel ziet is een stam m4's ingesloten door 2 27's met alle 2 de locs 1 panto omhoog.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Anarchy

Het is heus nog niet zo lang geleden dat de reeks 27 ook M4/M5 kon duwen hoor. Tot voor een paar jaar terug was dit nog het geval. Heden ten dage wegens allemaal MUX is dit niet meer mogelijk. Dus het kon wel degelijk ;)

knibbelknabbel

Citaat van: Anarchy op 30 juni 2013, 19:55:21 PM
Het is heus nog niet zo lang geleden dat de reeks 27 ook M4/M5 kon duwen hoor. Tot voor een paar jaar terug was dit nog het geval. Heden ten dage wegens allemaal MUX is dit niet meer mogelijk. Dus het kon wel degelijk ;)

Idd... En deze 27 heeft geen "MUX" stickertje op de zijkant staan, dus... ;) Ik moet alleen mijn OsKar stuurrijtuig nog eens voorzien van front- en sluitlichten met een functiedecoder...

Frank_N

Citaat van: knibbelknabbel op 28 juni 2013, 13:38:54 PM
De 2748 van LS gaat voortaan de M4'kes slepen (en duwen) in Barve-haut!



Let niet op de onafgewerkte toestand van de depot... ::)

Moet je eens kijken hoe Erwin (ERVIN) die sporen afgewerkt heeft!
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,8790.210.html
Groet van Frank

modèlisme

 

Model in schaal O - Reeks 600

 

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

TBCédric

Nauw, die's mooi!  ;)  8)

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Inderdaad een prachtig stuk !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

Die bezit ik van Märklin in 1/87 echter zonder ovp.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

conducteur

Zeer mooi, maar hij mankeert nog ruiten? Kan iemand mij eigenlijk wat info geven ivm dat stel? Heb daar weinig info over (inzet, jaar,...). Binnenkort zou ... hem maken in H0 (niet een herproductie van de matrix).
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

conducteur

Dat waren dan wellicht de allereerste dieseltreinen bij de NMBS? En hebben die de oorlog doorstaan?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ACFI

ik dacht in dienst tot 1955. ttz tot net voor de omnummering naar 1e/2de klas ipv 2de/3de klas.