Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Steam.N

Citaat van: OlivierV op 20 april 2013, 19:31:36 PM
Olivier, mocht ik Belgisch rijden in recente periodes, stond dit model zeker top in mijn wensenlijst.
Proficiat met je aanwinst.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Jean, deze kleurvariant van de 20 bestaat sinds begin jaren 90 van vorige eeuw (oei wat worden we oud, he ?) niet meer van toen af droegen alle loc's een blauw kleedje met kleine afwijkingen(zoals het slabbertje besproken laatst in MSM).
Ook verloren de 2024 en 25 hun afwijkend kleurpatroon !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Peter, voor mij is alles na WW2 "recent"  (ref NEEB)  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Die loc reed ook met dergelijke ruitijgen hoor!

Ik meen me op te herinneren dat hij in die kleuren met oranje I6 rijtuigen en of OBB/SBB eurofima's aan de haak ergens gefotografeerd stond in een station.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 april 2013, 11:59:23 AM

Ook verloren de 2024 en 25 hun afwijkend kleurpatroon !


Dat was meerbepaald even voor de zomer van 1992.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

Citaat van: Steam.N op 21 april 2013, 11:53:54 AM
Citaat van: OlivierV op 20 april 2013, 19:31:36 PM
Olivier, mocht ik Belgisch rijden in recente periodes, stond dit model zeker top in mijn wensenlijst.
Proficiat met je aanwinst.
Bedankt, mij maakt het niet uit, ik rij voornamelijk Belgisch, maar dan alles wat ik mooi vind, dat gaat van zowat TPIII tot nu, later op een grote baan zal alles dooreen rijden, enkel de aanhangende rijtuigen zullen bijpassend zijn. Stomers kunnen onder het motto museumloc rondtsjezen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr



een nieuwe gast in Lammerthal, the good old 6077.
In 1992 kende die de weg al goed in de Hoge Venen.
Dikke proficiat aan VBV en LSM voor weer eens een machtige uitgave !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Arbeco

Door dit soort foto's weet ik weer waarom ik dieselfan ben...

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

GVL


theedooz

Mooi, die 6077. Maar kloppen die fabrieksplaten met de uitgebeelde periode IV?
Ik weet dat ze er anno nu (periode V/VI) op zitten, maar dan zou de loc ook de oude nummering moeten dragen aan een zijde.
 

ems

Volgens mij wel: In het "Marklin/Trix/Klein Modellbahn"-boek van de reeks 55/60 staat een foto van de 6077 op 28 mei 1986 mét de fabrieksplaten. De loc ziet er echter wel wat slechter uit dan de 6077 van VBV ;-).
Zie hier een foto van 14 februari 1988, waar de loc z'n platen mist.
Ergens begin jaren '90 is de loc herschilderd en aan 1 zijde voorzien van de oude nummering.
Groet, Edwin

bollen neus

Misschien in de toekomst als er een model uitgebracht wordt eventueel ook het jaartal en de maand vermelden naar welk model het is gemaakt. Is nog al voorgevallen dat één en hetzelfde model hier bij NMBS een drietal keer verandert van "uitzicht" op een jaar en dat brengt soms dus de verwarringen mee of het wel of niet juist is gemaakt. ;)

oebr

Ja het is waar dat de nummering niet volledig klopt in de PFT-TSP versie (in 1992/1993 was de hernummering al een feit), maar omdat er nog een 60 achter moet/zal hangen (6041) valt dat allicht niet zo heel erg op. Of mss waag ik me nog wel eens aan een hernummering aan 1 zijde.
Als tsp-model klopt trouwens ook de matte verf niet helemaal, in werkelijkheid zat er behoorlijk wat glans op de kast, en het chassis was/is donkerder. Maar door het model uit te voeren zoals het nu gedaan werd is het ook inzetbaar in eerdere tijdperken natuurlijk, snap dat wel.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Citaat van: oebr op 23 april 2013, 17:30:32 PM
Ja het is waar dat de nummering niet volledig klopt in de PFT-TSP versie (in 1992/1993 was de hernummering al een feit), maar omdat er nog een 60 achter moet/zal hangen (6041) valt dat allicht niet zo heel erg op. Of mss waag ik me nog wel eens aan een hernummering aan 1 zijde.
Als tsp-model klopt trouwens ook de matte verf niet helemaal, in werkelijkheid zat er behoorlijk wat glans op de kast, en het chassis was/is donkerder. Maar door het model uit te voeren zoals het nu gedaan werd is het ook inzetbaar in eerdere tijdperken natuurlijk, snap dat wel.

Red in ieder geval een pracht van een lok.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ems

Als ik in de folder van VBV kijk staat er welliswaar TSP/PFT-loc, maar er staat ook "TP IV" bij. Als ie echt als TSP-loc bedoeld was, had ie ook wel het oude nummer gehad, denk ik zo.
Ik heb meer voorkeur voor TP-IV, alhoewel ik al een prachtige 6020 heb ;-)
Groet, Edwin