Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

chef garde

Het verschil tussen de gewone klassieke stelletjes en de Sabena-stelletjes kan je op de foto railfaneurope mooi zien.

Nu zijn ze inderdaad wel in de bordeau livrei.  Het verschil zie je aan de pakwagen.  Een normaal stel heeft een pakwagendeur en direct daarnaast een smallere toegangsdeur tot afdeling eerste klasse.  Bij een Sabena-stel heb je die smalle toegangsdeur niet tot eerste klasse.  Je hebt enkel de brede pakwagendeur.  De pakwagen zelf loopt ongeveer tot het midden van het rijtuig (bij sabena-stel), pas daarna start afdeling eerste klasse.


itchy

Prentje bij de perfecte uileg van chef garde / Wouter : boven het Ex-Sabena stel, onder de gewone AM74


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

Perfecte foto, Itchy!

Wat ik ook net opmerk is dat het toilet van het sabenastel ook op een andere plaats zit.

B-Cargo

Sinds dinsdag in het bezit van een setje M4 trek-duw diesel versie in bordeaux uitvoering, omgebouwd naar gelijkstroom door mijn winkelier in Haasrode! zal leuk staan in combinatie met een 62  :)
groetjes,

Anarchy

Je zal waarschijnlijk M2 bedoelen? :P

Jurgen

Citaat van: Anarchy op 12 april 2013, 09:03:59 AM
Je zal waarschijnlijk M2 bedoelen? :P


Denk ik ook, maar toch een leuke aanwinst.



Wat mijn vraag over de Sabena-stelletjes betreft, ik zal ze even anders stellen. Wat was de laatste blauwe Sabena-livrei?
Dat ze nu bordeaux zijn wist ik uiteraard al langer, maar toch bedankt voor de extra info over de verschillen.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Citaat van: Jurgen op 12 april 2013, 11:09:19 AM
[Wat mijn vraag over de Sabena-stelletjes betreft, ik zal ze even anders stellen. Wat was de laatste blauwe Sabena-livrei?
Dat ze nu bordeaux zijn wist ik uiteraard al langer, maar toch bedankt voor de extra info over de verschillen.  ;)

Hey Jurgen,
volgens mij was het deze :
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
Was beschikbaar bij J uit E.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jesse

#757
Hey iedereen

Vandaag geen trein maar een nieuwe soldeer bout en een nieuwe kolomboormachine yes yes yes !!
het enigste vervelende is als je de soldeer bout uit de verpakking deed stinkt het vreselijk !!
maar de geur is nu al weg gelukkig





en nu weer gaan solderen !!

daag jesse

Johnnytrein

Jesse, laat die verpakking dan dicht en ik breng dan wel mijn klikko om je bout in te droppen. ::)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

@ Eric: Dank je voor de info.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Hieronder de aankopen die ik sinds mijn vorig bericht (begin dit jaar) heb gedaan...

Ik heb me op de beurs/opendeur van Blankenberge, enkele weken terug, 2 Tds wagons van roco (47539) aangekocht. Voor een schappelijke prijs minus daar nog eens 15% korting bij..
Nee, ik heb niet te klagen over de aankoop. Wagentjes komen lekker in mijn gemengde goederentrein te zitten!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

modèlisme

Mattias,
Ik denk dat je die bij mij hebt aangekocht in Blankenberge
Hartelijk dank !
 

Mattias

Citaat van: modèlisme op 13 april 2013, 15:03:02 PM
Mattias,
Ik denk dat je die bij mij hebt aangekocht in Blankenberge
Hartelijk dank !

Indien u van PB-messingmodelbouw bent, dan klopt dit als een bus.. (Allez ja, trein..)
Zeer tevreden met de aankoop..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

modèlisme

Ja Mattias ik ben Paul Bellon. pb Messing Modelbouw.
www.pb-messingmodelbouw.com
 

Metpetergaathetbeter

#764
Citaat van: modèlisme op 13 april 2013, 15:51:57 PM
Ja Mattias ik ben Paul Bellon. pb Messing Modelbouw.
www.pb-messingmodelbouw.com

eigenlijk stond dat in je profiel ook te lezen, er zijn wel mensen die zich ergeren aan het feit dat op op deze wijze..........(zelf in te vullen)... :-\
Groeten Peter ;)