Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Bedankt voor de tips, de rongen kan ik wel draaien maar dan draai je ze er wat uit. Nu staan ze wel recht en ze zitten wel geklemd hoor, heb de ovp wat aangepast zodat het er netjes in kan. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomloc

Citaat van: OlivierV op 17 januari 2013, 18:14:50 PM
En we zondigen al op mijn uitspraak van gisteren, net nog even naar de winkel in Laarne gereden en mijn eerste NMBS goederenwagons aangeschaft.
Nu wordt het toch eens tijd er de rem op te zetten met al dat aankopen, straks kan ik begot niet meer feesten.

Hallo Olivier,

Die winkel ligt bij wijze van spreken in mijn achtertuin en ik wist het niet.  :-[ Zijn het enkel Belgische locs en wagons die deze winkel verkoopt of kan je er ook Duits rollend materieel aanschaffen ? Verkoopt hij ook scenery en andere toebehoren ?

Groeten Wim

OlivierV

#662
Citaat van: stoomloc op 18 januari 2013, 12:30:35 PM
Citaat van: OlivierV op 17 januari 2013, 18:14:50 PM
En we zondigen al op mijn uitspraak van gisteren, net nog even naar de winkel in Laarne gereden en mijn eerste NMBS goederenwagons aangeschaft.
Nu wordt het toch eens tijd er de rem op te zetten met al dat aankopen, straks kan ik begot niet meer feesten.
Hallo Olivier,

Die winkel ligt bij wijze van spreken in mijn achtertuin en ik wist het niet.  :-[ Zijn het enkel Belgische locs en wagons die deze winkel verkoopt of kan je er ook Duits rollend materieel aanschaffen ? Verkoopt hij ook scenery en andere toebehoren ?

Groeten Wim

Hallo Wim (zag je bericht eerst niet omdat het in het citaat van mij stond.

Hij verkoopt vanalles, SBB, OBB, DB, SNCF, CFL, NMBS, enfin alles. Wel heel wisselend gamma aan tweedehandsmateriaal en in quasi alle schalen, wel voornamelijk H0 en N.

Scenery uiteraard ook maar wel in mindere mate, lantaarnpalen en persoontjes kan je wel nieuw aanschaffen. Gebouwen zijn ook 2dehands.

www.cc-rails.com voor exact adres en openingsuren want de man doet het in bijberoep.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomloc

Hallo Olivier,

Inderdaad iets verkeerd gedaan. :-[

Bedankt voor de info. Ik zal er zeker eens langsgaan. Enkel zaterdag open.

Mvg

Wim

OlivierV

Citaat van: stoomloc op 19 januari 2013, 06:27:47 AM
Hallo Olivier,

Inderdaad iets verkeerd gedaan. :-[

Bedankt voor de info. Ik zal er zeker eens langsgaan. Enkel zaterdag open.

Mvg

Wim

Toch enkel woensdag en donderdag?
Soms als hij niet naar een beurs is kan je wel de zaterdag op afspraak gaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterC

Niet mijn nieuwe aanwinst maar Michiel's nieuwe aanwinst.  Hij is vandaag 12 jaar geworden en wou een Belgische diesel (liefst eentje met geluid):



Maerklin 37674.

Groetjes, Peter


Steven123

Citaat van: PeterC op 19 januari 2013, 19:21:45 PM
Niet mijn nieuwe aanwinst maar Michiel's nieuwe aanwinst.  Hij is vandaag 12 jaar geworden en wou een Belgische diesel (liefst eentje met geluid):
Maerklin 37674.

Das een mooie verjaardagscadeau zou ik zeggen  :D
...Ik kreeg een taart op m'n 12e verjaardag   ::)

(netjes gepresenteerd trouwens)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

conducteur

Je geeft je zoon een loc cadeau om er zelf mee te kunnen rijden?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Olivier77

Volgens mij heb ik het al ergens gelezen (maar ging over ander "speelgoed").

Het is voor het (de) kind(eren) maar de papa mag ermee spelen.
Mooie cadeau, veel plezier ermee.

Mvg

Olivier


3rail, Krails, Ecos2, Koploper

PeterC

Citaat van: conducteur op 19 januari 2013, 20:58:25 PM
Je geeft je zoon een loc cadeau om er zelf mee te kunnen rijden?

Mijn 'nieuwe aanwinsten' komen hier in dit draadje niet voor (Duits materiaal) maar Michiel wil Belgisch...

Het is zijn keuze!
Groetjes, Peter


Jurgen

Citaat van: PeterC op 19 januari 2013, 19:21:45 PM
Belgische diesel (liefst eentje met geluid)


Dit is er inderdaad eentje met geluid, maar ik ga de pret toch een beetje bederven: het is niet het juiste geluid voor de Belgische reeks 55.  :(
Hetzelfde geluid zit ook in de laatste blauwe reeks 55 en de reeks 18 van de CFL. Jammer maar men heeft de moeite niet gedaan om het juiste geluid ervoor te gebruiken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

treinenhobby

Sinds gisteren ook weer enkele rijtuigen rijker.
De Märklin M2-bordeaux diesel.

Ik had verwacht dat na de problemen met de groene elektrische M2's alle's extra gecontrolleerd zou zijn.
Helaas was dit niet het geval:
- Twee draaistellen zaten verkeerd om.
- Van 1 rijtuig zat de bodemplaat scheef gemonteerd
- En het eerste/tweede klasse rijtuig had de buffers op de kop zitten, zodat de koppeling er in de bochten tegenaan kwam en het rijtuig ontspoorde.

Inmiddels zelf alles aangepast en rijdt het prima. Jammer dat Märklin dit zelf niet heeft gedaan...

Hier een fototje van de stam:
 

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Roy A1987


chef garde

Wat beest Roy!  Mijn favoriete locs: de 18 (I) en de 16!