Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

bollen neus

Citaat van: Jurgen op 05 januari 2013, 10:58:35 AM
Het Märklin-model is ook niet helemaal op schaal 1:87. Het is iets korter dan het zou moeten zijn, Roco heeft wel de juiste afmetingen.

?
Hallo het beste van afmetingen en vorm is het merk PIKO. Daar zullen jullie waarschijnlijk van verschieten.
Er bestaan lijsten genoeg per merk wat er is uitgebracht van deze NOHAB modellen. ;)

doomslu

Citaat van: OlivierV op 05 januari 2013, 11:00:26 AM
Citaat van: ronny-vdv op 04 januari 2013, 21:38:23 PM
Citaat van: OlivierV op 03 januari 2013, 23:23:58 PM
Roco heeft ook een paar hele mooie zoals die van de 5404 (nogal zeldzaam model, dus reden te meer om het te willen), maar goed, als die laatste 2 binnen zijn koop ik even geen treintjes meer, mijn studentenportefeuille vindt het niet meer zo fijn.
Volgens mij heeft enkel Marklin de 5404 uitgebracht en niet Roco.
Die van roco is een 5408 bijkt na even te googlen.
Googelen is eigenlijk niet nodig.
(Bijna) alles staat hier: http://traintamarre.tassignon.be/  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Voilà das al één van de vele lijsten al, dank Luc. ;)

Jurgen

Citaat van: bollen neus op 05 januari 2013, 11:14:01 AM
Citaat van: Jurgen op 05 januari 2013, 10:58:35 AM
Het Märklin-model is ook niet helemaal op schaal 1:87. Het is iets korter dan het zou moeten zijn, Roco heeft wel de juiste afmetingen.

?
Hallo het beste van afmetingen en vorm is het merk PIKO. Daar zullen jullie waarschijnlijk van verschieten.
Er bestaan lijsten genoeg per merk wat er is uitgebracht van deze NOHAB modellen. ;)


Maar Piko heeft blijkbaar geen Belgische varianten ofwel staan ze niet in de lijst. Wat afmetingen betreft komt Roco dus het dichtst in de buurt voor de Belgen.
Piko moet maar eens met een Belg komen, maar zolang Roco dit model blijft brengen zie ik dat niet meteen gebeuren. Maar ja, zeg nooit nooit hé.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

NMJ heeft de 5404 versie (museum) gemaakt was trouwens te zien 4 jaar geleden in Genk.Zeer fraai afgewerkt , zeker de sierkoppelingen en luchtslangen, haken aan de voor en achterzijde waren TOP, messing materiaal, 5 koplampen en zeer juiste beschrifting en schildering. Dit als extra info over de 5404.(voor diegene die nog wat spaarcentjes hebben, model kostte toen 1.100 euro)

@Jurgen,
En qua afmetingen en model ligt PIKO het dichtste bij het "originele" model van de NMBS modellen, zoals geschreven en bewijs mij nu eens het tegendeel beste vriend? En er is wel een NMBS model ooit uitgekomen. Ge kunt helaas niet alles weten toch zeker niet over deze materie. Weet ik het nog niet allemaal en ben er dagelijks mee bezig dus blijven dromen hé. Qua modellen van ROCO zijn deze ook niet echt comform zoals het zou moeten.

@ Luc,
Luc, het zijn inderdaad zeer "oude" , spijtig dat het onderstel niet conform was, ook de overbrengingen waren niet echt "super" te noemen, verder als model was het voor die tijd wel dik in orde hoor. Enkel de groene kleur was niet helemaal okay. Maar dit kan van persoon tot persoon liggen die ernaar gaan kijken.
;)

OlivierV

#651
Citaat van: bollen neus op 05 januari 2013, 14:01:38 PM
NMJ heeft de 5404 versie (museum) gemaakt was trouwens te zien 4 jaar geleden in Genk.Zeer fraai afgewerkt , zeker de sierkoppelingen en luchtslangen, haken aan de voor en achterzijde waren TOP, messing materiaal, 5 koplampen en zeer juiste beschrifting en schildering. Dit als extra info over de 5404.(voor diegene die nog wat spaarcentjes hebben, model kostte toen 1.100 euro)

@Jurgen,
En qua afmetingen en model ligt PIKO het dichtste bij het "originele" model van de NMBS modellen, zoals geschreven en bewijs mij nu eens het tegendeel beste vriend? En er is wel een NMBS model ooit uitgekomen. Ge kunt helaas niet alles weten toch zeker niet over deze materie. Weet ik het nog niet allemaal en ben er dagelijks mee bezig dus blijven dromen hé. Qua modellen van ROCO zijn deze ook niet echt comform zoals het zou moeten.

@ Luc,
Luc, het zijn inderdaad zeer "oude" , spijtig dat het onderstel niet conform was, ook de overbrengingen waren niet echt "super" te noemen, verder als model was het voor die tijd wel dik in orde hoor. Enkel de groene kleur was niet helemaal okay. Maar dit kan van persoon tot persoon liggen die ernaar gaan kijken.
;)

Je zal het allemaal maar weten!, Die Roco is wel nog makkelijk te vinden denk ik.

De reden dat ik die Fleischmann's koop is omdat ik nogal "fan" ben zeg maar van het merk en echt echt robuuste metalen modellen zijn, die naar mijn mening wel redelijk goed zijn nagemaakt.

de 202016 is gisteren ook nog komen binnenrollen, foto daarvan volgt nog, ook moet ik nog wat draden veranderen aan de binnenkant want daar is wat mee gerommeld, vandaar de lage prijs, werken doet hij wel goed, ook al mist hij een slibbandje.

Ondertussen al voorzien van K-koppelingen en de draaistellen zijn even overspoten geweest, omdat ze nogal geschonden waren.

Qua kleur merk ik ook wel een verschil in grond tussen mijn 4 flm's.


edit: de uiterst linkse is er gisteren dus bijgekomen, nu nog eentje en dat is nog een dubbeltje van de 2e (van links in nieuwstaat)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

@ Eric: We zijn al serieus aan het afwijken hier, maar ik wil mezelf toch nog even verduidelijken. Ik denk dat ik mezelf verkeerd heb uitgedrukt waardoor jij iets compleet anders begrepen hebt.
Ik wou helemaal niet zeggen dat jij ongelijk had. Maar Piko heeft blijkbaar toch geen "reeks" 52/53/54 geproduceerd, enkel een type 204, daar had ik niet naar gekeken, ik dacht dat "types" en "reeksen" samen stonden in het overzicht.  :-[
Doordat ik dat niet wist zei ik dat je bij Roco moest zijn voor een zo juist mogelijk model. Als je geen veranderingen wil doen aan je model en je wil een "reeks" 52/53/54 dan is Roco dus nog steeds de enige waarbij je op dit moment terecht kan voor een zo juist mogelijke loc, ook al is ook hun model niet 100% correct.
Pff, hopelijk heb ik het nu wel juist verwoord.  ;D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Vandaag de toer van België gedaan en in Vlaams-Brabant 2 wagons van het type Hbillns gekocht. Ze zijn van Roco, onder het artikelnummer 66862 en hebben beide het wagonnummer  01 88 247 2 573-5. En op die manier weer wat geld armer..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

Nog eens een FLM 4270, nu eventjes gedaan met nieuw materieel kopen en wat sparen, nagelnieuw uit 1966, dat wel! :D
Direct voorzien van Profi-koppelingen en even getest.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

En we zondigen al op mijn uitspraak van gisteren, net nog even naar de winkel in Laarne gereden en mijn eerste NMBS goederenwagons aangeschaft.
Nu wordt het toch eens tijd er de rem op te zetten met al dat aankopen, straks kan ik begot niet meer feesten.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Mooie en vooral goedkope aanwinsten Olivier , zijn er dan ook solden op modeltreinen??
Veel plezier ermee , maar dat gaat zeker lukken hé.  ;)

OlivierV

#657
Citaat van: ERVIN op 17 januari 2013, 18:32:49 PM
Mooie en vooral goedkope aanwinsten Olivier , zijn er dan ook solden op modeltreinen??
Veel plezier ermee , maar dat gaat zeker lukken hé.  ;)

't Is een 2dehandswinkel maar de meeste modellen zien er echt goed uit en op nog geen 10km van mijn deur, ook profi-rails enzo kan je daar goedkoper dan nieuw aankopen dus echt wel in orde. Hij staat ook regelmatig op beurzen etc en zijn verkoop gaat toch redelijk goed als ik vergelijk met een maand geleden, je ziet wel dingen die sowieso wat blijven liggen, maar toch ook veel zaken die snel op zijn. Veel van de Nmbs locs van vorige maand zijn reeds de deur uit. Online bestellen gaat ook maar 't beste is gewoon tot daar gaan, veel staat niet op de webshop.

't Enige dat ik nu nog mag aanschaffen voor de komende 3 maand zijn allemaal juiste koppelingen en een blauwe V100 van Fleischmann (4231).

Plezier zeker, enkel heb ik nu geen vaste baan, daar wil ik wel eens verandering in brengen.

Edit: 'k ben enkel nog aan 't twijfelen met de staven voor de rongen, vast lijmen of los in de gaatjes steken (zo zitten ze nu maar dan kan ik ze niet meer naar beneden draaien om ze in de doos te stoppen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Citaat van: OlivierV op 17 januari 2013, 19:10:03 PM


Edit: 'k ben enkel nog aan 't twijfelen met de staven voor de rongen, vast lijmen of los in de gaatjes steken (zo zitten ze nu maar dan kan ik ze niet meer naar beneden draaien om ze in de doos te stoppen.

Vastlijmen is volledig vast hé , dan kan je er niets meer aan veranderen , ikzelf heb ook rongenwagons , wel van Roco - fleischmann enz.. en een heel ander type , maar ik heb ze niet vastgelijmd .  ;)

De 2 onderstaande foto's zijn de wagons van Roco.





Bij Fleischmann is het systeem nog mooier , daar zijn de rongen beweeglijk , d.w.z. dat je de rongen kan leggen of rechtzetten zonder dat je ze uit de wagon moet nemen , dit zijn de Fleischmanns..




krispy

Wat het vastlijmen betreft : men kan lijm gebruiken waarmee men foto's kleeft , die kan men achteraf verwijderen zonder sporen na te laten

hiermee zet men iets vast maar toch ook niet  ;) , men kan altijd van gedacht veranderen , en dan blijft er geen spoor over van wat men voordien had gedaan  ;) :o

Ik gebruik dit voor men priesers in de wagonen te fixeren , ook heb ik hiermee men autotrein  ( van LSM ) met autookes voorzien
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m