Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

dgrr57

Citaat van: ToThePoint op 27 december 2012, 11:04:55 AM
Citaat van: Johnnytrein op 27 december 2012, 09:26:48 AM
En wat zijn de rij ervaringen met de 29, is ze al volop leverbaar of nog maar mondjesmaat ?

Ik heb ook een 29 besteld met speciaal nr en stelplaats en nog niets gehoord.
Ik had ook niets gehoord, maar ben ze gewoon gaan halen  :D :D
Tip : eerst bellen is misschien toch beter  ;)

dgrr57

Citaat van: Johnnytrein op 27 december 2012, 09:26:48 AM
En wat zijn de rij ervaringen met de 29, is ze al volop leverbaar of nog maar mondjesmaat ?
Getest bij Guido : goede rijeigenschappen en prachtig geluid  ;)

ERVIN

@dgrr57 , ik denk dat wij gisteren samen naast mekaar hebben gestaan bij Guido , maar zeker ben ik er niet van , mijn nieuwste aanwinsten , een Reeks 18 ( 1860) en een Reeks 20 ( 2006).

Metpetergaathetbeter

heb er één, rijeigenschappen hebben mij voor 75 euro aangenaam verrast, enkel nog een decoder (misschien enkele andere panto's), volgens mij zijn ze overal geleverd en misschien toch maar haasten als je de 2901 wil hebben !

Groeten Peter ;)

Jurgen

Citaat van: ERVIN op 27 december 2012, 11:45:37 AM
...en een Reeks 20 ( 2006).


Mooie machientjes hé.  ;) Ik heb 'm ook al een paar jaar in wisselstroom, hij heeft hier zijn rondjes al gedaan en ik heb nog geen seconde spijt gehad van de aankoop. Ik zou de 2005 ook willen kopen, maar budget, plaats, andere modellen,...  ::) ;)
Spijtig dat de grote broertjes bijna aan het verdwijnen zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 december 2012, 12:57:44 PM
heb er één, rijeigenschappen hebben mij voor 75 euro aangenaam verrast, enkel nog een decoder (misschien enkele andere panto's), volgens mij zijn ze overal geleverd en misschien toch maar haasten als je de 2901 wil hebben !

Groeten Peter ;)

Ik vermoed dat men het over de stoomreeks type 29 heeft...  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ERVIN

@Jurgen , ja ja de Reeks 20 doet het héél goed , juist omdat mijn 2005 het zo goed doet heeft hij zijn broertje gisteren hier mogen verwelkomen. ;)

Ik heb ook lang getwijfeld hoor , andere aankopen , enz.. , plaatsgebrek heb ik voorlopig nog niet , maar gisteren zag ik hem staan en kon mij niet meer inhouden. ;D

Johnnytrein

Mattias, klopt gelijk een zwerende vinger. Ik heb het dus over de jubileumset 29013.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

eventjes niet opgelet ! (daar er over een 20 werd gepraat !)

Groeten Peter ;)

dgrr57

Citaat van: ERVIN op 27 december 2012, 11:45:37 AM
@dgrr57 , ik denk dat wij gisteren samen naast mekaar hebben gestaan bij Guido , maar zeker ben ik er niet van , mijn nieuwste aanwinsten , een Reeks 18 ( 1860) en een Reeks 20 ( 2006).
Dat kan wel. Ik was daar van 15.00 tot 18.30 ongeveer  ;)

B-Cargo

Vandaag in Diepenbeek langsgeweest, zwaar dilemma: een 29.013 kopen of dieselcollectie uitbreiden.. het is het laatste geworden: motorwagen 4405 en dieselloc 6003. Testritjes gepland na nieuwjaar!

groetjes,

ward

Citaat van: B-Cargo op 28 december 2012, 01:02:00 AM
Vandaag in Diepenbeek langsgeweest, zwaar dilemma: een 29.013 kopen of dieselcollectie uitbreiden.. het is het laatste geworden: motorwagen 4405 en dieselloc 6003. Testritjes gepland na nieuwjaar!

groetjes,

Enig idee of de breaks in New Look al leverbaar waren?

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

krispy

@ ward :

Ik denk het niet , heb vorige week dezelfde vraag aan Olearts gesteld , en kreeg volgend antwoord :

De kassen zijn binnen , maar moeten nog geassembleerd worden , en de electronica was blijkbaar nog niet OK
Het zou niet meer voor dit jaar zijn
:'(
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ToThePoint

Vandaag toegekomen uit de limburg.
Type 29 die 119km/h haalt met ESU decoder (DCC) waar Phil Dambly spreekt van max 80Km/h en de reeks 20 die een blauw jasje gaat krijgen !

Lichtsterkte moet ik regelen ! is net een verstraler.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

jacques timmermans

Jean-Paul,

Je haalt aan dat de loc op wissels stilvalt. Heb je de hartstukken van deze wissels wel gepolariseerd? Ook zie ik dat je het railmateriaal met verf behandeld hebt. Hierdoor kunnen de wisseltongen wel eens door een slecht contact ineens stroomloos worden met alle gevolgen van dien! Door nu de wisseltongen elektrisch met de betreffende vleugelrails te verbinden is dit euvel verholpen. Dit kan je met een zeer soepel draadje zoals ze voor decoder aansluitingen gebruiken doen.

Jacques Timmermans