Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

bollen neus

oei, oei oei, typisch "B" weeral.  ;)

Binco

Met de feestdagen is hier de 1860 komen binnenrollen.


Kon het ook niet laten om even de oudere 1801 uit de kast te halen.

Beiden zijn het locomotieven uit de reeks 18 maar daar houden de gelijkenissen dan ook op ...

conducteur

Links een mooie machine, rechts een playmobil bouwdoos...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Mattias

Geen die machines eens een kans.. 
Ze hebben zich ook niet zelf gemaakt.. ;)

Ik hoor het van iedere kant dat het "lelijke" machines zijn.
Maar zelf zijn ze aan het verlekkeren op de taurus.
Dit is gewoon een taurus met de mooie kast van een vectron errond..  8)

Zo slecht zijn die machines niet hoor! Al moet ik er wel bijzeggen dat er sierlijkere modellen bestaan.
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

conducteur

Zeg nuzelf, die zwarte band op de zijkanten die verluchtingsroosters moeten voorstellen (denk ik). Die zijkant hadden ze toch een betere schildering voor kunnen zorgen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Fleischmann 4270 (recentste uitvoering) zonder ovp van bij de winkel in laarne, spotgoedkoop en uitmuntende staat (ligt atm echt veel Belgisch aan mooie prijzen moet ik zeggen, 'k moest mezelf echt inhouden).

De andere 2 NMBS bolle neuzen van flm zijn ook gefikst en komen ook mijn kant uit, maar dan is het wel even gedaan met treintjes kopen en terug een hoopje sparen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Mattias

Wat men met die zwarte band wil(de) bedoelen, is mij ook niet direct duidelijk  :o
Maar dat maakt daarom nog geen afbreuk aan de loc..  ::)

Mocht de loc compleet wit zijn, tzou ook wat zijn... Dan zou men het al vlug "de locomotief van den aldi" gaan noemen, en daar is een winkelketen niet zo blij mee  ;D

Nee, misschien bekijk ik de locomotief ietwat aan de zijde van de bestuurder, waar het machien echt een vooruitgang is voor ons wagenpark.
Maar als liefhebber vind ik de locomotieven zeker niet mis!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Jurgen

Een opbergbox om stekkertjes en kleine prulletjes op te bergen en 2 boeken. Het Grote Belgische Stationsboek en Centraal Station Spoorwegkathedraal: Antwerpen op de rails, toen en nu.

Het eerste boek heb ik eens doorgebladerd zonder (weinige) teksten te lezen, ziet er goed uit met (vooral) heel veel mooie foto's. Het 2de moet ik nog beginnen, maar dat is voor later.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Serojt

Citaat van: Mattias op 25 december 2012, 19:37:57 PM
Wat men met die zwarte band wil(de) bedoelen, is mij ook niet direct duidelijk  :o
Maar dat maakt daarom nog geen afbreuk aan de loc..  ::)

Mocht de loc compleet wit zijn, tzou ook wat zijn... Dan zou men het al vlug "de locomotief van den aldi" gaan noemen, en daar is een winkelketen niet zo blij mee  ;D

Nee, misschien bekijk ik de locomotief ietwat aan de zijde van de bestuurder, waar het machien echt een vooruitgang is voor ons wagenpark.
Maar als liefhebber vind ik de locomotieven zeker niet mis!
Hebben jullie als bestuurder geen last van het immense lawaai die deze machine maakt bij het remmen? Ik heb al mensen van het perron zien wegvluchten bij het gekrijs dat deze jongen voortbrengt.

Mattias

Citaat van: Serojt op 25 december 2012, 20:34:38 PM
Citaat van: Mattias op 25 december 2012, 19:37:57 PM
Nee, misschien bekijk ik de locomotief ietwat aan de zijde van de bestuurder, waar het machien echt een vooruitgang is voor ons wagenpark.
Hebben jullie als bestuurder geen last van het immense lawaai die deze machine maakt bij het remmen? Ik heb al mensen van het perron zien wegvluchten bij het gekrijs dat deze jongen voortbrengt.

100% geluidsloos zijn deze locomotieven niet, noch voor de "buitenstaanders" noch voor de machinist, om het zo uit te drukken..  ;D
Er is tussen de machinekamer en de buitenkant amper isolatie. Er zijn ook verluchtingsroosters voorzien in de kast. Het geluid verspreidt zich dus snel naar buitenaf.
De stuurcabines zelf zijn super geisoleerd. We kunnen zelfs de buitendeuren en die naar de machinekamer extra klemmen. Dit is bedoeld om een luchtdichte ruimte te creëren om met een functie (die nu wegens problemen) niet meer te gebruiken is, de druk stabiel te houden. Dit om bvb drukverschillen dankzij snelle stijgen/dalen, kruisen van treinen, in tunnels,... te vermijden (wat beter is voor onze oren en evenwicht. Die isolatie zorgt er ook voor dat geluid amper doorgelaten wordt. De muren en deuren van de stuurposten zijn zo'n 15cm dik, als ik mij niet vergis en mega geïsoleerd.

Daarbovenop moet ik er ook bijzeggen, dat nadat de pers er zo is opgesprongen, in de eerste maanden dat ze massaal begonnen rond te rijden, er een nieuwe softwareversie kwam.
Die zorgde ervoor dat wanneer de remmen recuperatief begonnen te werken (de stroom wordt terug in de bovenleiding gestoken, bij het remmen), dat die koeling niet zou gaan werken.
Pas wanneer de remmen reostatisch beginnen te werken (stroom wordt in weerstanden gestoken omdat er geen nood is aan recuperatie op het net) EN als de temperatuur te hoog begint te worden van deze remmen, pas dan gaat de "luide" ventilatie aan. Dit gebeurt dus heeel veel minder dan voordien!
Na die softwareupdate gaat die ventilatie ook veel stiller dan vroeger...

Kortom:
Ja, we horen het in onze stuurpost, maar
Nee, het stoort helemaal niet!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Serojt

Citaat van: Mattias op 25 december 2012, 21:14:35 PM
Pas wanneer de remmen reostatisch beginnen te werken (stroom wordt in weerstanden gestoken omdat er geen nood is aan recuperatie op het net) EN als de temperatuur te hoog begint te worden van deze remmen, pas dan gaat de "luide" ventilatie aan. Dit gebeurt dus heeel veel minder dan voordien!
Na die softwareupdate gaat die ventilatie ook veel stiller dan vroeger...

Kortom:
Ja, we horen het in onze stuurpost, maar
Nee, het stoort helemaal niet!
Ja, inderdaad. Nu dat je het zegt. Het probleem van het lawaai was in de zomer veel groter dan nu.

7003

#596
Hallo,

Vandaag gaan ophalen type 29013 met 4 K rijtuigen.
Daar zijn geen woorden voor, knap werk.

gr
7003

dgrr57

Vandaag (enfin, gisteren), is de 29.060 van FBM goed aangekomen in depot FVR met 4 mooie L-rijtuigen  8) 8)

Johnnytrein

En wat zijn de rij ervaringen met de 29, is ze al volop leverbaar of nog maar mondjesmaat ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ToThePoint

Citaat van: Johnnytrein op 27 december 2012, 09:26:48 AM
En wat zijn de rij ervaringen met de 29, is ze al volop leverbaar of nog maar mondjesmaat ?

Ik heb ook een 29 besteld met speciaal nr en stelplaats en nog niets gehoord.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI