Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

reeves


boke

Mijn nieuwste aanwinst: de Plasser & Theurer van Viessmann in de uitvoering van Infrabel. Leuke aanwinst voor op de baan!  ;)

Mattias

Vandaag een bezoekje gebracht aan de opendeur van VBV te I...
Ginds veel moois zien liggen, maar mij toch maar beperkt tot de aankoop van slechts 1 item! (het was best moeilijk!!)
Gezien mijn toekomstplannen, was ik al langer op zoek naar internationale rijtuigen.
Daarvoor heb ik 64307 aangekocht van roco .
M.a.w. het i6 compartimentenrijtuig in de memling kleurstelling, van 2e klasse...
Zeer mooi afgewerkt, zoals we van roco gewoon zijn!  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Gottardo

#513
Op maandag 17 september kreeg ik -net geland op de luchthaven van Istanbul- een telefoontje van Railfacilities met de melding dat ik de langverwachte 1801 mocht afhalen.  Gisterennamiddag (vrijdag 28 september) heb ik dan uiteindelijk tijd gevonden om hem te gaan ophalen (eigenlijk had ik hem al de hele week willen gaan halen, en eigenlijk had ik ook gisteren geen tijd, maar ik heb rond 16u15 speciaal m'n werk even onderbroken om er in het weekend van te kunnen genieten  :D).  Ik kreeg er niet alleen een lok, maar ook een ertswagen van Cockerill Sambre (ik meen me nochthans te herinneren dat er op een bepaald moment een NMBS discorijtuig als compensatie voor het lange wachten was beloofd, maar goed: de ertswagen is even welkom), én ik kreeg nog een recht stukje Tillig-spoor erbij (om de lok op te plaatsen).

Prachtig model.  Heb er echt niets op aan te merken.  Vergeleken met de Reeds 13 die intussen alweer een paar jaar oud is, en die trouwens nog steeds een uitstekende realisatie is, merk je toch de technologische vooruitgang op in de steeds fijner wordende details.  Zelfs ONDER de lok.  Je moet dus best wel voorzichtig zijn en goed opletten waar je de lok vastneemt.  Ik heb er vanavond ook een proefrit mee gereden, en het rijdt fantastisch ("butterweich" zeggen de Duitsers).

De 1801 zou een budgetversie betreffen (staat zo geschreven op de artikelklever op deksel).  Het is intussen al zo lang geleden, dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik indertijd voor de lok betaald heb (160 € ? 180 € ? Voor een analoge DC-versie).  Ik lees in de handleiding: "Sommige budget versies zijn alleen met de standard drie witte lichten voren en twee rode achter voorzien,...".  En nog : "Een upgrade naar de gesofisticeerden licht functies kan aangeschaft worden." (ja, er zitten een paar schrijf- en taalfouten in de NL-versie van de handleiding, maar laten we daar niet moeilijk over doen en al lang blij zijn dat er überhaupt een NL-vertaling bij zit).  Dus, het lijkt erop dat "budgetversie" betrekking heeft op vereenvoudigde lichtfuncties.  De gesofisticeerde lichtfuncties waarvan sprake zijn zeer uitgebreid en laten onder meer ook verstralers, knipperende noodsignalen enz. toe.

Trouwens, ik kreeg ook nog een gefotokopieerd blad mee (datum 17 september) waarop nog een aantal andere producties aangekondigd worden die EVENTUEEL -bij genoeg navraag (= minstens 200)- via Railfacilities aangekocht zouden kunnen worden, namelijk : 2 sets met telkens 3 M6-rijtuigen, een lok reeks 13 (zonder B-logo), een lok reeks 27, allemaal van LS Models, en allemaal speciale series met speciale nummers voor Railfacilities (zoals de 1801).  Er stond trouwens een (niet verkoopbare) M6-sleep in de vitrine.  Merk op : het betreft vooralsnog een productieVOORSTEL.

conducteur

Ik wens iedereen veel rijplezier met zijn 18 die hij aangekocht heeft via de NMBS.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Mattias

Tijdens de modelbeurs in Mechelen ook weer wat Belgisch stuff aangekocht.

Setje 12164 van Heris, betreffende 2 rijtuigen i10 in de new-look kleurstelling.
Verder ook nog 2 containerwagons van Klein Modelbahn, met 2 containertjes van Frans Maas erop.

Project Vauban begint ferm vorm te krijgen en staat momenteel op 62,5%!  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ToThePoint

Gevonden op de beurs. Is van marklin in een dc uitvoering. Dat maakt de memling trein compleet.
3x eerste klasse, bistro memling, en 4x 2de klasse.



Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

vanmiegroet

Op de expo een echte PBA'er kunnen aanschaffen:
2303
en 6 PBA rijtuigen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Een echte? Kan dat wel op uw kamer?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

reeves


knibbelknabbel

Vanop de beurs van bij Van Biervliet:


Vroeger zelf nog aan de haak gehad om de Clabecq en Blanchisserie te doen, zodus... :) Maar 22 wagonnetjes is wat duur voor mij :-[ dus hou ik het bij deze 2...

vanmiegroet

Citaat van: reeves op 30 oktober 2012, 18:15:54 PM
Heeft nen 23 pba's getrokken?
23'ers hebben dat gedaan mocht er een machine in nood zijn geweest.
Maar ze hadden daar geen vaste dienst
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

2012

Citaat van: vanmiegroet op 30 oktober 2012, 20:44:06 PM
Citaat van: reeves op 30 oktober 2012, 18:15:54 PM
Heeft nen 23 pba's getrokken?
23'ers hebben dat gedaan mocht er een machine in nood zijn geweest.
Maar ze hadden daar geen vaste dienst

Yep, we zaten toen samen in FNDM (de laatste maanden voor FNND geworden is)
2 x 23 (of in weekend was 21/27) en dan had je zo een 3700T mee, nogal wat he.

Ik heb ook zo wagonneke gekcoht op de opendeur bij van biervliet, van bepaalde reeks deze ze er weg aan promotie, ik heb er 16 gekocht toen, das een leuk treintje da ik nu heb. (langer mag ni op mijn baan, de secties in schaduw station zijn berekend op lengt 2,40 meter)

delano

 

bollen neus

Juist afgegeven door de postbode, pakketje uit buitenland met daarin een 1ste klas rijtuig LS I2 42113 en een set LS I2 42111 3 rijtuigen met eentje buffet. Eén van mijn bolle neuzen zal content zijn met zijn eerste deelke van een sleep. ;)