Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ik heb mij de maxima van voith aangeschaft.
Hoe vreemd ook in belgie is deze het minst duur,ergens bij de goed heiligman dus.
prachtige lok,wel veel onderdelen bij (goede ogen vereist).
Maar hij rijdt mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

wim



Inderdaad een schoon machien.
Doet me zelfs denken aan tupperware met die rechte hoeken.
Maar heb je de cardans al eens gezien aan de onderkant ?
Die liggen open en bloot.
Moest ik zo'n loc hebben dan maakte ik een beschermkap (deksel) erover.

Die cardans, dat is net zoals bij de werkelijke loc...



Kan zijn, maar heb van de week de sporen gekuist met een stuk doek ( vod ). Het was ooit deel van een kussen overtrek. Gisteren vond ik een stuk draad verstrengelt tussen de wielen van een wagon. Als dat in de cardans terechtkomt is de kans op schade heel groot.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

In de plaats van een stuk doek, kan je beter in een stoofenwinkel of op de markt een stuk dun vilt kopen.Dat rafelt niet uit.
Met vriendelijke groeten
Peter

Durango

Een krachtige machine. Ziet er goed uit. Was alleen die blauwe vlek boven de roosters in het grijs?
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Durango

Een krachtige machine. Ziet er goed uit. Was alleen die blauwe vlek boven de roosters in het grijs?



Als je een plaatje pikt moet je soms de reclame naam een beetje verdoezelen
van daar die vlek.
Dat kan in fotoshop veel mooier,maar daar was ik te lui voor
Die kardan,tja rommel op de baan hoort niet natuurlijk en als zo iets tussen de wielen loopt geeft dat ook schade of problemen.
Tenzij je een kapje over de wielen maakt.[:D]
En over mooi kun je boeken vol schrijven,ik vind hem mooi
wim


Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Durango

Een krachtige machine. Ziet er goed uit. Was alleen die blauwe vlek boven de roosters in het grijs?



En over mooi kun je boeken vol schrijven,ik vind hem mooi
wim




En dat is het belangrijkst !
Groeten Peter[;)]

SuSke

Ik kan wim alleen maar bijtreden. Die machine zit ondertussen ook in mijn verzameling.
Er kan een aardige sleep aan en dat zonder rubberen bandjes op de wielen, de loc loopt heel soepel.
Zelfs de bogies staan afgeveerd met echte veren, echt een kopij van de voorbeeld.
Opgepast voor hen die hun machine zelf willen digitaliseren, er moet een decoder in van het type PlugX. Maar de meerprijs voor een van de fabriek uit ge?nstlleerde decoder is lager dan de prijs van de decoder.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Paulogic

Deze staat ook op mijn lijstje maar ja... sparen duurt soms lang he... Eerst de B-M en dan misschien... tenzij ik de lotto win
maar die kans ik evengroot dat ik morgen paus wordt.
Bierpater zit er al vlugger in denk ik[:D]
mvg,
Paul(ogic)

B-Cargo

Ik heb tot nu toe met de Maxima slechts ??n probleem ondervonden. Hij geraakt niet zonder ontsporen door een "engelse wissel" van het C-Rail Trix sporengamma. De bogies kunnen onvoldoende meedraaien en hij 'wipt' uit het spoor. Het nadeel van de cardan.

B-Cargo

Ach ja, in het grootbedrijf was hij ook niet overal toegelaten wegens een te grote aslast als ik me niet vergis! [:I]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Ik heb tot nu toe met de Maxima slechts ??n probleem ondervonden. Hij geraakt niet zonder ontsporen door een "engelse wissel" van het C-Rail Trix sporengamma. De bogies kunnen onvoldoende meedraaien en hij 'wipt' uit het spoor. Het nadeel van de cardan.




Ja Miba waarschuwt al voor te krappe bogen,en ja erg ruim is die trix engelsman niet dus tja
bij roco 10 graden geen last.
Eerder een nadeel van trix dan van de cardan.

wim

krispy

vandaag 2 setjes graanwagens transcereal bordeaux van B models aangeschaft  BM 45304 en 45305.

mooie dinges
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

SuSke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Ik heb tot nu toe met de Maxima slechts ??n probleem ondervonden. Hij geraakt niet zonder ontsporen door een "engelse wissel" van het C-Rail Trix sporengamma. De bogies kunnen onvoldoende meedraaien en hij 'wipt' uit het spoor. Het nadeel van de cardan.




Ja Miba waarschuwt al voor te krappe bogen,en ja erg ruim is die trix engelsman niet dus tja
bij roco 10 graden geen last.
Eerder een nadeel van trix dan van de cardan.

wim


Ook door de Tillig Elite code 83 wissels en engelsmannen loopt hij perfect, weliswaar met een aangepaste snelheid niet aan TGV-vitesse.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ems

Vandaag aangekomen uit Ingelmunster:





Prachtige modellen. Het viel me wel op dat de 6006 een iets lichtere kleur groen heeft dan de 6047 (op de foto bijna niet te zien); Andere verf of natuurgetrouwe copy?
Groet, Edwin

Metpetergaathetbeter

Edwin,

Fraai materiaal ![:p]

Groeten Peter[;)]

B-Cargo

schoon machientjes zeg!! [:p]