Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

rixke rail

Citaat van: rixke rail op 19 mei 2013, 17:56:06 PM
Via eBay verkregen en bijzonder blij mee : een type 140. (foto's zijn klikbaar om te vergroten)





Met spaakwielen zoals origineel.



Modelspoorse groeten,
Eric.

Bewegende beelden
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

B-Cargo

Vorige week aangekocht in Ingelmunster: hld 6077 DC-sound en een set RES wagens met houtlading  :)
Zag er een prototype van de 6244 staan!! mooi!  :D
groetjes,

Kautenbach

.... gisteren toevallig gespot bij Wentink Arnhem, ideale winkel blijft het, op 5 minuutjes fietsen van mn werk, dus een goede besteding van de pauze zo af en toe, en ideaal om bestellingen te plaatse, in principe is niets onmogelijk en altijd vriendelijk..

maaruh, de plus van de winkel tov internet is dus: ze hebben af en toe leuke aanbiedingen, zoals deze:

de Piko poetswagen in de Belgische variant.. het poetsblok is gelijk aan die van de Roco Clean..

deze Piko was afgeprijsd voor nog geen 20 euro.. (nog wel pimpen, de zijkant is geheel glad, wel is het onderstel erg goed afgewerkt/minder zwaar dan de Roco clean..


TBCédric

#813
Voor mijn verjaardag: Hier ga ik minstens een paar maand leesplezier mee hebben!
Dankje Steve!


Op de baan + spoorwegjournaal by modeltrainho, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ysbeer

Citaat van: Kautenbach op 31 mei 2013, 09:23:32 AM
.... gisteren toevallig gespot bij Wentink Arnhem, ideale winkel blijft het, op 5 minuutjes fietsen van mn werk, dus een goede besteding van de pauze zo af en toe, en ideaal om bestellingen te plaatse, in principe is niets onmogelijk en altijd vriendelijk..

maaruh, de plus van de winkel tov internet is dus: ze hebben af en toe leuke aanbiedingen, zoals deze:
deze Piko was afgeprijsd voor nog geen 20 euro.. (nog wel pimpen, de zijkant is geheel glad, wel is het onderstel erg goed afgewerkt/minder zwaar dan de Roco clean..

Iets minder reclame mag ook wel.
Dus nu waar wat afdempen.
Wentink is behoorlijk duur en voorbestellen met vooruit betalen  >:( >:(

wim

Kautenbach

he Wim,

goed dat je het dan noemt, want dat is natuurlijk minder. Ik frons ff met je mee >:( :( ???

Is bij mij nog nooit gebeurd, ik hoef nooit een bestelling/aanbetaling te doen, ik moet wel zeggen dat ik geen nieuwe locs bij ze koop. Ik mot wel zeggen dat je ze wel moet navragen of je bestelling al binenn is, je klrijgt niet altijd (soms wel) het beloofde berichtje en dan blijkt dat het er allang ligt :(

Toch, ik zie wel een meerwaarde tov internet in een goede treinenwinkel, alleen al het ff kijken, en dan toch thuiskomen met een leuke onverwacte aankoop, zoals deze poetswagen (overigens, was enorm afgeprijsd van € 35 naar € 20, dus misschien iid toch wel wat duur in 1e instantie.. 8))

Wim

itchy

Nieuwste aanwinst! De DMS new look generatorwagen. Net uit de doos, dus nog zonder de handgrepen aan de deuren en rolluiken.
De ene kant;

... en de andere kant:

even inzoomen op het UIC nummer; de stopcontacten (?) aan de buitenzijde zijn niet in reliëf, maar opgedrukt.

half 'geblindeerde' ramen:

opschrift op de deuren: 2x 50 KVA. spannend!

ik ben nogal maniakaal in het zo perfect mogelijk op schaal nabootsen van werkelijke 1:1 samenstellingen (ieder zijn afwijking!) dus komt nu de vraag van één miljoen: weet iemand iets over de inzet van dit rijtuig?  8)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

OlivierV


HLD5315 by Olivier Vleminckx, on Flickr

Het gat in de hand sloeg toe, maar de prijs was te mooi om hem te laten liggen -10% korting, dus het was helemaal af. Oorspronkelijk ging ik voor wat wagons, maar dan kom je thuis met een locomotief ...

Heb h'm ook even naast 'n Fleischmann Bolle neus gezet, het verschil is goed te zien, qua lengte zijn ze min of meer gelijk (slechts enkele mm korter), in de hoogte scheelt het natuurlijk wel wat, maar beide versies kunnen mij wel bekoren. Je moet weten dat er tussen de ontwikkeling van de Roco en de Fleischmann heel wat decennia zitten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#818
Olivier,

passeerde vandaag diezelfde winkel en ik was al op de hoogte van dat gat in de ozonlaag ....euh...... uw hand  ;D  zelf thuisgekomen met wat wagons ! Trouwens als niemand je I6 (oranje) wil ruilen heb ik nog altijd een Memling dubbel maar geduld hebben is soms een deugd !

Groeten Peter ;)

Chrisrail

#819
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

#820
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 juni 2013, 16:56:13 PM
Olivier,

passeerde vandaag diezelfde winkel en ik was al op de hoogte van dat gat in de ozonlaag ....euh...... uw hand  ;D  zelf thuisgekomen met wat wagons ! Trouwens als niemand je I6 (oranje) wil ruilen heb ik nog altijd een Memling dubbel maar geduld hebben is soms een deugd !

Groeten Peter ;)
'k Zag ook eerst een 5939 liggen, maar de kap was op het onderstel van een oude 59 gestopt, ook nog een oude 62 met 212.xxx nummer, maar toch voor die bolle neus gegaan. Eind deze maand spring ik nog wel een keertje binnen, eerst nog wat sparen voor mijn type 25.

Die i6 zal ik nog even geduld uitoefenen.

Groeten,
Olivier

edit: forum-en van op de gsm wanneer het internet het niet doet is niet zo'n goed plan, je typt nogal veel fouten zo.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 06 juni 2013, 17:46:18 PM


eerst nog wat sparen voor mijn type 25.



Groeten,
Olivier

je bent in ieder geval goe bezig !
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 juni 2013, 17:53:08 PM
Citaat van: OlivierV op 06 juni 2013, 17:46:18 PM


eerst nog wat sparen voor mijn type 25.



Groeten,
Olivier

je bent in ieder geval goe bezig !
Groeten Peter ;)
We doen ons best, 'k bestel die toch pas ten vroegste op mijn verjaardag. En 'k ga zaterdag nog werken. ;)
Morgen nog eens langsgaan in Laarne. Ben nog iets vergeten. Nog een keertje gaan fietsen dus.

José was er trouwens ook met zijn fiets. ;)

Groeten ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

niko

Hoi allemaal.

Mijn nieuwe aanwinst sedert gisteren Mehano class 66




(klein test verslagje gemaakt in test ervaring Lemke/Mehano

mvg Niko
mvg Niko

OlivierV


HLD212.183 - Roco 43593.3 by Olivier Vleminckx, on Flickr

Deze snorremans en de 2 bakwagentjes die erachter hangen. Enkel zijn die diodes doorgesmeuld gisteren, kwestie van de digitalisatie maar sneller in gang te zetten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan