Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 10 maart 2022, 12:08:44 PM
Citaat van: Alberke op 10 maart 2022, 11:25:25 AM
De klem is zo goed als mogelijk opgelapt maar niet echt betrouwbaar. Als iemand het probleem kent en er en oplossing voor gevonden heeft, graag info!


Ja ik ken het probleem Hugo, ik heb 3 van deze loc's en bij alle 3 heb ik draadjes gelegd, alleen al om ze te digitaliseren,
De motor zit in de tender, en je kan de stroomafname via de loc best gebruiken en digitaal is dat kramikkige koppelsysteem niet zo betrouwbaar
Volgens mij maar 1 oplossing, mechanische koppeling wel behouden, maar dat systeem met koperen lamellen smijt ik er af en verbind loc en tender electrisch met bedrijfszekere en veilige draadjes.
De tender moet er toch niet af zolang je 'm niet in de doos steekt, en dan nog kan je beter de doos (isomo) wat aanpassen....

;)
De mijne zit een stekkertje tussen maar ik hal ze toch niet meer uiteen, isomo aanpassen was makkelijker. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Alberke

Citaat van: Peter op 10 maart 2022, 11:52:17 AM
Ondank die probleempjes toch een prachtig model.
Hugo, je kan die defekte onderdeeltjes nog steeds bestellen.
Bij de lok moet normaal een onderdelenlijst zitten, en indien niet, op de Roco website is die ook beschikbaar
De klem (89220)  is helaas niet meer beschikbaar bij Roco
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Bundesbahnfreak

Dag Hugo, kijk eens onder volgende referentienummer: 138538, deze is beschikbaar voor geen 2€
Komt van de BR 057 (gelijkaardig Duits model uit TP4) die ze over enkele jaren terug uitgebracht hebben

Mvg

Rudy

Alberke

Citaat van: Bundesbahnfreak op 11 maart 2022, 12:20:52 PM
Dag Hugo, kijk eens onder volgende referentienummer: 138538, deze is beschikbaar voor geen 2€
Komt van de BR 057 (gelijkaardig Duits model uit TP4) die ze over enkele jaren terug uitgebracht hebben

Mvg

Rudy
Klopt! Dankjewel!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Vandaag toch een mailtje gestuurd naar 'een straatje zonder einde'

Hallo
Graag zou ik volgende loc voorbestellen,
  VB-3601.03 

Maar, er is echter een maar:
Indien het model van de 51 er komt als MSM actie, neem ik de loc van de actie en dan wordt deze voorbestelling geannuleerd.
Dus we wachten nog even af...

MVG
Rudy

Ik heb al een paar Mehano 51ers, maar deze versie met 3de lamp op de neus lijkt mij wel intressant.
De mail spreekt voor zich, maar het gaat er mij om iets eerder zeldzaams te hebben, en dat zijn de MSM actieloc's meestal ook, dus...

En diegenen die wensen te beweren dat ze qualitatief niet voldoen, wel,ik ben hun voor sé!  ;D

Stel nu dat onze administrator hier een tipje van de sluier zou oplichten... :-\;D ;D

;)

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 17 maart 2022, 17:37:35 PM
Vandaag toch een mailtje gestuurd naar 'een straatje zonder einde'

Hallo
Graag zou ik volgende loc voorbestellen,
  VB-3601.03 

Maar, er is echter een maar:
Indien het model van de 51 er komt als MSM actie, neem ik de loc van de actie en dan wordt deze voorbestelling geannuleerd.
Dus we wachten nog even af...

MVG
Rudy

Ik heb al een paar Mehano 51ers, maar deze versie met 3de lamp op de neus lijkt mij wel intressant.
De mail spreekt voor zich, maar het gaat er mij om iets eerder zeldzaams te hebben, en dat zijn de MSM actieloc's meestal ook, dus...

En diegenen die wensen te beweren dat ze qualitatief niet voldoen, wel,ik ben hun voor sé!  ;D

Stel nu dat onze administrator hier een tipje van de sluier zou oplichten... :-\;D ;D

;)

Deze week een antwoord mailtje ontvangen:


Beste,

Wij weten niet welk model MSM gaat kiezen voor volgend jaar, dit is afhankelijk van hun keuze
Ik denk wel dat er een kans is dat ze voor dit model gaan, maar dit weet ik echt niet.
Ik reserveer dus nu geen model 51 voor u

Online webshop : www.Digitalshop.be
Met vriendelijke groeten,

Kristof
Van Biervliet Info team

Dus maak er werk van hé MSM-mensen, dat wij weten waar wij aan toe zijn...!  ;D

;)

ERVIN

Verleden week aangekocht in een nooit geziene promotie , en een wijs man hier op het forum vertelde mij dat je eigenlijk nooit genoeg 18²ers kan hebben , dus sinds woensdag aangekomen in Mol-Cargo. ;)

NMBS 1908 by Erwin Janssens, on Flickr


the_gold


Thommy

LSM 1803 (ori 18 dus). De 5 verschillende nummers nu
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

ik heb er 3 maar uit de oude reeks 1860,1815(set met wagons en nog eentje, de nr ontsnapt mij

rixke rail

Hij is er : de MS56 Budd, van Van Biervliet.
Wat beter dan een filmpje om de rijprestaties te tonen :  zie hier

Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michael

Eric bedankt voor het filmpje, die van mij is ook binnen echter momenteel geen baan om te rijden, nog even bezig met plannen maken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758




Vandaag een Superboek mogen ontvangen. Het is wel in het frans. Maar de info is het dubbel en dwars waard.
Vol herinneringen aan het diesel tijdperk. 8)




BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Ik heb 'm ook besteld nadat ik de recensie gelezen had in MSM 224. Verwacht ik eind deze week in de bus.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Hij is geweldig. Met superleuke foto's en tekeningen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.