Ik weet niet hoe de kit van PB er uit ziet, maar ik veronderstel dat ie ongeveer idem zal zijn aan de kit(van MFal-Uteca) die ik gebouwd heb. Hier heb ik de decoder geplaatst vooraan in de waterbak alsook nog de weerstanden voor de verlichting (als extra aangebracht), powerpack ingebouwd in een wagon welke via de koppeling voorzien van draad aan lok gekoppeld wordt.
Een bouwbeschrijving hiervan staat in Modelspoormagazine nr. 172. Misschien heb je er wat aan.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de kits van MFal-Uteca nooit in productie gegaan zijn, maar dat is blijkbaar een misverstand. Zij hadden verschillende versies, dus als ik een bijkomend exemplaar wil, dan ga ik zeker bij hen te rade.
Aan verlichting had ik in eerste instantie niet gedacht, de kit van pb Messing is er alleszins niet op voorbereid, maar het zou natuurlijk leuk zijn als ook dat realiseerbaar is.
Misschien een domme vraag: als je de powerpack in een volgwagon ingebouwd hebt, waarom dan niet ineens de decoder ook daar plaatsen?
Ik zal alleszins ook nog eens MSM 172 bovenhalen, allicht haal ik er nog nuttige info uit.