Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

svvander

Maar welke dan wel? Zijn er andere die "beter" zijn?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

#5671
Citaat van: svvander op 18 maart 2021, 16:09:25 PM
Maar welke dan wel? Zijn er andere die "beter" zijn?

Nee!

Citaat van: ERVIN op 18 maart 2021, 15:49:11 PM
Ik zal het straks eens bij één van mijn locs proberen Rudy.  ;)

Ik heb een deeltje van jouw citaat verwijderd omdat ik enkel van wijze uitspraken hou Erwin... :)

Maar wat ga je proberen, het gaat hier om de decoder in de Trix type 1, heb jij die ook?

Ondertussen nog de raad gekregen om CV 163 Remgeluid, uitloopcorrectie 0 - 255 en
                                                              164 Piepende remmen, duur van het geluiden 0-255
te wijzigen, maar dat is voor maandag, nu geen tijd meer

;)

efl045

Remgeluidsdrempel instellen
De LokSound decoder zal een wiel-synchroon remgeluid afspelen wanneer er aan diverse voorwaarden zal voldoen zijn:
• De remtijd in CV4 moet voldoende hoog ingesteld zijn (minimum waarde 20 of hoger).
• De loc rijdt bij het rembevel met een hogere snelheid .
• De loc krijgt het rij-bevel "rijstap 0" !
De LokSound decoder zal bij een bepaald moment, bepaald door CV64 met het remgeluid beginnen. Hoe groter de waarde in CV64 des te vroeger begint het remgeluid. De werkwaarde 100 komt overeen met de rijstap 48 van 128.
Het remgeluid moet stoppen bij stilstand van de loc, dit kan met de CV65 bijgesteld worden

Alberke

Zo ne lokprogrammer is toch iets handig hé   ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 18 maart 2021, 18:24:28 PM
Ik heb een deeltje van jouw citaat verwijderd omdat ik enkel van wijze uitspraken hou Erwin... :)
;)
heb dat ook al moeten ondervinden,zelfs helemaal en het was een wijze uitspraak  8) ;D

Rangeerduivel

Citaat van: efl045 op 18 maart 2021, 19:18:26 PM
Remgeluidsdrempel instellen
De LokSound decoder zal een wiel-synchroon remgeluid afspelen wanneer er aan diverse voorwaarden zal voldoen zijn:
• De remtijd in CV4 moet voldoende hoog ingesteld zijn (minimum waarde 20 of hoger).
• De loc rijdt bij het rembevel met een hogere snelheid .
• De loc krijgt het rij-bevel "rijstap 0" !
De LokSound decoder zal bij een bepaald moment, bepaald door CV64 met het remgeluid beginnen. Hoe groter de waarde in CV64 des te vroeger begint het remgeluid. De werkwaarde 100 komt overeen met de rijstap 48 van 128.
Het remgeluid moet stoppen bij stilstand van de loc, dit kan met de CV65 bijgesteld worden

Aan die voorwaarden is voldaan Franki, maar zoals ik al eerder meldde, als ik CV64 wijzig krijg ik foutmelding.

@ Peter,
Tussenkomsten die relevant zijn worden geapprecieerd, andere zijn niet altijd grappig al zijn ze zo bedoeld.... ::)

Metpetergaathetbeter

ga jij dan aan zelf-kritiek-verwijdering schuld maken ?  ;D ;)

Binco

De Beacon 266 003 op basis van een Heljan Crossrail en de Rhenus 186 268 op basis van een Roco Akiem recht uit de atelier gekomen hier.


55erke


Wow , knap zelf gespoten en bestikcerd ?

Groetjes


ERVIN

WOW Stephen , daar wil ik ook meer over weten. Verkoop je die niet?? ;)

Binco

Ze zijn allebei volledig zelf 'omgejast', alle laagjes verf, tekst en vernis zijn zelf aangebracht.

Ik beschouw het als een compliment Erwin, maar ze zijn niet te koop.  ;D

Driesel

Zeer mooi gedaan Stephen! Daar mag je terecht trots op zijn. En ik zie dat je een correcte kap hebt gebruikt voor de Rhenus: dus met vlakke wanden en zonder vul-opening. Heb je de witte decals voor de laten drukken?

Binco

Nee Dries, de kap was eigenlijk foutief maar die is eerst gecorrigeerd.  ;) Scherp oog heb jij!
Al mijn decals laat ik steeds elders drukken inderdaad.

Driesel

Ik weet op welke details ik moet letten, Stephen ;)
Als je die kap hebt aangepast is dat ook zeer goed gelukt: daar heb je dan ook enige tijd aan besteed om de naden weg te werken. Sterk! Je kan terecht trots zijn op je exclusieve modellen.

Metpetergaathetbeter

fraaie ombouwingen maak ze maar een   keer  jaloers Stephen  ;D ;)