Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 17 maart 2021, 12:42:32 PM
Citaat van: belgianrailways op 17 maart 2021, 11:28:01 AM
Misschien CV 4 = Afremvertraging ?

Voorziende waarde tussen 0 en 255, normaal op 30.

Nee, CV4 dient enkel om de loc langzamer op vlugger te laten vertragen maar doet niets aan het geluid.
Het remgeluid heeft een CV apart en ik moet te weten komen welke deze is, zodat, als ik de loc sterk laat vertragen (om te stoppen), het remgeluid vroeger aanslaat dan de laatste centimeters.
Blijkbaar zijn weinigen hier mee bezig... ::)
Al eens geprobeerd bij de grote M zelf?
Of op het ESU forum
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 17 maart 2021, 12:45:59 PM
Al eens geprobeerd bij de grote M zelf?
Of op het ESU forum

Nee, maar ik heb net een mailtje gedaan naar onze "grote" Amsac electrotechn.,
Het was ook hij die de link doorstuurde om de lichten te dimmen, misschien heeft hij een passend antwoord

;)

Fretbol

Citaat van: Rangeerduivel op 17 maart 2021, 12:42:32 PM
Citaat van: belgianrailways op 17 maart 2021, 11:28:01 AM
Misschien CV 4 = Afremvertraging ?

Voorziende waarde tussen 0 en 255, normaal op 30.

Nee, CV4 dient enkel om de loc langzamer op vlugger te laten vertragen maar doet niets aan het geluid.
Het remgeluid heeft een CV apart en ik moet te weten komen welke deze is, zodat, als ik de loc sterk laat vertragen (om te stoppen), het remgeluid vroeger aanslaat dan de laatste centimeters.
Blijkbaar zijn weinigen hier mee bezig... ::)

Ik heb deze vraag ook al gesteld, ik zou namelijk ook het remgeluid vroeger horen ipv enkel de laatste centimeters na een forse remming

Er moet inderdaad ergens een CV zijn waar dit in te stellen is maar tot nu toe nog niks gevonden hierover

Anthony  ;)

mardig23

Hey Rudy,

Zit volgens mij onder CV64.

Instellingen van 0-255, voor een stomer standaard op 105 ;)
Mvg Karl


mardig23

Ik was eerst ik was eerst🤣🤣🤣
Mvg Karl

bellejt

en nu hebben ze meteen alle CV .Helaas in het duits want de engelse nog niet gevonden.Mss heb jij die ?

mardig23

Nein, schade, aber ich gersteje das awch ien bitjsen ins duitsch ;D
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

ondanks de erg hoge aankoopprijs is die Marklin/Trix verhoudingswijs de meest voordelige loc die je kopen kan want je bent er uren/dagen/weken/maanden met bezig die 100% in orde te krijgen  :)

bellejt

die is perfekt in orde hoor.Eén van de mooiste en beste machines die ik heb alhoewel het M is. staat prachtig naast mijn zelf gedigitaliseerde BR53 en de gouden kroko

rixke rail

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 maart 2021, 00:06:05 AM
verslaafden wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen ?  :-\ ;)

Een filmpje maken : HIER
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

mardig23

Mvg Karl

doomslu

Koop eens een nieuwe camera.  ;D

Knap gedaan, Rixke!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

#5668
Citaat van: mardig23 op 17 maart 2021, 14:07:30 PM
Hey Rudy,

Zit volgens mij onder CV64.

Instellingen van 0-255, voor een stomer standaard op 105 ;)

Ik ben er in elk geval nog niet....
Als ik CV64 uitlees zie ik waarde 15
Wanneer ik dan bvb waarde 100 of méér wil ingeven krijg ik de melding "fout".
Daar kwam nog bij dat de loc zich opnieuw moest aanmelden, met gevolg een uur lang prutsen en sukkelen alvorens hij dat uiteindelijk deed...
Het enige resultaat is dat de remmen nu helemaal niet meer piepen, ook niet bij bruusk stoppen
LANG LEVE DE ESU-DECODER!
;)

ERVIN

Ik zal het straks eens bij één van mijn locs proberen Rudy.  ;)
En ESU is ook bij mij  geen favoriet meer.