Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

oebr



de volhouder wint zegt het spreekwoord,
et voila... na 30 jaar (worden de zolders leeg gemaakt waarschijnlijk)

goeie redenen voor de aankoop en het blijven zoeken:

- in een prille SJ gebruikt in een artikel over modding van trucks, was er sindsdien fan van
- is een sleep van een firma uit Battice, recht uit het OEBR-revier dus
- is eigenlijk een van de mooiste Belgische modelletjes die ooit bij AMW uit zijn gekomen

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Thommy

Citaat van: svvander op 31 januari 2021, 11:11:13 AM
Citaat van: mardig23 op 18 januari 2021, 22:14:45 PM
Van een medeforumlid deze "nieuwe" M4 rijtuigen kunnen overnemen.

Bedankt forumlid ;D



Mooi! Ik wist niet dat die ooit werden gemaakt door Lima.

Ik helaas wel  >:( ooit zo'n set verkocht omdat LSM ze voorstelde (toen hun wagons nog normale prijzen gingen). En al geruime tijd er naar op zoek, maar meeste vragen vlot +200euro voor die set. Nuja, de grijze muis (varkensneus) gaat ook geld, volg ze op ebay/2de hands en gaan ook al naar de 125euro waar je die tot paar jaar terug voor 75 of minder vond
Greetz

Thommy

Alberke

Citaat van: Thommy op 02 februari 2021, 06:39:50 AM
Nuja, de grijze muis (varkensneus) gaat ook geld, volg ze op ebay/2de hands en gaan ook al naar de 125euro waar je die tot paar jaar terug voor 75 of minder vond
ik zal de mijne nog wat bijhouden dan ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michael

Citaat van: oebr op 02 februari 2021, 00:59:31 AM


de volhouder wint zegt het spreekwoord,
et voila... na 30 jaar (worden de zolders leeg gemaakt waarschijnlijk)

goeie redenen voor de aankoop en het blijven zoeken:

- in een prille SJ gebruikt in een artikel over modding van trucks, was er sindsdien fan van
- is een sleep van een firma uit Battice, recht uit het OEBR-revier dus
- is eigenlijk een van de mooiste Belgische modelletjes die ooit bij AMW uit zijn gekomen

Red de aanhouder wint :)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

#5554
Citaat van: Michael op 02 februari 2021, 09:07:51 AM


Ik heb destijds 2 jaar met zo'n machine gereden, een echte dan en de "facelift" met ronde koplampen, de MAX!

;)!

SuSke

Het is inderdaad een mooi gedetailleerd model.

En eens iets anders dan de gebruikelijke MB's, Daf's, MAN's of Scania's.
Het eigen karakter van een Renault, altijd al speciaal geweest.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Johnnytrein

#5556
Ja inderdaad Renault heeft steeds mooie modellen ik heb een hele tijd met een Renault 14 GTL gereden weet iemand of deze in H0 bestaat?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about


Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Decapod

Hier sinds laatste maanden vanalles binnengewaaid.

Nu net een 93 van Liliput uit de brievenbus gevist. Veel werk aan: digitaliseren (decoder vinden die ik erin gepropt krijg), nog veel detailwerk en eens goed kuisen. Maar op eerste gezicht toch best tevreden van. Bolt vrij goed en is qua detaillering niet zonnig. Ook lekker zwaar met dat metalen huis. Voor wat ie me gekoz5 heeft ...

Weer een projectje voor als ik ooit eens ...  :D
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 02 februari 2021, 21:13:57 PM
Hier sinds laatste maanden vanalles binnengewaaid.

Nu net een 93 van Liliput uit de brievenbus gevist. Veel werk aan: digitaliseren (decoder vinden die ik erin gepropt krijg), nog veel detailwerk en eens goed kuisen. Maar op eerste gezicht toch best tevreden van. Bolt vrij goed en is qua detaillering niet zonnig. Ook lekker zwaar met dat metalen huis. Voor wat ie me gekoz5 heeft ...

Weer een projectje voor als ik ooit eens ...  :D

Ondoordachte en (vergeef mij het woord) domme aankoop!
Die zijn geen Kl**** waard, en zeker niet om digitaal te maken.
Decoder kan enkel in de kabine, vol in het zicht, je kan hem wel zwart schilderen, valt ie minder op...
Je weet ondertussen al dat ik het zeg zoals ik het meen...onverbloemd!

;)

Decapod

#5561
Citaat van: Decapod op 02 februari 2021, 21:13:57 PM
Hier sinds laatste maanden vanalles binnengewaaid.

Nu net een 93 van Liliput uit de brievenbus gevist. Veel werk aan: digitaliseren (decoder vinden die ik erin gepropt krijg), nog veel detailwerk en eens goed kuisen. Maar op eerste gezicht toch best tevreden van. Bolt vrij goed en is qua detaillering niet zonnig. Ook lekker zwaar met dat metalen huis. Voor wat ie me gekost heeft ...

Weer een projectje voor als ik ooit eens ...  :D
Hoho, hold your horses. Lijkt precies of je er een persoonlijke aanvaring mee gehad hebt 😁.
Dacht ook, 't zal niet veel zijn, Rudy, maar toen ik 'm ff liet gaan, bolde ie best ok. Zullen zien wat het geeft. Heb er nauwelijks wat voor betaald, dus als ie niet wil, dan wordt het een plukding! En als het digitaliseren niet lukt ... dan hebben we toch wat om mee te knoeien! Zal inderdaad niet simpel zijn er een decoder in te stampen.

Zag het ook niet meteen zitten om weer een schep uit te geven aan een Fleischmann. Mooier model, maar prijzig ding. We zien wel.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 02 februari 2021, 21:47:41 PM
  Hoho, hold your horses.
Ja dat heb je met iemand die in een vorig leven recreatieruiter was.... ;D
Ja ik heb er idd ervaring mee, analoog rijden ze redelijk, maar ééns een decoder er in, amai!

;)

Decapod

LOL  ;D ;D

Ik verwacht er niet veel van, eerlijk gezegd. Ik wilde eigenlijk een paar goedkope dingetjes waar ik eens wat op los kan experimenteren. Als ik deze helemaal uiteenhaal en daarna om zeep help, is er geen kwaad geschied. Zo van dat, je kent het wel: op nen ouwe fiets moet ge leren rijen ...
Heb hier ook nog een ouwe 98 van fleischmann liggen, bv. Rijdt als een dorsmachine en plakt langs alle kanten van de verkeerde verf. Maar ik heb toch meer hoop van dat ding iets degelijk te kunnen maken dan van die liliput. Dus eerst die liliput dissecteren.

Wat voor decoder heb jij erin geramd? Ik word nu wel nieuwsgierig eigenlijk  ;)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 02 februari 2021, 22:15:43 PM
Wat voor decoder heb jij erin geramd? Ik word nu wel nieuwsgierig eigenlijk  ;)

Een Lenz die ik nog liggen had, maar voor zo'n dingetjes maakt dat weinig uit vind ik, het rijdt of het rijdt niet...
En die Lenz heeft ongeveer de afmetingen van een Esu standart.
Maar bij die van mij zit het probleem hem meer in de aandrijflijn, hij ont-quartert zich zelf regelmatig, de assen draaien een beetje door in de wielen.
De "vitrineloc" die ik tweedehands kocht bleek achteraf een veel-kilometerloc te zijn, en dat heb ik maar ondervonden toen er al een decoder in stak, en stuur hem dan maar eens terug nietwaar...het eerste wat ze zeggen is "je hebt er aan geprutst"!

;)