Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

#5520
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 december 2020, 13:00:02 PM
ofwel was het wel een loc die in z'n vitrines stond te blinken om mensen te overhalen een bouwdoos of afgewerkt model te kopen ! ;)

Peter,
Daarvan verkocht hij geen enkele,
Ik heb het André meermaals gevraagd maar als antwoord kreeg je enkel maar een flauw glimlachje terug...
Ik ben wel benieuwd om de loc eens naast de MA/TRIX te zien en te vergelijken....!
Een type 1 van Olaerts heb ik tot nu toe nog niet kunnen aanschouwen, enkel op foto in de kataloog.
Als iemand zelf gemaakte foto's daarvan heeft mag hij ze hier gerust plaatsen ter vergelijking.

;)

modelbaanHO

De type 1 van Olaerts is gemaakt in samenwerking met Philotrain.
Ik heb er zo eentje in mijn vitrinekast staan.
Zal er eerstdaags eens wat foto's van nemen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Floris

knap ding hoor. En mooi te horen dat ie aardig wil rijden! Zo op t eerste gezicht zie ik weinig dat een groot probleem gaat opleveren wat betreft het bochtenwerk, als je geen al te extreme dingen wilt zal t wel werken...

Rangeerduivel

#5524
Citaat van: Floris op 24 december 2020, 15:25:47 PM
knap ding hoor. En mooi te horen dat ie aardig wil rijden! Zo op t eerste gezicht zie ik weinig dat een groot probleem gaat opleveren wat betreft het bochtenwerk, als je geen al te extreme dingen wilt zal t wel werken...

Al mijn andere loc's doen het toch goed op mijn baan, en daar zitten zelfs verschillende 5-assers tussen...
maar dat wil weinig zeggen, dat weet ik, ik heb zelfs wagonnetjes met (maar) twee assen die voortdurend ontsporen!
Als iemand tips kan geven hoe je die loc open doet, doe maar hoor,
Ik zie verscheidene schroeven onderaan maar ik moet uitzoeken welke daarvoor nodig is en welke niet...
;)

ERVIN

7 nieuwe containerwagons van B-Models waaronder 1 Metal Edition Ambrogio.

svvander

Citaat van: ERVIN op 24 december 2020, 15:37:40 PM
7 nieuwe containerwagons van B-Models waaronder 1 Metal Edition Ambrogio.

Laten zien, laten zien, laten zien!  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alberke

Liliput 600.003; 3rail versie, met LoPi 4
Jammer voor de ombouwers naar 2rail, alles is voorzien voor, maar de wielen zijn niet geïsoleerd!
600li by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 25 december 2020, 19:44:15 PM
Liliput 600.003; 3rail versie, met LoPi 4
Jammer voor de ombouwers naar 2rail, alles is voorzien voor, maar de wielen zijn niet geïsoleerd!

En is dat onoverkombaar?
Heeft de opening in het isolatieringetje van een 2rail wiel/as toevallig niet dezelfde diameter dan de opening in het niet geisoleerde wiel?
Zo ja zou dat toch wel vlug opgelost zijn mijgedacht...
Een niet geisoleerd wiel is even goed van de as te trekken dan zijn geisoleerde kompaan hoor.
MAW, van een AC as is meestal een DC as te maken als de twee assen dezelfde diameter hebben,... niet?

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 25 december 2020, 22:44:11 PM
Citaat van: Alberke op 25 december 2020, 19:44:15 PM
Liliput 600.003; 3rail versie, met LoPi 4
Jammer voor de ombouwers naar 2rail, alles is voorzien voor, maar de wielen zijn niet geïsoleerd!

En is dat onoverkombaar?
Heeft de opening in het isolatieringetje van een 2rail wiel/as toevallig niet dezelfde diameter dan de opening in het niet geisoleerde wiel?
Zo ja zou dat toch wel vlug opgelost zijn mijgedacht...
Een niet geisoleerd wiel is even goed van de as te trekken dan zijn geisoleerde kompaan hoor.
MAW, van een AC as is meestal een DC as te maken als de twee assen dezelfde diameter hebben,... niet?

;)
Dat klopt maar:
Het zijn spaakwielen
Ook de aandrijfwielen zijn niet geïsoleerd
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

#5530
Citaat van: Alberke op 25 december 2020, 22:54:03 PM
Het zijn spaakwielen
Ook de aandrijfwielen zijn niet geïsoleerd

Ja er zijn ook DC spaakwielen verkrijgbaar toch...
Enig probleem kan zijn dat de aangedreven assen een iets grotere diameter hebben, dat gebeurt meer, oa bij Lima, en waarschijnlijk ook andere

;)

SuSke

Is bij Liliput de DC wielen bestellen een optie?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 26 december 2020, 13:25:36 PM
Is bij Liliput de DC wielen bestellen een optie?

Dat denk ik wel,
Ik heb onlangs het NEMschachtje in ronde vorm besteld (wat Liliput vroeger gebruikte als soort kinematic) en dat is toch in orde gekomen,
https://i.ebayimg.com/images/g/n0kAAOSwMpZUmrso/s-l140.jpg
Dus een mailtje naar diene mens;
http://www.benl.ebay.be/usr/lokomobile24?_trksid=p2060353.m2749.l2754
zou je misschien wel op weg kunnen helpen...

;)

Alberke

Ik zie voor de bogie met de losse wielen wel een oplossing, die zijn inderdaad te vinden met spaken.
Daar moet dan een contact bijgeplaatst worden maar dat lijkt me voorzien.
De aandrijving  is wat anders; de snelste oplossing lijkt me daar de hele bogie te vervangen.
Bij de documentatie is een blad met alle onderdelen en bestelnummers.
Wel even nadenken over extra kosten; het ding is belachelijk goedkoop, en je hebt er een ESU V4 bij, maar alles hangt af van de prijs van de onderdelen.

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

alles apart te krijgen maar bogie = 41 euro.Wielen 10 euro per set