Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Bart12

Ik heb een tijdje terug een complete Fyrastam van Marklin bij elkaar gekregen door het ontbrekende rijtuig apart te kopen.
Ik heb op die manier wel een 1ste klas rijtuig te veel, maar daar kan ik wel mee leven :)



Getrokken door de Marklin 2803, waarvoor dank nog Karl ;)

mardig23

Hie se, den Bart is terug! ;D

Dat ziet er goed uit👍

Waar heb je zo een rijtuig los gevonden, das wel straf.
Ik heb er een Geel/blauwe tussen gezet van de laatste reeks met donker dak.
Dat kan ook...
Mvg Karl

Bart12

Dat losse rijtuig heeft eigenlijk wel wat moeite gekost.
Ik had hem te koop gezien bij https://winkel.treinenkelderperron8.nl/ maar toen ik hem aankreeg bleek het het andere 1 klas rijtuig uit de set te zijn, ondanks dat de juiste foto op de website stond.
De brave verkoper heeft uiteindelijk het correcte rijtuig ergens anders op de kop kunnen tikken voor mij waardoor alles nog goed kwam (alle extra verzendkosten nam hij ook op zich).

Maar ik leef inderdaad nog :)
Ik heb de collectie ook nog uitgebreid met een Marklin Lineas Traxx en LS models Lineas 1312. Die laatste heb ik wel weer kado gegeven aan een goede collega die pas vertrokken is (hij had het herstel van 1312 nog gemanaged na z'n ontsporing) die hem heel graag wou hebben.

mark7758



Wat FREMO kopwanden en voorbereide soldeerstukjes voor mijn nieuwe schaduwstation.
Super gemaakt in Duitsland. https://rbs-modellbau.com
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dio

Dag,

Hier is "een onverwachte" nieuwe aanwinst op mijn net :o :o







Ik vind dat het B-Models MS86 beter rijdt (in 3R) dan de Desiro (vooral op de complexe wisselroosters)  ;D ;D

Mvg

Dio

Rangeerduivel

Citaat van: Dio op 12 november 2020, 14:24:02 PM
Ik vind dat het B-Models MS86 beter rijdt (in 3R) dan de Desiro (vooral op de complexe wisselroosters)  ;D ;D

Dat verschil is er in 2rail ook hoor,
de Desiro is nu niet bepaald hun beste creatie...

;)

Rangeerduivel

Nog een "uitzonderingske" :P



Met sound natuurlijk!

;)

mardig23

Hier is ook nog wat spul toegekomen de afgelopen week ;D

B-Modelskes:





Roco TRW's. Twee verschillende nummers, komen nog wel andere containers op...:



En last but... Voor als ik ooit eens de moed bijeenkrijg om een Floriske te doen :o

Mvg Karl

Floris

Citaat van: mardig23 op 14 november 2020, 17:40:29 PM
En last but... Voor als ik ooit eens de moed bijeenkrijg om een Floriske te doen :o


Sterkte alvast  ;D

oh, serieuze tip nog: als je dr serieus aan wil gaan knutselen, kijk of je nog ergens een tweede kan vinden, mocht je ergens een onderdeel kwijtraken of een lijmvinger op een raampje zetten hoef je je niet druk te maken.

mardig23

Das inderdaad misschien een goed plan👍

Maar voorlopig ga ik nog wat naar die van u kijken, daar heb ik voorlopig voldoening mee...🤣🤣
Mvg Karl

Rangeerduivel

Veilingske gewonnen bij Ebay;

HLV 20.002 met Lais-decoder ::)
Zou naar verluid een loc met Britse roots zijn...
Als ik 'm in huis heb wat betere foto('s) maken!
;)

Rangeerduivel

Zoals beloofd foto's;






Mooi lokje voor een schappelijke prijs,

Maar in het boek "Stoom III" van Max Delie vind ik nergens maar een foto van een type20, degene die er best op lijkt is een type18.
Zou er wel een type20 hebben bestaan? :-\

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2020, 16:03:31 PM
Zoals beloofd foto's;





Maar in het boek "Stoom III" van Max Delie vind ik nergens maar een foto van een type20, degene die er best op lijkt is een type18.
Zou er wel een type20 hebben bestaan? :-\

;)
Maar wel ne knappe
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

#5443
in boek van dambly staat dat de reeks 18 omgevormd werd in de reeksen 18-19 en 20.Zou dateren van 1925.Meer staat er ook niet bij

Bron : het boek dat ik heb en op internet : https://rixke.tassignon.be/spip.php?article1004&lang=fr

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2020, 16:03:31 PM

Mooi lokje voor een schappelijke prijs,

Maar in het boek "Stoom III" van Max Delie vind ik nergens maar een foto van een type20, degene die er best op lijkt is een type18.
Zou er wel een type20 hebben bestaan? :-\

;)
Jawel! Oorspronkelijk type 18bis; Hernummerd in 1925 naar type 20.
Heeft gereden tot 1948.
Vertel eens welk merk en zo?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D