Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Floris

tja, welke tint het groen precies had... daar kom je niet makkelijk meer achter, tenzij er destijds modellen zijn gemaakt bij de fabriek met de verf die ook voor t grote spul werd gebruikt. dat gebeurde best weleens.

Maar goed, wat betreft de beschrijving van godfried saelens, ik haal daaruit groen, zonder filets (biezen/belijning neem ik aan?) en niks over de wielen, dat past dan beter op die oorspronkelijke kleur met rode wielen dan die latere kleur met opvallende biezen, ook omdat je die biezen wel zou moeten zien op zwartwitfoto's, rode wielen zie je daar eigenlijk niet op.

Decapod

Inderdaad, groen zonder biezen. Over de wielen niets, maar misschien raar als dat opvallende feit niet vermeld zou zijn? Anderzijds, op foto's zie je ofwel groene lok met witte biezen en groene wielen of groene lok zonder biezen met rode wielen ... . Nu ja, altijd leuk, mogen wij er wat op los freubelen. Geen hond die het echt zal weten (zolang je 'm maar niet met dat viezige Etat Belge-bruin bekladdert  :P).

Of misschien eens kijken in Die legendäre bayerische S3.6 : Königin unter den Dampflokomotiven. van Helmut Tauber, Steffen Lüdecke und Jörg Sauter?

Soit, genoeg gezwabberd op het net en geleuterd over een loc die ontiegelijk schoon is, maar voorlopig hier nooit zal rondschaatsen.


NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 03 juni 2020, 21:07:09 PM
...hier nooit zal rondschaatsen.

Je weet niet wat je mist!  ;D ;D

;)

Decapod

Dat weet ik ondertussen veel te hard: veel teveel zitten geilen op plaatjes va die S3/6. Als ik al ooit eens een 69 kan hebben rondhuppelen op 't spoor, zal ik al heel content zijn. Alleen de prijs van die Brawa-loc  :o :o :o , daarvan zakken m'n broek, onderbroek en baard in één keer af ... en dan nog te bdenken dat je in dat ding moet zitten hakken en boren  :-\. Griezelig.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

#5284
Citaat van: Decapod op 03 juni 2020, 22:57:55 PM
Alleen de prijs van die Brawa-loc  :o :o :o

Dat valt nog wel mee... ;D, ik heb voor mijn Brawa BR14 juistgeteld 160€ betaald, weliswaar in een tweedehandswinkel maar de loc was splinternieuw!
En ik zweer het je, het zijn mooie dingetjes als je die uit de doos haalt hoor! :) :)




Btw; de tot nu toe zwarte S3/6 is een Roco hé...

;)

Decapod

#5285
Tja, wat een mooi ding. En nog welk perfect omgebouwd. Chance gehad met die prijs.


Citaat van: Rangeerduivel op 03 juni 2020, 23:37:36 PM
Btw; de tot nu toe zwarte S3/6 is een Roco hé...

;)

Roco is misschien niet zo kostelijk als Brawa (voor Brawa krijg je ook wel heel veel in de plaats), maar toch ... als je aan het bijbenen bent, zoals ik, is het uitkijken dat je niet elke maand een gat in de begroting slaat  ;)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

7003

Mijn nieuwste aanwinst is een broertje voor de 7209 van een paar weken geleden
Nu de 7202.






mvg
7003

modelbaanHO

Opnieuw een mooie lok erbij.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

stoomlokje


evan

Leuke locs en ik herken dat baantje "Bellegem"

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Citaat van: evan op 05 juni 2020, 06:28:40 AM
Leuke locs en ik herken dat baantje "Bellegem"
Bij de eerste foto dacht ik "leuk baantje" en toen viel mijn euro...  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Is deze ook verkrijgbaar in 3 rail en tp III (bouwpakket).

Erik.

7003

Erik

Dat kan je best aan Paul zelf vragen.
Ik weet wel dat hij ook in schaal N en schaal O ter beschikking is.
En voor de toekomst komt er nog iets moois.

Mvg
Dimi

mardig23

Deze week nog enkele leuke spulletjes gevonden.

Eerst en vooral een tweede terminalkraan van Volmer, nagenoeg compleet, voor een prikkie ;D
Er was wel wat werk aan want ze zat een eeeuuuh beetje achterstevoren in elkaar geplakt ???

Maar soit, kan er voorlopig mee door als basis, tot ik de juiste kleur heb gekozen...




En nog een mooie 1802, eigenijk in perfecte staat, overgenomen van een forumlid.
Dit wordt vermoedelijk de basis voor een Dummy voor de HSL stam 200km/u.
(eigenlijk wel zonde gezien de staat...)



Mvg Karl

mardig23

Deze week van een medeforumlid een mooi setje containerwagens bekomen.

Het is mijn eerste Marklinset, TP VI. Ik heb lang getwijfeld om ermee te starten, omdat ik de Sggrss80 heel erg duur vind voor wat het is.
Ze zijn minder gedetaileerd dan Rockyrail, ACME of B-models, maar nu ik ze eens heb kunnen bekijken en testen ben ik tevreden.
Ze rijden namelijk erg goed! (zijn ook volledig metaal dus ook zonder containers!)
En vooral, ze zijn te vinden, wat je van bovengenoemde merken al moeilijker kan zeggen.

Alleen, die kerel die de MSC geweatherd heeft, heeft nog nooit een container van dichtbij gezien... :-X
Geen nood, ik heb er genoeg andere, en deze kan op de hoop :P



Mvg Karl