Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Michael

Karl, ondanks de strepen in het rooster een pracht van een locomotief, veel plezier ermee, mijn budget is niet toereikend anders wist ik het wel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

svvander

Komt er ooit nog wel... al twijfel ik nu toch of ik inderdaad niet beter wacht op deze van Märklin.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Ja kan inderdaad wachten  op de Marklin. Er circuleren momenteel foto's van een proto van Trix, en de strepen zijn daar wel correct uitgevoerd.
Maar hij staat wel hoger op zijn poten dan deze ESU.

Het is vermoedelijk wel een beslissing die je nu zal moeten nemen want de ESU zo goed als uitverkocht, en in de winkel vertelde ze mij dat ze ook nog niet allemaal zijn uitgeleverd.

Het is inderdaad een prachtige loc Michael, en de afwerking en detailering is zoals bij de meeste ESU locs zeer hoogstaand.
Daardoor blijf ik het onbegrijpbaar vinden dat ze zo een fout gemaakt hebben, maar soit...

Verder moet ik ook nog vermelden dat het geluid van de Locksound (V5) zeer indrukwekkend is.
Het is volgens mij weer een hele stap vooruit sinds de V4.
Mvg Karl

svvander

En wat zijn de verschillen dan juist? Zuiverder? Of meer?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Citaat van: mardig23 op 30 mei 2020, 11:23:26 AM
...
Het is inderdaad een prachtige loc Michael, en de afwerking en detailering is zoals bij de meeste ESU locs zeer hoogstaand.
Daardoor blijf ik het onbegrijpbaar vinden dat ze zo een fout gemaakt hebben, maar soit...

't komt er dus op aan om met wat zwarte verf de strepen in het rooster terug weg te camoufleren.

Dus eerst mooi zwart en daarna van dat vuil donkergrijsbruin dat een beetje uitloopt over de kast.
En als je dan toch bezig bent, kan je gelijk de vogelstr**tsporen aan de bovenkant van de kast voorzien  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

@Sven, vooral de diepte, en de helderheid is beter. Het heeft geeft een meer realistisch geluid ook duidelijk merkbaar bij de stemmetjes.

Ik moet die V4 nog eens op het spoor zetten om te vergelijken maar volgens mij zijn er ook nieuwe geluidjes bijgekomen.

@Suske: De strepen liggen er nogal dik op, zeker aan de randen. Ik ben verre van een expert maar ik vermoed dat je bij het overschilderen de aflijning gaat blijven zien.
Vermoedelijk is het veiliger om eerst de lijnen te verwijderen.
Ik ga in ieder geval niet beginnen weatheren op een loc in deze prijsklasse. Ik zal eerst eens een lima wagonnetje van de jaren 80 gebruiken om het te leren (en een workshopke komen volgen :P) ;)
Mvg Karl

nmbssncb

ESU of Märklin...
Vraag is of de ESU decoder kan geprogrammeerd worden met de Märklin CS3 (wellicht wel in DCC maar niet in M4/mfx).
En omgekeerd, een Märklin decoder met de LokProgrammer en de ECoS (wellicht wel in DCC maar niet in M4/mfx).

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

svvander

Is dit anders een probleem? Je kan ESU toch programmeren via CS3?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Misschien moeten we over de Lineas 66 even een ander draadje starten?

Hier alvast het bewijs dat de strepen er af gaan :o:





Dit is niet mijn loc, en ik ben niet de moedige mens die daar aan begonnen is... ;)
Mvg Karl

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 30 mei 2020, 12:11:28 PM
Hier alvast het bewijs dat de strepen er af gaan :o:


Dat lukt ook gewoon met een glasvezelstift zonder sporen na te laten...

Je moet het toch herschilderen/spuiten, ook al doe je het er af met die chemische rommel.
Daarbij loop je nog risico wanneer er ergens een verdwaald drupje op de lockast valt... :-[

;)

evan

De onderste lijn loopt niet meer door onder het rooster zoals het voorbeeld   ;D ;D ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

Citaat van: evan op 30 mei 2020, 13:46:18 PM
De onderste lijn loopt niet meer door onder het rooster zoals het voorbeeld   ;D ;D ;D

Bedacht ik ook net.

De persoon heeft dus van een foute schildering een andere foute schildering gemaakt.

Ach ja, te moderne shit voor mij, ik hoef 'm niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ACFI

Als jullie nu een pot verf bij ESU zouden ophalen en dan de strepen op de echte lok zouden bijschilderen... is dan het probleem ook niet opgelost?

Dat is toch goedkoper en veiliger dan al die noodoplossingen?

Plus ... dan kan o.a. Ervin zijn exemplaar toch bestellen.

En ... dan is het model van Marklin verkeerd, wat dan weer andere mensen blij maakt.

(al het bovenstaande was grappig bedoeld, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele graffiti of ongevallen tijdens het aanbrengen van)

ACFI die het met tijdperk III doet

bellejt

onderste del van rooster moet ook in body kleur zijn en dan fijne streep aan de bovenkant :  https://treinposities.nl/foto/33154