Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

svvander

Citaat van: bekie op 28 mei 2020, 06:50:00 AM
Toch is er nog een verschil tussen model en realiteit. Dat beruchte rooster met doorlopende lijnen in model is in werkelijkheid ook nog verhoogd naar de buitenkant toe en niet zoals Esu heeft gemaakt een rooster dat inwaarts ligt.
Het is alsof er een opzetvliegraam voor dat rooster hangt.
Bekijk de foto van Philip bij Schellebelle maar eens goed.

Inderdaad heel goed opgemerkt Antoon: het rooster is niet correct.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

Je moet eigenlijk de vraag stellen, wanneer was de loc zo?
A) er zijn meerdere varianten wat betreft rooster. (LOC technisch zijn er al verschillen, al zijn ze klein)
B) Wat was de beschildering (10min) na dat men klaar was?
C) Wat was de beschildering na 1 maand?
D) Wat is de beschildering nu?

Ik ken locomotieven die in 1 maand 4 verschillende kleur/combinatie's hebben gehad. Dus zeg het maar.
Wat is de juiste? (T.ov. van het het model. Wanneer heeft de fabrikant het model gefotografeerd en wat vertelde de eigenaar/lease bedrijf/vervoerder over die kleuren.)
Keuze genoeg.
Kortom. Laten we blij zijn dat er een fabrikant is die toch nog iets BELGISCH wil doen. En ja. zonde als het niet jou gewenste versie is. Maar denk even na of hij echt fout is.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 28 mei 2020, 00:27:37 AM
Citaat van: mardig23 op 28 mei 2020, 00:12:52 AM
Jij hebt blijkbaar de foto's van het eerst model van ESU gemist hier op het forum waar aan de kant met de twee rooster de strepen wel doorliepen over 1 rooster.
Daar is toen de ongerustheid ontstaan dat het bij de definitieve versie niet gecorrigeerd zou worden.

Vandaar mijn vraag ook...
Als ik de foto zie zal ik het geloven...maar het zou mij verbazen
Zelfs tot op vandaag zijn er blijkbaar nog die niet weten/wisten dat de loc's twee verschillende zijden heeft!

Als je gelijk hebt heb je gelijk Karl, en ditmaal heb je gelijk! ;D
Nu geloof ik het, en het verbaast mij ook!  ??? ???
Maar ik denk ook eerder aan een foutje van Esu dat achteraf is gecorrigeerd....
Het lijkt mij onlogisch dat in 't echt zo'n rooster schilderbaar is, 't is te zeggen, het relief laat dat moeilijk toe, en door de lucht/vuilstroom zouden die strepen niet lang zichtbaar blijven...
Trouwens, ze zijn blijkbaar ook niet om een foutje verlegen wat voor hun exuberante prijs ook niet zou mogen, (let op wat Antoon [Bekie] zegt! ::))

;)

bekie

Bij de RFF uitvoering is het rooster correct, Zoals het bij de lineas moet zijn.
 

Lijn50


ERVIN

#5225


Deze fout ( lijnen die doorheen de roosters lopen) heeft mij doen beslissen om deze loc niet aan mijn collectie toe te voegen , voor deze prijs verwacht ik dat alles quasi perfect is , en ik ga er echt niet zelf met verf o.i.d. aan zitten prutsen.

Of iemand moest foto's kunnen vinden ( die ik niet gevonden heb) van de " echte" waar ook deze lijnen aanwezig zijn. ;)


Toch bedankt voor de foto's Philippe. ;)

ronny-vdv

Die lijnen zijn toch makkelijk te verwijderen.
Volgens mij zijn de roosters in massa gekleurd zwart.
Als je met een wattenstaafje met wat DLE-90 van Lux Moldellbau, kan je de lijnen er zo afwrijven.
Als het niet in massa gekleurd is, dan vrees ik ervoor dat je de rooster volledig zwart zal moeten spuiten.
Mvg,

ronny-vdv

bekie

Ik wil geen reclame maken voor een bepaalde firma, maar blijkbaar is de Maerklin uitvoering op dit vlak wel correct of toch minstens beter.
 

mardig23

Dat is nog niet te voorspellen Antoon, want de "foto" die Marklin heeft losgelaten is een computer mock-up.
Maar ik kan me niet inbeelden dat ze dezelfde fout gaan maken...

Persoonlijk vind ik de Marklin te hoog liggen, maar dat moeten we zien bij het verschijnen van de definitieve versie.

Mvg Karl

Peter

Märklin maakt mooie modellen alleen......ze zijn bijna altijd te hoog. Daarom heb ik ook geen Trix modellen uit de Märklin produktie.
Spijtig eigenlijk
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Hint. Marklin heeft de zelfde tekeningen als ESU. (En de zelfde ontwerper.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Ik vind de wielen pas een flater...  Die mochten gerust donkerder of zelfs mat zwart voor dat geld...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bollen neus

Der zijn wel meerdere merken die dezelfde kemels schieten met blinkende wielen en ook nie zo goedkoop .
Den Eric.

belgianrailways







Auteurs: Gezien op Filckr  + onbekend ?
 

mardig23

Ik moet toch ook even ESU verdedigen hier.

De wielen zijn niet "blinkend" als op de foto. Dit is een kwestie van belichting.
Hier met normaal licht:





Ook het rooster met de foute strepen is verder wel correct, en gelijk met de andere modellen die ze eerder uitbrachten.
Het is gewoon gezichtsbedrog door die strepen...:

Mvg Karl