Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Citaat van: modèlisme op 17 mei 2020, 17:42:35 PM
Rudy,

Momenteel is het type 58 uitverkocht.
Maar binnen enkele weken ga ik het etswerk bestellen, de Bachmann basisloc heb ik wel nog in stock.

Groetjes,
Paul.

OK, bedankt voor de info Paul.
Geef je eens een seintje hier op het forum als hij terug beschikbaar is?
Een mailtje is ook goed.

;)

Thommy

Piko 2003. Al ff gekocht maar was voor AC (kon de gok ni laten voor 120€ nieuw). Vandaag omgebouwd naar DC.
Greetz

Thommy

Lijn50

Veel diesel geweld voor mijn toekomstige baan :
In februari 2018 besteld en eindelijk uitgeleverd.
Prachtige loc van ESU opnieuw.

HLD Lineas 513-10 ESU--2020_05_0127_001
by Philippe Smets, sur Flickr

Toevallig op hetzelfde moment ontvangen na een paar door corona gemiste afspraken
Ook een leuk model

HLD B5517 Bmodels--2020_05_0127_026
by Philippe Smets, sur Flickr

mardig23

Knap materiaal Philippe!

En dan de vraag waar iedereen die hem kopen wil mee zit Zijn de roosters van de Lineas aan de andere kant zwart of lopen de strepen door?

Kan je  misschien aub eens een fotootje posten van de andere kant?

Thanks en veel plezier met de aanwinsten!!
Mvg Karl

Stieven76

Mijn nieuwste aanwinst. NMBS 96. Mijn 4de stomertje.



Lijn50

Citaat van: mardig23 op 27 mei 2020, 12:56:26 PM
Knap materiaal Philippe!

En dan de vraag waar iedereen die hem kopen wil mee zit Zijn de roosters van de Lineas aan de andere kant zwart of lopen de strepen door?

Kan je  misschien aub eens een fotootje posten van de andere kant?

Thanks en veel plezier met de aanwinsten!!
Bedankt Karl.
Aan de andere kant zijn de roosters eveneens zwart en lopen de strepen niet door.
Foto volgt zodra mijn toesten weer opgeladen is.
Groetjes.
Philippe

Rangeerduivel

Citaat van: Lijn50 op 27 mei 2020, 21:57:53 PM
Aan de andere kant zijn de roosters eveneens zwart en lopen de strepen niet door.

Dat is bij elke loc class 66/77 zo, bij de echte en ook in model.
De fantast die het tegendeel beweert kent er blijkbaar ook nogal iets van! ::)

;)

Lijn50

Ik merk nu wel een verschil tussen model en realiteit.
Ik heb de loc 2 maal kunnen fotograferen :

Lineas 513-10--2017_07_31_347ad
by Philippe Smets, sur Flickr
In Engis en

Lineas 513-10--2019_02_15_087
by Philippe Smets, sur Flickr
Nabij Schellebelle.

De foto in Engis stemt overeen met de foto van mijn ESU loc.
De foto nabij Schellebelle echter niet, bij ESU lopen de blauwe strepen door de achterste rooster.

Groetjes,
Ph

svvander

Zou het misschien kunnen dat de loc 2 verschillende zijdes heeft?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

#5214
Citaat van: Lijn50 op 27 mei 2020, 22:22:00 PM
Ik merk nu wel een verschil tussen model en realiteit.


Maar jongens toch hoe is het mogelijk? ::)
De class 66/77 heeft op de zijde die de foto hierboven toont helemaal GEEN rooster achteraan!
De loc's hebben langs de éne zijde 2 roosters, langs de andere zijde maar 1 rooster, dus het gedeelte waar de doorlopende strepen zijn is gewoon koetswerk.
Vergelijk de foto's van Engis en Schellebelle met elkaar, met wat goede wil kan je zien dat het om de andere zijde gaat, bij de Shellebellefoto staat de uitlaatpot van ons weg en bij de Engisfoto naar ons toe.
De werkelijkheid is zo, en neem van mij aan dat geen enkele fabrikant van modeltreinen het gaat wagen om het anders te doen, hij wordt door jullie levend opgevreten!!! :o

Sven heeft het blijkbaar toch ook al gezien... ???

;)

mardig23

Hey Rudy,

Jij hebt blijkbaar de foto's van het eerst model van ESU gemist hier op het forum waar aan de kant met de twee rooster de strepen wel doorliepen over 1 rooster.
Daar is toen de ongerustheid ontstaan dat het bij de definitieve versie niet gecorrigeerd zou worden.

Vandaar mijn vraag ook...
Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 28 mei 2020, 00:12:52 AM
Jij hebt blijkbaar de foto's van het eerst model van ESU gemist hier op het forum waar aan de kant met de twee rooster de strepen wel doorliepen over 1 rooster.
Daar is toen de ongerustheid ontstaan dat het bij de definitieve versie niet gecorrigeerd zou worden.

Vandaar mijn vraag ook...

Ik werp jou geen steen Karl, maar als die foto op het forum hier geweest is moet hij nog wel bestaan, ik zou hem wel eens willen zien, ik weet wel dat er lange tijd geleden ook zo'n heisa geweest is over die strepen.
Als ik de foto zie zal ik het geloven...maar het zou mij verbazen
Zelfs tot op vandaag zijn er blijkbaar nog die niet weten/wisten dat de loc's twee verschillende zijden heeft!

En het is zoals bij het lezen, je leest ook soms wat je denkt dat er staat, terwijl het in werkelijkheid alleen maar gelijkend is. ::)

;)

ceuleer


mardig23

#5218
Miljaar Gunter,

We kunnen gaan schilderen man :o
Ik ga hem normaal straks ophalen. Doodjammer toch...

Ge ziet Rudy, da wonderen...439€ hé mensen, en ze kunnen nog geen foto naschilderen.
Bij ESU weten zedigs ook niet dat deze loc 2 verschillende kanten heeft... :-X
Mvg Karl

bekie

Toch is er nog een verschil tussen model en realiteit. Dat beruchte rooster met doorlopende lijnen in model is in werkelijkheid ook nog verhoogd naar de buitenkant toe en niet zoals Esu heeft gemaakt een rooster dat inwaarts ligt.
Het is alsof er een opzetvliegraam voor dat rooster hangt.
Bekijk de foto van Philip bij Schellebelle maar eens goed.