Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

steamdriven

Citaat van: Michiel op 13 maart 2020, 14:38:01 PM
Dat is een erg leuke "Trottinet". En een Lilliput, die oorspronkleijk als 2-rail/DC is ontworpen, zal wel vrij gemakkelijk weer om te bouwen zijn naar 2-rail/DC. Maar dat is dus gokken, want "weten" doe ik dat niet.

Gistermorgen toen ik op de depot aankwam had mijn collega-clubgenoot de omgebouwde en geteste lok al terug bij. Blijkbaar stond er een 'switch' op de printplaatje om om te zetten en moesten 2 draadjes gehersoldeerd worden maar al in al was het moeilijker om de lok open te krijgen dan om te bouwen. Blij dat het zo vlot ging.
Voor de geïnteresseerden, de promo van 99€ bij Modell Union loopt nog steeds.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Rangeerduivel

Citaat van: steamdriven op 19 maart 2020, 10:58:18 AM
Citaat van: Michiel op 13 maart 2020, 14:38:01 PM
Dat is een erg leuke "Trottinet". En een Lilliput, die oorspronkleijk als 2-rail/DC is ontworpen, zal wel vrij gemakkelijk weer om te bouwen zijn naar 2-rail/DC. Maar dat is dus gokken, want "weten" doe ik dat niet.

Gistermorgen toen ik op de depot aankwam had mijn collega-clubgenoot de omgebouwde en geteste lok al terug bij. Blijkbaar stond er een 'switch' op de printplaatje om om te zetten en moesten 2 draadjes gehersoldeerd worden maar al in al was het moeilijker om de lok open te krijgen dan om te bouwen. Blij dat het zo vlot ging.
Voor de geïnteresseerden, de promo van 99€ bij Modell Union loopt nog steeds.

Dat is dan een gelukkig toeval want meestal zijn AC-modellen met niet geisoleerde assen uitgerust.

De loc is, zeker wanneer het de eerste keer is, idd zeer moeilijk open te maken doordat de kabine om één of andere onverklaarbare reden op het onderstel kleeft.
Voor de rest zijn het mooie machientjes met een voorbeeldig rijgedrag...
Veel plezier ermee!

;)

OlivierV

Citaat van: steamdriven op 19 maart 2020, 10:58:18 AM
Citaat van: Michiel op 13 maart 2020, 14:38:01 PM
Dat is een erg leuke "Trottinet". En een Lilliput, die oorspronkleijk als 2-rail/DC is ontworpen, zal wel vrij gemakkelijk weer om te bouwen zijn naar 2-rail/DC. Maar dat is dus gokken, want "weten" doe ik dat niet.

Gistermorgen toen ik op de depot aankwam had mijn collega-clubgenoot de omgebouwde en geteste lok al terug bij. Blijkbaar stond er een 'switch' op de printplaatje om om te zetten en moesten 2 draadjes gehersoldeerd worden maar al in al was het moeilijker om de lok open te krijgen dan om te bouwen. Blij dat het zo vlot ging.
Voor de geïnteresseerden, de promo van 99€ bij Modell Union loopt nog steeds.
Ik zou wel eens durven mezelf een cadeautje te doen. Op deze manier is het een fijn locje voor een fijne prijs, doordat er al een decoder in zit hoeven we hem natuurlijk niet meer te voorzien van decoder als 2-railer en omkitten blijkt makkelijk te zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mardig23

Beste Medemodelspoorders,

In deze onzekere tijden had ik me voorgenomen hier een tijdje weg te blijven (lees niets kopen behalve eten en drinken) :'(

Onze minister Jambon heeft echter laten weten dat de Economie zo veel mogelijk moet blijven draaien dus ja, wat doet een mens dan als er één van de lang gezochte spulletjes voorbijkomt? ::)

Met heel veel chance, een mooie, nieuwe set 12715 gevonden.
Tjonge, nooit gedacht dat die ooit nog mijn richting zou uitwaaien.
Voor mij was/is dit weer even een lichtpuntje in de anders erg triestige dagen...





Mvg Karl

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

the_gold


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Weer een mooie nieuwe aanwinst voor je prachtige verzameling.  ;)

Floris

Ok, feitelijk niet belgisch, maar ze worden t vast wel...
Met dank aan evan weer wat amerikaanse hokken rijker, maar eens zien wat we daarmee gaan aanvangen!
IMGP1718 by Floris Dilz, on Flickr
De decoders vind ik wat minder maar op een lopi lopen ze prachtig, want met de aandrijving is niks mis. Je moet er alleen dan wel alle electronica uit slopen en zelf wat nieuws erin knutselen. (had er al 3 dus heb al wat ervaring opgedaan)

Meteen maar even op de baan knallen voor wat gezellige familieportretjes met de 3 andere centrecabs die ik al had, een echte GE 45-tonner (nummer 50) en 2 baume marpent licentiebouw 45-tonners (51 en 55).
IMGP1708 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1709 by Floris Dilz, on Flickr

tja, bethlehem steel of cockerill-ougree, wat maakt t uit, tis allemaal eierdoppen rondsleuren.
IMGP1713 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1714 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1716 by Floris Dilz, on Flickr

stoomlokje

Toch prachtig allemaal , je waant je zo in Ougréé op schaal 1/1 :) :)
Floris , die eierdoppen , dat is dan toch met héél hete dooier in. ;)

Floris


bellejt

vandaag aangekomen voor een heerlijk prijsje en wordt gedigitaliseerd met een esu lopi of locsound als er voldoende plaats is.Komt naast zijn broertje te staan in blinkend grijs.Mss ook nog een rookgenerator inbouwen.Moet wel kijken welk type erin past


ERVIN

Helemaal mijn ding niet bellejt , maar toch een imposant beest.  ;)

ACFI

Mooi modelletje.

Een 3301 of een 3701? Analoog of (oud) digitaal?

ACFI

bellejt

is de 3701 maar wordt al snel voorzien van een esu, al dan niet een sound en rookgenerator.Decoders zijn op komst vanuit duitsland en een 5 ster motor zit er al in dus geen ombouw nodig.De oude decoder gaat dan in verkoop.