Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

rgp

Rudy,

Dat herprofileren en andere schokdempers is dat niet enkel voor die rijtuigen die sneele dan 160 mogen ?

Roland

Bundesbahnfreak

Dag Ronald, in eerste instantie wel. De 200km/u kregen profiel P 200km/u en de bewuste schokdempers. Later is beslist om de rest van het park allemaal te herprofileren naar profiel P 160/u en eveneens de rode schokdempers  te geven.  Grtn Rudy

Metpetergaathetbeter

tja dan zijn de rijtuigen die tot nu toe uitkwamen toch wel niet binnen geweest voor een onderhoud en het herprofileren van de wielen! ::) :-\ ;)

Bundesbahnfreak

#4983
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 december 2019, 17:39:18 PM
tja dan zijn de rijtuigen die tot nu toe uitkwamen toch wel niet binnen geweest voor een onderhoud en het herprofileren van de wielen! ::) :-\ ;)
Dag Peter met wie het beter gaat. Sarcasme is me niet vreemd, integendeel zelfs. Maar ik beperk me wel tot mensen die ik persoonlijk ken.  Alle gekheid op een stokje, beroepshalve ben ik met de echte M6en bezig, in die optiek wou ik een tip geven over een detail dat niet te zien is op het schaalmodel. Dit is toch de bedoeling van dit forum? Zo kan ik ook meegeven dat het kleurverschil van de draaistellen kan kloppen. Na revisie te Cuesmes zijn deze van een lichter grijs dat met de tijd vervuild. Mijn antwoord op Ronald's vraag is een technisch antwoord, dit is toch ook de bedoeling van dit forum? Verbeter me als ik mis ben.😁 Verder even goede vrienden. Groeten rudy

Metpetergaathetbeter

en ik wou degenen voor zijn die dan weer zouden beweerd hebben dat die draaistellen niet(meer) zouden kloppen en die tip wordt gewaardeerd,.Ik hoef U zelfs niet te verbeteren want U bent de kenner, inderdaad even vrienden ! ;)

Klaas Zondervan

Die verschillende profielen, zijn daar ergens tekeningen van te vinden?

the_gold


ERVIN

@the_gold , die heb ik vandaag ook in Berchem gezien , echt mooi hoor.  ;)

Ook de M6'en heb ik goed bestudeerd , en heb de tip van Rudy reeds bij een paar M6'en uitgevoerd.

Het grote voorbeeld.

M6 grootbedrijf ( voorbeeld ) by Erwin Janssens, on Flickr

En in model.

M6 upgrade by Erwin Janssens, on Flickr

M6 upgrade by Erwin Janssens, on Flickr

mardig23

Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

ik denk mijn paar M6'en zo te laten, bij die nieuwe ophanging lijkt toch een stuk toegevoegd te zijn waarmeer de schokbreker aan koetswerk van de wagon is vastgemaakt, of heb jij andere draaistellen  op de wagon gefotografeerd dan degene jij geschilderd hebt Erwin ? Mocht ik mij vergissen mag je mij corrigeren :-\

Bundesbahnfreak

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 december 2019, 16:29:56 PM
ik denk mijn paar M6'en zo te laten, bij die nieuwe ophanging lijkt toch een stuk toegevoegd te zijn waarmeer de schokbreker aan koetswerk van de wagon is vastgemaakt, of heb jij andere draaistellen  op de wagon gefotografeerd dan degene jij geschilderd hebt Erwin ? Mocht ik mij vergissen mag je mij corrigeren :-\
Peter, er zijn geen extra onderdelen bijgevoegd aan de draaistellen, originele schokdempers eraf, nieuw type erop. Grtn Rudy

Bundesbahnfreak

Citaat van: Klaas Zondervan op 12 december 2019, 14:21:34 PM
Die verschillende profielen, zijn daar ergens tekeningen van te vinden?
Dag Klaas, de verschillen in die profielen zijn zo klein dat ze met het blote oog  niet merkbaar zijn.
Mvg Rudy

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 december 2019, 16:29:56 PM
bij die nieuwe ophanging lijkt toch een stuk toegevoegd te zijn waarmeer de schokbreker aan koetswerk van de wagon is vastgemaakt,Mocht ik mij vergissen mag je mij corrigeren :-\

Je kan dat misschien wel denken, (optisch bedrog) maar de schokbreker is hier niet aan het koetswerk vastgemaakt, maar is een verbinding tussen de wielas en het chassis van het draaistel.
Het is een trein hé, geen auto...

Je mocht toch gecorrigeerd worden, niet?  :)

;)


Metpetergaathetbeter

op U kan ik niet kwaad zijn he RangeerDUIVEL! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 december 2019, 17:35:34 PM
op U kan ik niet kwaad zijn he RangeerDUIVEL! ;D


Kan je wel, als je er tenminste een reden voor vindt! ???

;)