Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

mardig23

We want pictures, we want pictures ;D ;D
Mvg Karl

svvander

Ik doe morgen een poging: ik had het vandaag te druk met al het geluid uit testen  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Belofte maakt schuld of zoiets:



Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ceuleer

Yep, die is gewoonweg nieuw.
Daar ga je nog plezier aan beleven.  ;)

loebaske

nice, ook nog zo een oude rakker liggen, ook al bestaat  deze niet meer in real life, is en blijft een mooi model....

tegenwoordig kan men elke 3 maand en model van de hand doen, het veranderd dagelijks van operator.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 07 juli 2019, 14:26:14 PM
nice, ook nog zo een oude rakker liggen, ook al bestaat  deze niet meer in real life, is en blijft een mooi model....
je hebt ook oude rakkers waarvan geen enkel model meer bestaat dan is de vraag wat is het probleem !

mardig23

Nog een M6-ke gevonden in AC :P

Mvg Karl

Robrecht

Citaat van: mardig23 op 09 juli 2019, 22:33:18 PM
Nog een M6-ke gevonden in AC :P
Blijven mooie modellen, toch?
Ik heb ooit op een beurs, lang geleden, m6-en gezien waarbij de deuren open gingen in het station. Is dat een standaard optie bij een bepaald merk, of door iemand geknutseld?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

Ja, ben ik het mee eens. 8)

Die opengaande deuren zijn zelf gemaakt, dat is nooit uitgebracht in M6.

Volgens mij heeft Marklin eens een set rijtuigen gemaakt met opengaande deuren, en daar stopt het denk ik...

Mvg Karl

SuSke

En dat was eigenlijk een klein schermpje in de plek van de deuren waar een filmpje op getoond werd.
En het was zelfs nog niet mooi ook, de deuren verdwenen uit beeld en de mensen die in en uitstapten werden gewoon door gesneden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Arnaudmarklin

Roco heeft ook een set rijtuigen gemaakt met opengaande deuren.
Ook Duiste rijtuigen...
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

Robrecht

Knap gemaakt was dat dan, eens zoeken achter een filmpje...

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 10 juli 2019, 08:41:48 AM
Citaat van: mardig23 op 09 juli 2019, 22:33:18 PM
Nog een M6-ke gevonden in AC :P
Blijven mooie modellen, toch?
Ik heb ooit op een beurs, lang geleden, m6-en gezien waarbij de deuren open gingen in het station.

Er bestaan tot op heden maar twee merken die M6 maakt, LSModels en Classix (al twijfel ik er aan dat deze laatste nog M6 produceert).
Als je al één gezien hebt met opengaande deuren zal het wel een creatie zijn van een modelbouwer.
Er zijn ook nog fabrikanten in Duitsland die de zogenaamde "doppelstockwagen" maken, die lijken dan van ver op de M6.
Mogelijk ging het om zo'n (omgebouwd/gespoten) model.... :-\

;)

Robrecht

Citaat van: Rangeerduivel op 10 juli 2019, 10:03:23 AM
Citaat van: BrainFeeder op 10 juli 2019, 08:41:48 AM
Citaat van: mardig23 op 09 juli 2019, 22:33:18 PM
Nog een M6-ke gevonden in AC :P
Blijven mooie modellen, toch?
Ik heb ooit op een beurs, lang geleden, m6-en gezien waarbij de deuren open gingen in het station.
Er zijn ook nog fabrikanten in Duitsland die de zogenaamde "doppelstockwagen" maken, die lijken dan van ver op de M6.
Mogelijk ging het om zo'n (omgebouwd/gespoten) model.... :-\

Zou goed kunnen! Het was op de beurs in Hasselt toen ze daar ook nog een modelbouwwinkel hadden.. dus te lang geleden om het me nog tot in detail voor de geest te halen.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

stoomlokje

Als je Broux bedoelt , deze was allang verdwenen toen ze de M6 rijtuigen hebben uitgebracht ( ook op schaal 1/1 )