Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Gerolf

Kijk eens naar mijn antwoord in het andere draadje [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

1 van mijn 2 M6'en van LS models.



ps danku gerolf voor de uitleg en hulp.!
EDIT (gerolf): ik heb er nog wat ballast uitgehaald: zo zie je beter het het moet [;)]
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

@conducteur: geen probleem Rian. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

citaat:
Geplaatst door conducteur

Je schotter kan toch wat beter, ik zou op de stukken die je nog moet doen toch iets grovere ballast gebruiken. Nu heb je denk ik woodland Fine ballast of iets gelijkaardig gebruikt, maar dat mag gerust medium ballast zijn, die is meer op schaal.

De metalen railprofielen kun je in een roestbruine kleur schilderen om een roestig effect te geven. Dan blinken die minder en zien ze er zoals in het echt roestig uit. Ik heb echter de voorkeur om ze in een soort groengrijs te schilderen, omdat dat niet zo hard overkomt.

Ik heb geen idee voor welke loc je wil sparen, maar neem een die in het echt ook je dubbeldekkersrijtuigen M6 sleept. Dat kan een 13 (ls models)  , reeks 20 (roco), reeks 26 (mehano), reeks 27 (ls models) zijn. Er is vast wel nog een andere locomotief die bruikbaar is, maar ik ben meer ge?nteresseerd in stoomtreinen, en weet hier weinig van.

I4 rijtuigen? Je bedoelt denk ik I6? Kan dat M6+I6? Zoniet zou ik twee aparte treinen maken...

Kijk ook eens goed naar onderstaande foto. (sorry luc dat ik je foto gebruik, maar heb zelf niet direct een betere foto...)

Jouw sporen liggen op een vlakke plaat. Reli?f maken (heuvels...) gaat een klein beetje, maar negatief reli?f (rivier, beek) maken wordt zeer moeilijk. Misschien kan dit je inspireren... Leg je sporen op een houten plaat op een kader (dat heb je volgens mij al gemaakt), zaag het stuk uit waar er sporen blijven en vul de rest op met gerief om landschap te vormen.
Evan zijn spreuk eens lenen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

(Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je foto gebruik (luc) en je spreuk (Evan))


@ conducteur :ik ben geabonneerd op rixkezrail en daar heb ik 2 I4-6'en met M6'en gezien
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/2012_2/2012-2106

dit is een van de combinaties, verder vaak met I6-en (ook met memling wagons), I10-en en M4en

Groeten Peter

Ps ik denk niet met I4'en

Metpetergaathetbeter

http://www.youtube.com/watch?v=WsTiK_SsSio&feature=g-upl&context=G2ecfc5dAUAAAAAAAAAA

I6,I10 en M6 samen met 20, misschien andere filmpjes ook eens bekijken zag ook combinatie met M4

Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter

nog eventjes verder gezocht en gevonden :
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/2012_1/2012-2106

wel fraaie ongewone combinaties

Groeten Peter[;)]

TBCédric

wat is het verschil tussen een I6 en een I10?

was een mooi filmpje ryck
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Mattias

citaat:
Geplaatst door piko(ho)

wat is het verschil tussen een I6 en een I10?

was een mooi filmpje ryck



Een i6 is gebouwd uit verschillende coup?'s van 6 zitplaatsen. Die coup?'s kunnen afzonderlijk afgesloten worden. De coup? kan verlaten worden via een langs wandelgang, die zich aan de zijkant van het rijtuig bevindt en die zo het begin met het einde van het rijtuig verbindt.

Aan de buitenkant kun je deze ook herkennen aan de afgeschermde kap die tussen de 2 bougies hangt.
De i6 bestaat ook in een versie waarbij je bedjes kunt neerklappen. Ideaal voor nachttreinen...

Een i10 heeft van ver geen verschillen met een i6. Van buitenaf kun je enkel het onderscheid maken aan die ruimte tussen de 2 bougies. Bij een i6 zijn deze, zoals ik reeds zei, afgeschermd. Bij een i10 hangen de elektrische kasten gewoon vrij.

De binnenkant van de i10 is zoals een i11-rijtuig van het begin tot het einde in 1 grote ruimte, met de wandelgang in het midden.

En er zijn nog veel meer verschillen, maar dit zijn de grootste, waaraan je kunt herkennen dat het over een i6 of i10 gaat. [:)]


Een klein voorbeeldje:

Dit zijn i10-rijtuigen
http://www.bfoto.be/foto.php?id=661

Dit zijn i6-rijtuigen
http://www.bfoto.be/punt.php?id=855

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

itchy

#460
Nieuwe 'nieuwste aanwinst'  :D (sorry, nogal fletse foto)





Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

iemands nieuwste aanwinst (niet de mijne!): een niet-rijvaardig 91-je van Jocadis:  :o
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Die wou dat echt wel hebben.  ;D

Voor die prijs heb je een nieuwe loc, soms zelfs met geluid!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

knibbelknabbel


Metpetergaathetbeter

laatst zo'n bouwdoos ie ik nog liggen had verkocht voor de prijs die ik er zelf voor betaalde ik dacht een 75 euro !
Groeten Peter ;)