Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM


Waterman

Net omdat de berichten erover van zeer positief tot soms zeer negatief variëren heb ik er zelf een besteld. Niets beter dan zelf oordelen en testen.

De mijne is ondertussen al 2 weken onderweg, maar voor de snelle levering doe ik het niet  ;D

bellejt

mss iemand een linkje naar dat powerpack stay alive voor die dcc decoder ?

Rangeerduivel


efl045

Weet iemand het verschil tussen die 2? Afmetingen?

i) 8600xx Series decoders we call it PanGu Series decoders. Which is only support LaisDcc PanGu Stayin Aive kits/860007
j) 8700xx Series decoders we call it KungFu Series decoders. Which is support LaisDcc KungFu Stayin Alive kits/860009

renstimpie

#4400
Net alles erin gestoken...  werkt perfect...

https://photos.app.goo.gl/H2iasupWVi6in9Rr6

BC911

Eigenlijk was ik op zoek naar een Duitse variant om het om te spuiten, maar kwam plots een Belgische variant tegen ... Volgens mij Arnold N 4421, want er zit geen doosje bij. Maar dat maakt me weinig uit voor die prijs  ;).



En hij gaat mooi passen als werktrein bij deze lok:



Al was het in eerste instantie de bedoeling hem om te spuiten naar een hedendaagse Infrabel variant, maar dat doen we dan misschien met de Duitse variant die er ook bijzat ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Olivier77

Beste,

Succes met die Lais decoders, voor mij zijn het hopeloze dingen.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Rangeerduivel

Citaat van: renstimpie op 15 november 2018, 20:52:52 PM
Net alles erin gestoken...  werkt perfect...

https://photos.app.goo.gl/H2iasupWVi6in9Rr6
Tim,
Zo te zien valt het best mee, lukt het ook een beetje om CV's af te stellen of moet je de decoder gebruiken zoals  hij je wordt toegestuurd? :-\

;)

59erke

Citaat van: BC911 op 15 november 2018, 21:01:49 PM
Eigenlijk was ik op zoek naar een Duitse variant om het om te spuiten, maar kwam plots een Belgische variant tegen ... Volgens mij Arnold N 4421, want er zit geen doosje bij. Maar dat maakt me weinig uit voor die prijs  ;).



En hij gaat mooi passen als werktrein bij deze lok:



Al was het in eerste instantie de bedoeling hem om te spuiten naar een hedendaagse Infrabel variant, maar dat doen we dan misschien met de Duitse variant die er ook bijzat ...

Hey Bert, die goederenwagen is inderdaad de Arnold 4421, heb er hier ook 2 in mijn bezit.
Ook wat je met de NS 2200 hebt gedaan, ziet er prima uit
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

Ben zelf nog niet helemaal tevreden over de decals als ik de foto bekijk, maar misschien dat een laagje matte vernis en wat verwering het beter maken. Die dingen waren namelijk al redelijk afgeleefd toen ze hier in België gebruikt werden.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Waterman

Citaat van: Rangeerduivel op 16 november 2018, 20:45:45 PM
Citaat van: renstimpie op 15 november 2018, 20:52:52 PM
Net alles erin gestoken...  werkt perfect...

https://photos.app.goo.gl/H2iasupWVi6in9Rr6
Tim,
Zo te zien valt het best mee, lukt het ook een beetje om CV's af te stellen of moet je de decoder gebruiken zoals  hij je wordt toegestuurd? :-\

;)

Ja, dat is wat mij ook het meeste interesseert.

Ik heb goede hoop dat ik begin volgende week ook zal kunnen beginnen testen.

renstimpie

Citaat van: Waterman op 17 november 2018, 01:05:21 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 16 november 2018, 20:45:45 PM
Citaat van: renstimpie op 15 november 2018, 20:52:52 PM
Net alles erin gestoken...  werkt perfect...

https://photos.app.goo.gl/H2iasupWVi6in9Rr6
Tim,
Zo te zien valt het best mee, lukt het ook een beetje om CV's af te stellen of moet je de decoder gebruiken zoals  hij je wordt toegestuurd? :-\

;)

Ja, dat is wat mij ook het meeste interesseert.

Ik heb goede hoop dat ik begin volgende week ook zal kunnen beginnen testen.

Dit is de werking ..  zonder het instellen van CV's. ;)  Daar ben ik zelfs nog niet aan begonnen.

Tim

Waterman

Ondertussen is de mijne ook aangekomen:

20181120_172334 by Patrick VdBossche, on Flickr

ERVIN

Na een tip van een collega modelbouwer heb ik eindelijk " opnieuw" de Mehano 7870 kunnen kopen , opnieuw want ooit was hij al actief in Mol-Cargo , testritten zijn net achter de rug , hij kan beginnen aan zijn druk schema. Verlichting dient nog aangepast worden , want die is nu té geel en veel te fel.

7870 by Erwin Janssens, on Flickr